Gå til innhold

Plask plask - fontene på Petersplassen

PMnormal

Anbefalte innlegg

Her er et nytt bidrag fra Petersplassen i Vatikanet. Det er en fin fontene som jeg i fjor vinter hadde et bilde av på Bildekritikken, men denne gang med et annet utsnitt. Likte mitt forrige bilde veldig godt, så det ble en utfordring å lage noe nytt med samme motiv. Er ganske fornøyd med denne versjonen også.

Kjørte relativt høy iso på de fleste bildene fra Vatikanet denne gang, fordi man ender fort opp i et skyggeparti. Husket derfor ikke altid å redusere iso, men 400 er ikke så altfor ille. Bildet er tatt med Sigmazoomen på 50mm og f/11. Lukkertiden ble 1/640s med denne kombinasjonen.

post-76334-1187532743_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Morsom, og spesielt utsnitt av et veldig kjent sted. Når jeg tittet nærmere på det så synes jeg det har et slags tredimensjonalt uttrykk.

:)

Lenke til kommentar

Gidder du å linke til det?

Jeg brukte litt sterke ord ^^ Toppen av fontenen er ikke verdt tid brukt på å lete igjennom halve bildekritikk forumet :!:

Men poenget mitt var nok at akkuratt det er forstyrrende, at toppen ikke er synelig, bunnen av toppen stenger liksom bildet inn. heh, det ble litt rart :!: . Men håper du forstår

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Gidder du å linke til det?

Jeg brukte litt sterke ord ^^ Toppen av fontenen er ikke verdt tid brukt på å lete igjennom halve bildekritikk forumet  :!:

Men poenget mitt var nok at akkuratt det er forstyrrende, at toppen ikke er synelig, bunnen av toppen stenger liksom bildet inn. heh, det ble litt rart  :!: . Men håper du forstår

9314933[/snapback]

I første øyeblikk var motivet forvirrende, men i andre omgang tvang det øyet til å legge merke til andre viktige detaljer i bildet.

forsøkte bildet som bakgrunn på skrivebordet, og tror jeg beholder det en stund til.

Takk!

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...