Sufi Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 I nærmere 40 år har pakistanere ”stått på” her i Norge, mange med svært lange arbeidsdager, og i tunge og slitsomme jobber, og altfor ofte opplevde de i hverdagen å bli møtt med holdninger fra såkalt ”etniske nordmenn” – ja, det er et uttrykk jeg liker dårlig – holdninger som det ikke er noen grunn til å være stolte over. – Men dere sto hardt på, ufortrødent. http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/dep/Ut....html?id=477467 Lenke til kommentar
Nyx Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Det minner om Kristin Halvorsens tale på sin valgturne i Pakistan i 2005 der hun under en tale i Kharian-distriktet, der svært mange norsk-pakistanere har slekten sin, utbrøt at Takk for all den blod, svette og tårer dere har brukt for å bygge opp Norge. Eller som daværende integrasjonsminister i Sverige, Mona Sahlin, uttrykte det overfor avisa Euroturk i mars 2002: "Jag tror det är lite det som som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker" Endret 19. august 2007 av Nyx Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hvor stort positivt bidrag pakistanerne er til det norske sanfunnet burde være lett å finne ut av: -Er gjennomsnittlige pakistanere mindre kriminelle enn snittet i Norge: Nei -Er en større andel av den pakistanske befolkningen i arbeid enn snittet i Norge: Nei -Betaler en gjennomsnittlig pakistaner mere i skatt en gjennomsnittet i Norge: Nei -Mottar en gjennomsnittlig pakistaner mindre i sosiale ytelser enn snittet i Norge: Nei Er det noen andre parametre jeg har oversett? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Pakistanere jobber også ordentlig mye i Norge, og å overse det faktum er skammelig. Er ganske enig med Kristin Halvorsen, vi har mye å takke pakistanere for. Og alle andre innvandrere som arbeider og står på i Norge. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Pakistanere jobber også ordentlig mye i Norge, og å overse det faktum er skammelig.Hva i alle dager er det du legger i dette utsagnet? Du er imponert over at ikke absolutt alle går på sosialen? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Pakistanere jobber også ordentlig mye i Norge, og å overse det faktum er skammelig.Hva i alle dager er det du legger i dette utsagnet? Du er imponert over at ikke absolutt alle går på sosialen? 9315888[/snapback] Jeg er imponert over det initiativet innvandrere, pakistanere og andre, tar ved å bli en del av det norske samfunnet og det finnes fortsatt forbedringspotensiale. Men det jeg legger i utsagnet er å være takknemlig for det innvandrere faktisk gjør, det er skammelig at så mange overser dette og gir dem kritikk i steden for. Det kommer vi ingen vei med. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Helt OK å hylle de innvandrerne som lar seg integrere og jobber. Slik som alle som ønsker å ta del i et samfunn bør gjøre. De fortjenner hyllest. Disse er personer som bør belønnes, slik at de som ikke jobber og ikke lar seg integrere har noen i tilsvarende situasjon og med noenlunde samme bakgrunn å se opp til. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg skulle likt å sett den statistikken som sier at pakistanere i Norge, i snitt jobber mer enn nordmenn? Hvorfor skal en hardt arbeidende pakistaner hylles mer enn en hardt arbeidende nordmann? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Fordi at vi har et problem med integrering. Innvandrere føler seg ikke norsk. Derfor må de som gjør en god jobb belønnes, slik at de som ikke gjør en god jobb har noe å strekke seg etter. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Kan ikke se noe oppsiktsvekkende med den talen. Den virker da hverken overdrevet eller feilaktig. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Vi kan jo også hylle dem for all den fine gjengkriminaliteten de har skaffet oss Lenke til kommentar
Latskap Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Ja! Takk til enkelte pakistanere! Takk for at jeg er nervøs når jeg vandrer i groruddalen Takk for at dere slår dere inn på fester Takk for at dere stjeler Takk for at dere truer Takk for at dere samler dere i gjenger for å banke alle andre nordmenn Og takk for at dere skyter på hverandre på akerbrygge. Endret 22. august 2007 av Zeph Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Det er da kun positivt for dem å få jobbe her i forhold til hjemlandet da de får en mye høyere levestandard her. Blir vell litt som om jeg fikk en godt betalt jobb i ett bedre land og skulle hylles for det. Men flott at noen gjør en innsats for fellesskapet. Tviler bare på at dette er noe vi, når alt kommer til alt, har tjent på samfunnsmessig... Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Mange latterlig usakelige utsagn her. Liker å se på meg selv som politisk objektiv, men mange de av metodene og holdningene jeg har opplevd i dette forumet må jeg si stiller dere i et mye dårligere lys enn det dere prøver å kritisere. Snakk om å bæsje på leggen... Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Ja du har helt rett i at man kan finne latterlige og til dels komiske utsagn på forumet... Men kanskje snakke om saken i stedenfor dine toalettvaner? Endret 19. august 2007 av herzeleid Lenke til kommentar
V-by Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Ja! Takk til alle pakistanere! Takk for at jeg er nervøs når jeg vandrer i groruddalen Takk for at dere slår dere inn på fester Takk for at dere stjeler Takk for at dere truer Takk for at dere samler dere i gjenger for å banke alle andre nordmenn Og takk for at dere skyter på hverandre på akerbrygge. 9316247[/snapback] Ja, for alle pakistanerne gjør dette... Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hva med å påpeke hva som er så latterlig? At enkelte har andre meninger om pakistanere? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Ja! Takk til alle pakistanere! Takk for at jeg er nervøs når jeg vandrer i groruddalen Takk for at dere slår dere inn på fester Takk for at dere stjeler Takk for at dere truer Takk for at dere samler dere i gjenger for å banke alle andre nordmenn Og takk for at dere skyter på hverandre på akerbrygge. 9316247[/snapback] Du burde vite at veldig få pakistanere gjør dette overhodet, og ved å legge hovedfokuset på noen få mennesker velger du å dra alle 30 000 pakistanere i Norge ned i søla også, det er veldig urettferdig ovenfor dem som ikke har noenting med dette å gjøre. Endret 19. august 2007 av PureJoy Lenke til kommentar
trøls Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Du burde vite at veldig få pakistanere gjør dette overhodet, og ved å legge hovedfokuset på noen få mennesker velger du å dra alle 30 000 pakistanere i Norge ned i søla også, det er veldig urettferdig ovenfor dem som ikke har noenting med dette å gjøre. 9316867[/snapback] Det er da åpenbart at de aller fleste - både nordmenn og innvandrere - er lovlydige. Bortsett fra drosjesjåfører, da. Det er også åpenbart at Oslo ikke ville opplevd en del av dagens problemer om man ikke hadde hatt innvandring. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Det er da kun positivt for dem å få jobbe her i forhold til hjemlandet da de får en mye høyere levestandard her.Litt av utfordringen er alle de som får en mye høyere levestandard enn i hjemlandet uten å jobbe. Alle pakistanere er selvsagt ikke narkoselgere, svindlere, voldsmenn eller sosialklienter, men i snitt ligger pakistanere langt dårligere ann enn snittet i Norge. Som gruppe kan jeg derfor ikke se at de kan gi et positivt bidrag til Norge. Legg til den utstrakte bruken av henteekteskap som gjør at de forblir førstegenerasjons innvandrere selv etter flere generasjoner. Om de virkelig foretrekker å gifte seg med noen i "samme situasjon som seg selv" burde de gifte seg med andre innvandrere i Norge og ikke med et søskenbarn i hjemlandet som de aldri har truffet. Disse henteekteskapene gjør at befolkningsbruppen vokser raskere og integreres dårligere. Når de i tillegg har et negativt økonomisk bidrag til Norge kan dette bli et meget stort problem etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå