TanglewoodD Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg skulle likt å sett den statistikken som sier at pakistanere i Norge, i snitt jobber mer enn nordmenn?Hvorfor skal en hardt arbeidende pakistaner hylles mer enn en hardt arbeidende nordmann? 9316078[/snapback] Nettopp. Pakistanere er som alle andre, mange jobber, men mange sitter på ræva, forskjellen er fargen. Og ja, jeg misliker kulturen nedover i midtøsten land, troen de har gjør så man nesten ser ned på de, men så er jo ikke jeg akkurat et "tro menneske" heller. Lenke til kommentar
WhiteDragon Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hvem skulle jeg ellers kjøpt kebab av? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Du burde vite at veldig få pakistanere gjør dette overhodet, og ved å legge hovedfokuset på noen få mennesker velger du å dra alle 30 000 pakistanere i Norge ned i søla også, det er veldig urettferdig ovenfor dem som ikke har noenting med dette å gjøre. Jepp, vi holder oss innenfor saklig diskusjon. Generalisering av hele folkegruppen er ikke noe vi har behov for her i huset. De aller fleste eplekasser har noe råtne frukt, de bør plukkes ut og resten er spiselige. Edit: språkproblemer... Endret 19. august 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Men nå skal det sant sies : Synet på de med utenlandsk opprinnelse er jo særdeles hardt, og er det 1 person som driter seg ut og stikker den velbrukte kniven i feil person, så får også resten av slekta høre det. Edit : Faen, for sent Grandis er for mennesker som liker billig drit, du blir hva du spiser. Endret 19. august 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 HAHAHAHA sant.. men vi har jo grandis?=) Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Vel skal vi ikke si noe da? Jeg vet ikke hvem de jeg har blitt trakasert av er, men jeg vet godt at de var pakistanere. Jeg vet ikke hvem som slo ned kompisen min med belte, men jeg vet godt at de var pakistanere. Fortell meg hva jeg skal si da? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 "Noen pakistanere er idioter"? Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 joa, men jeg er ikke så politisk korrekt. Desverre. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Så hvis jeg har forstått rett: Vi kan hylle de pakistanerne som gjør noe bra, men vi kan ikke kritisere de pakistanerne som gjør noe feil? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Bob : Nordmenn er trangsynte fra starten av, det merker jeg på meg selv, det hjelper ikke å spre kritikken som nordmenn alltid pleier. Tingen er vel at vi ikke hyller, men heller mer kritisere, et godt eksempel er posten over deg, av Latskap, det kompisen hans opplevde kan det like godt ha vært " ekte vare" som kunne ha gjort. Selvom man sitter på et forum, med masse ukjente mennesker og ikke har stemmerett, må man oppføre seg som en 50åring og skrive politisk korrekt ? Si deres mening, men vær saklig. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Vel skal vi ikke si noe da? Jeg vet ikke hvem de jeg har blitt trakasert av er, men jeg vet godt at de var pakistanere. Jeg vet ikke hvem som slo ned kompisen min med belte, men jeg vet godt at de var pakistanere. Fortell meg hva jeg skal si da? 9318107[/snapback] Du trenger ikke å være politisk korrekt, men du trenger heller ikke å generalisere en hel folkegruppe. Generaliseringer kommer det aldri noe godt ut av. Det eneste det ender opp med, er å opprettholde eller forverre de fordommene som denne gruppen er plaget av. Disse fordommene kan da ytterligere forverre situasjonen til denne gruppen. Hvorfor se alt så forbanna svart og hvitt? De fleste innvandrerene jeg kjenner jobber hardt, er hyggelige mennesker, og fortjener overhodet ikke alle disse ødeleggende generaliseringene mot seg. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Hvor stort positivt bidrag pakistanerne er til det norske sanfunnet burde være lett å finne ut av: -Er gjennomsnittlige pakistanere mindre kriminelle enn snittet i Norge: Nei -Er en større andel av den pakistanske befolkningen i arbeid enn snittet i Norge: Nei -Betaler en gjennomsnittlig pakistaner mere i skatt en gjennomsnittet i Norge: Nei -Mottar en gjennomsnittlig pakistaner mindre i sosiale ytelser enn snittet i Norge: Nei Er det noen andre parametre jeg har oversett? Jeg noterer at det fremdeles ikke er noen som har sagt på hvilke parametre pakistanske innvandrere i snitt har bidratt positivt til Norge. Endret 20. august 2007 av robertaas Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Er vell fordi man ikke finner slike ommråder. De bidrar vell i det hele tatt mindre enn nordmannen. Men mange peker vell på berikelse i form av mangfold og jegvetikkehva... Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Det er klart at det finnes mange innvandrere som er i arbeid. Men ifølge linken under er det også mange som ikke jobber. klikk her Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Ja! Takk til alle pakistanere! Takk for at jeg er nervøs når jeg vandrer i groruddalen Takk for at dere slår dere inn på fester Takk for at dere stjeler Takk for at dere truer Takk for at dere samler dere i gjenger for å banke alle andre nordmenn Og takk for at dere skyter på hverandre på akerbrygge. 9316247[/snapback] Og takk til deg. Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Ja! Takk til alle pakistanere! Takk for at jeg er nervøs når jeg vandrer i groruddalen Takk for at dere slår dere inn på fester Takk for at dere stjeler Takk for at dere truer Takk for at dere samler dere i gjenger for å banke alle andre nordmenn Og takk for at dere skyter på hverandre på akerbrygge. 9316247[/snapback] Og takk til deg. 9323824[/snapback] Hoho okstad! Den tok lang tid! Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hoho okstad! Den tok lang tid! 9324763[/snapback] *hats off and bow* Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Hvorfor driver venstresiden valgkamp i Pakistan og blant pakistanere? Noe slikt som 80% av nordmenn av utenlandsk opprinnelse stemmer rødt! Ved å importere flere, får venstresiden flere stemmekveg. Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Alle pakistanere er selvsagt ikke narkoselgere, svindlere, voldsmenn eller sosialklienter, men i snitt ligger pakistanere langt dårligere ann enn snittet i Norge. Som gruppe kan jeg derfor ikke se at de kan gi et positivt bidrag til Norge. De er nok heller ikke representative for pakistanere, og mange forhold virker inn som ikke skyldes pakistansk kultur - for eksempel selve årsaken til at de kom hit. Det kan ødelegge et menneske ganske bra. Forøvrig: "Alle menn er selvsagt ikke konebankere eller alkoholikere, men i snitt ligger menn langt dårligere an enn snittet i Norge (som inkluderer kvinner). Som gruppe kan jeg derfor ikke se at de kan gi et positivt bidrag til Norge." Ellers kan man anta eller si mye rart om minoritetsgrupper (jo, menn er en "minoritet"; vi utgjør mindre enn halve befolkningen), for eksempel polakker. Polakker bidrar for eksempel betydelig mindre til norsk nasjonsbygging enn det nordmenn gjør, men de er her under spesielle forhold (for å arbeide), og det godtar vi. Jeg er sikker på at det oppstår problemer i forbindelse med polakker som kommer for å jobbe også, men det at de er "dårligere" enn nordmenn på noen områder bør ikke aksepteres som noe argument i seg selv. Polakkene som kommer hit for å arbeide er forøvrig stort sett menn, så vi kan jo si det samme om dem som jeg ironiserte om menn: Jeg tipper en større andel av de polske arbeiderne er alkoholikere enn norske bygningsarbeidere. Det vil si at de på dette området bidrar mindre enn gjennomsnittsnordmannen. Du vil kanskje innvende at du snakker om "helhetsinntrykket", men hvordan skal det måles? Innvandrergrupper kan bidra med andre ting som nordmenn ikke kan bidra med i like stor grad (eller på samme måte) - for eksempel (direkte og indirekte) å fremme kulturforståelse og toleranse. Endret 21. august 2007 av kkt1986 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå