Gå til innhold

Vista og Cool and Quiet problemer


Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg endelig funnet ut hva det er som gjør at Vista helt ut av det blå kan fryse. Og det er så lenge cool and quiet er på. Jeg har funnet flere forum der det samme skjer med intel og speedstep. det virker for meg som om problemer i størst mulig grad gjelder når det brukes dualcore.

 

Det holder med å sette minimum prosessorstate til 100% i poweroptions (samme som highperformance er default). Trenger ikke å slå det av i BIOS.

 

Men jeg har ikke funnet noen løsning på det, så derfor lurte jeg på om det er noen her som har det? Ikke det at jeg må ha det, men kan være kjekt.

 

Dette gjelder en stasjonær pc med ASUS M2N32 Deluxe hk og AMD X2 5600+

 

Tillegssinfo:

 

Dette fungerer uten tull i XP, så det er ikke noe hw feil sånn sett. Maskinen klarer fult kjørt, så det er et eller annet i Vista som er helt mongo. Frysingen kan komme fra alt etter 30 min til 20t. Men skjer ikke når C & Q er av, dvs når vista ikke får klokke ned cpu. All overklokking er også av.

 

Noen sier RM clock fikser dette, men jeg har ikke fått testet det enda.

 

Er det noen som har C&Q enablet i bios og vista hvor maskinen ikke fryser (og da med en dualcore cpu og)

 

Kort oppsumert: Fryser pcen din uten noen åpenbar grunn med Vista, prøv å sett poweroption/strømalternativer til: High Performance.

 

Post gjerne her og om det løste problemet.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...