StefanDahl Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Når jeg starter maskina så kommer jeg inn i bios og får stilt på alt jeg måtte ønske, men når jeg skal inn i OS (win xp Home E) så får jeg blue screen og jeg må restarte..det samme skjer vær gang...! noen som kan hjelpe meg med dette så hadde det vært fint! Lenke til kommentar
nitro86 Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hei! Har du instalert OS på en annen maskin også sett hardisk inn i en annen maskin igjen? da kommer som oftest den feilen! Prøv å formatere og instalere OS på nytt! Skjedde det samme med meg! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 AMD Athlon xp2000+ 1.667Ghz og Micron pc2100 256Mb(Snart TwinMos DDR400) Har du stilt minnet slik at dette ikke overklokkes? -KJ Lenke til kommentar
StefanDahl Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Hei! Har du instalert OS på en annen maskin også sett hardisk inn i en annen maskin igjen? da kommer som oftest den feilen! Prøv å formatere og instalere OS på nytt! Skjedde det samme med meg! Har flyttet hd med OS på fra en gammel maskin til en ny maskin(med nytt hk, cpu og minne)! Må jeg formatere og legge inn OS på nytt? Min win xp er registrert på internett, kan jeg bare formatere og legge inn på nytt eller må jeg avregistrere winxp for at jeg skal kunne registrere winxp på nytt i den nye maskina? Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Du kan jo først prøve å innstalere Os "oppå" det gamle. Noen ganger funker det, noenganger ikke. Men får du det til slipper du jo å formatere. Lenke til kommentar
StefanDahl Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Er det ingen som veit om jeg må avregistrere winxp home edition får og formatere hd med OS og legge det inn på nytt og registrere OS på nytt eller kan jeg bare formatere og legge det inn??? mvh stefan Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hvis du formaterer og legger inn på nytt må du vel registrere på nytt også. Men du treng ikke avrigistrere det du har. Lenke til kommentar
StefanDahl Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Hvis du formaterer og legger inn på nytt må du vel registrere på nytt også. Men du treng ikke avrigistrere det du har. men det er bare 1 registrasjon på cd`en! kan ikke registrere samma OS 2 ganger..den er brukt! u see Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Du kan registrere flere ganger på samme brukernavn. Går ut fra at det er den 25 siffer produkt id-en du mener. Husker ikke kor mange ganger du kan gjøre det før Microsoft begynner å spørre hva du holder på med. Men du må bruke samme navn (trur eg) Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 jøsses, hørte jeg rett????????????? Noen som har kjøpt XP?? hehe, jaja, fint at det er noen som støtter Microsoft her da. De trenger jo all den støtten de trenger som lager verdens beste operativsystem og tvinger på oss skikkelige sikring (som f.eks. aktiveringskoder osv.). tror ikke det nei........... det vart litt off-topic, men jeg hater microsoft - unnskyld kunne ikke dy meg. tror ikke du trenger å avregistrere noe (?), går det ikke å registrere seg kan du jo ringe da. _____________________________________________________________ Husker forresten når jeg hadde XP RC1 (fikk den gratis). Måtte aktiveres. Så derfor ringte jeg da (siden XP ikke fant nettverkskortet mitt). En dansk kar som svarte, og snakka på grøt-dansk om at han "forstod norsk, svensk, dansk og engelsk uten problemer men kom til å snakke dansk" Måtte jo gjenta halvparten av alt jeg sa (ikke det at jeg snakker "bokmål" heller da). Da han spurte om navnet mitt ble jeg pissed. Refsa han litt og da ble det stille. etter ca. 160 dager fikk jeg mail fra Mamut/Microsoft (ja, det var fra mamut jeg fikk CD'en) som lurte på om jeg (på grunnlag av at jeg hadde deltatt på preview-programmet) ville svare på en helt anonym undersøkelse om XP. OK - tenkte jeg. De skal nå få høre min mening. Trykte på linken: anonym my ass!!!!!!! "Hei Magnus" sto det, "takk for at du deltok i windowsXP preview........" Welcome to the world of M$, hvor intet er hellig. ____________________________________________________________ ehhh.... som sagt, bare legg inn på nytt du Lenke til kommentar
StefanDahl Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Har faktisk fått winxp home edition gratis jeg også, så jeg støtter ikke microsoft! Lenke til kommentar
StefanDahl Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Et helt annet spm. Har noen psu`er liggende! Noen av de har ryki..f.eks den ene røyk da jeg skulle koble på en vifte, men jeg klarte og bomme og traff feil når jeg skulle sette inn 4-pinn drevkontakten! Er det bare en sikring som har ryki eller er det noe annet?? Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Det er sikkert ei sikring. enten glasssikring eller automat-sikring. Men hvis det er automat så skal den slå seg inn igjen etter noen minutter. Er det glass-sikring må du skru opp PSU en. Lenke til kommentar
nitro86 Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Vis du har flytta hardisk er det det som er feilen. Instaler OS på nytt, vis ikkje det går prøv og formatere maskina. Lykke til;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå