Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av PC, billig og bra..

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min PC fra Dell i 3-4 år nå, og tenker at det er på tide å skrape sammen noe nytt no før det går helt galt med den midt i en hektisk periode..

Strømforsyningen røyk for ca 2 år siden, kjøpte meg en 600W Myst som går stille og bra, og har dessuten erstattet det integrerte skjermkortet med et XFX GeForce 7900GTX. Har også et M-Audio Audiophile 2496 lydkort. Disse delene vil jeg gjerne bruke i den nye PCen. Har også en Samsung SyncMaster 940 BF (19"), Logitech Mx 518 og Biltema ergonomisk tastatur ( :whistle: ) jeg vil beholde.

PCen skal brukes til de vanlige tinga (surfing, filmtitting, nedlasting, osv..) , litt spilling (WoW, men skjermkortet mitt ler av WoW), litt bruk av Reason (musikkprogram) og litt programmering. Skal satse på XP, men skal kanskje også sette opp en eller annen Linux n00b-distro så jeg kan variere litt OS.

Det jeg da trenger er nytt kabinett (miditower), hovedkort, prossessor, RAM, HD, og DVD brenner. Jeg har ikke fast grense for kostnader, men kunnne tenkt meg billig og bra deler.

For kabinett så jeg på 3R R205B. Ser grei ut den syns jeg.

Når det gjelder hovedkort er jeg ganske blank :ermm: , men vil gjerne ha en dual core fra Intel type E6550.

For RAM skal jeg ha 2GB, er denne grei?

HD skal jeg ha 2. Har en ubrukt WD 250 GB, og skal kjøpe en på 500 GB i tillegg.

Og en billig DVD brenner fra NEC eller Samsung.. SATA eller IDE, vet ikke hva jeg burde gå for her :dontgetit:

Vet ikke om jeg glemmer noe her.. Uansett burde vel dette ligge rundt 4k etter mine beregninger, litt avhengig av hovedkortet.

Håper noen har noen gode tips her :)

Endret av MagePlask420
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg lett en del og kommet fram til:

*Kabinett: 3R Systems Miditower, "R205B", Sort

*Hovedkort: GIGABYTE GA-P35-DS3L DDR2 775

*Prossessor: Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz Socket775

*RAM: Geil 2GB (2x1GB) PC6400 DDR2 800Mhz BGA

*HD: Western Digital 500GB Caviar SE SATA II

*DVD-brenner: Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7170S sort

Totalt 4550,-

Dette skal da brukes med et XFX 7900GTX skjermkort, M-Audio Audiophile 2496 lydkort og Mist 600W strømforsyning. Passer alle disse delene brukbart sammen? Er det noen enkle forandringer som kan gjøre maskinen bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...