Gå til innhold

Western Digital My Book


Talker

Anbefalte innlegg

Fikk min Western Digital My Book Pro Edition 750GB i dag, flott disk. Måtte legge inn driverne for å kunne benytte 1394 (FW) kabelen. Med USB så gikk det uten drivere og annen software.

 

Den er meget stillegående.

 

Det ble noe "ratting" i starten, ble også litt til og fra ved overføring av bilder. 30Gig i bilder tar en stund å overføre.

 

I denne rattingen mistet jeg ikonet som er plassert windows utforsker/datamaskin. Har oppgradert firmware uten positift resultat. Er det noen som har noen gode råd for å få det tilbake igjen?

 

Ellers er jeg fornøyd med disken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg liker med WD disker er at de ikke feiler. I motsetning til f.eks. Maxtor, så holder de aller fleste seg i flere år.

 

Selv har jeg snart hatt en WD MyBook Essential i 1 år. Den er nærmest lydløs under idle, men under last merker jeg at hele kabinettet rister og er litt løst. Essential verisjonen har bare USB2, men jeg syntes allikevel at overføringshastighetene er helt greie. Jeg bruker den bare som lagringsdisk, og da holder den i massevis.

 

Men jeg ville anbefalt en eSATA disk til deg hvis du har eSAtA kontakt. Da får du samme ytelse som SATA disker inni kabinettet ditt.

Lenke til kommentar

ok.

Ser at My Book disken kjører FAT32 filsystem og ikke NTFS som øvrige diskene har i PC'n. Kjører forøvrig Vista Ultimate.

 

Har det noe å bety at jeg kjører FAT32?

Dersom jeg formaterer disken fra windows, vil jeg da forandre filsystemet til NTFS?

Eller kan jeg forrandre filsystem med mine bilder på disken? :hmm:

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Fikk vite fra en på jobben at eksterne disker har FAT 32 format og at det lar seg ikke gjøre å byttet dette til NTFS. :hmm:

9391262[/snapback]

Stemmer ikke, om disken er intern eller ekstern har ikke noe å si.

9392065[/snapback]

 

Ok, den er grei.

 

Men en lagringsdisk med FAT32 filsystem har det noe å bety i praksis?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har 2stk 300GB MyBook som jeg aldri har hatt problemer med. Jeg har dem stort sett bare på når jeg skal kopiere data til eller fra. Er nå på leting etter en større variant. MyBook på 750GB har pekt seg ut som et alternativ, men jeg blir også skremt av alle skrekkhistoriene om diverse probleme. Vurderer også en Maxtor Onetouch III på 750GB, men det virker ikke som om folk har så mye bedre ting å si om den...

Endret av Ayabara
Lenke til kommentar
Jeg har 2stk 300GB MyBook som jeg aldri har hatt problemer med. Jeg har dem stort sett bare på når jeg skal kopiere data til eller fra. Er nå på leting etter en større variant. MyBook på 750GB har pekt seg ut som et alternativ, men jeg blir også skremt av alle skrekkhistoriene om diverse probleme. Vurderer også en Maxtor Onetouch III på 750GB, men det virker ikke som om folk har så mye bedre ting å si om den...

9473293[/snapback]

 

Jeg har MyBook 750Gb disken, men har ikke hatt den over en lengre periode. Så langt er jeg godt fornøyd med den. Bruker den kun som backUp.

Lenke til kommentar
Jeg har 2stk 300GB MyBook som jeg aldri har hatt problemer med. Jeg har dem stort sett bare på når jeg skal kopiere data til eller fra. Er nå på leting etter en større variant. MyBook på 750GB har pekt seg ut som et alternativ, men jeg blir også skremt av alle skrekkhistoriene om diverse probleme. Vurderer også en Maxtor Onetouch III på 750GB, men det virker ikke som om folk har så mye bedre ting å si om den...

9473293[/snapback]

 

Jeg har MyBook 750Gb disken, men har ikke hatt den over en lengre periode. Så langt er jeg godt fornøyd med den. Bruker den kun som backUp.

9476037[/snapback]

 

Jeg bestilte den i går kveld, så det er jammen bra du er fornøyd ;-)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Det går da helt fint å bytte til ntfs, jeg har da ihvertfall gjort det på min!

Det kan jo være at det er noe spesielt med akkurat den modellen, men jeg tror nå egentlig ikke det

Alt som du har på disken blir borte hvis du formaterer ja

 

 

ville bare si at det går ann å skifte filformat uten å miste alt som er på diske.

husker ikke helt hvordan det gikk forseg, med det var en batch kommando.

Endret av Wut?
Lenke til kommentar

Kjøpte meg Mybook 320gb i september.

Den kom med Fat32, men et parr museklikk i diskmanagement fiksa det fort til NTFS.

 

Jeg syns den er elsk, er mer eller mindre stillegående, ganske fancy design osv. Kjempefornøyd.

 

Eneste minuset er vel at den skrur seg av etter ca 10-15min med inactivity, men er vel smak og behag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

henger meg litt på denne tråden....

 

Ser at WD Mybook Essential edition 500GB og WD digital elements 500GB koster omtrent det samme. Hvorfor, og hvem er best? Begge er jo WD, samme størrelse, må jo være forskjell? Hadde tenkt å kjøpe intern HDD, men de koster jo uansett 750 kr så kan like godt kjøpe en ekstern en.

Lenke til kommentar

har selv 8 wd mybooks. 4 på 250 gig og 4 på 500 gig. ingen problemer med noen av de. føler også at de er mer trygge enn min maxtor one touch 2 som jeg sjelden starter opp. det eneste negative jeg har å si om disse diskene er at de er veldig treige og blir litt for varme. den nye versionen har jeg dessverre ikke prøvd.

Lenke til kommentar

Hei

 

Kjøpte før jul en MyBook 500Gb, den nye utgaven, dvs med piano-blank-sort finish. Veldig fornøyd. Grei overføringshastighet til daglig backup og lagring. Har ikke prøvd å pakke ut for eks en dvd iso fra en haug med rar lokalt på disken, men ser ikke poeng i det, da jeg har 1tb internt på maskin å drive på med sånt på...

Den holder fin lav temperatur (ikke merkbar) og støvmessig grei. Kan oppstå litt jobb-knitring, men det må man nesten regne med.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Heisann...har litt liten peiling på alt dette her så tenkte jeg kunne henvende meg til dere eksperter ;)

 

Har fått en My Book 500Gb og tenkte å formatere den til NTFS da den ikke vil la meg legge store images osv til disken (Fat32 da regner jeg med). Vil disken fremdeles kunne installere nødvendige drivere selv slik at jeg lett kan koble den til andre datamaskiner?

 

Og jeg har et problem med at den går inn i stand-by modus etter inaktivitet, og vil ikke vekkes selv om jeg prøver å overføre filer. Får da feilmelding om at windows ikke kan finne filene på den path'en (bruker Vista btw). Dette fører ti at jeg må restarte den eksterne og dette er selvfølgelig irriterende.

 

Takker for svar

 

Edit: Og kan noen si meg hvilken størrelse jeg bør velge på tildelingsenhet/allocation unit size? Er dessverre virkelig grønn på dette.

Endret av Toxin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...