Gå til innhold

Western Digital My Book

Talker

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en ekstern hdd, og har sett endel på My Book serien. Jeg liker utseende, og det er greie priser. Men omtalene varierer veldig. Så jeg lurer på om det virkelig er så mye problemer med de? Eller er det bare slik at det er en så mye større andel av de som har feil med produktet som skriver, enn med de som har et fungerende ett??

Håper på svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp freeagent! Den klikker opptil flere ganger i uka, og må formateres hver gang!

Nå kan det jo være at jeg har fått en som det tilfeldigvis er noe feil på da men....

Hjelper lite med 5 års garanti om du må sende den inn igjen hver måned ;)

Lenke til kommentar

Jeg er meget fornøyd med mine WD My Book harddisker. Det jeg har å utsette på 1TB Pro versjonen er at denne har en svært støyende vifte. Den kan stanses med spindown utility dersom den er idle, men om man overfører store mengder data kan det være ganske ulidelig dersom man sitter nærme.

Jeg har også 2x 500GB Pro og disse bråker langt mindre.

Softwaren liker ikke at jeg har en gammel WD dual option disk tilkoblet samtidig. Da blir

ikonet i systemtray av en eller annen grunn rødt i stedet for blått, men det medfører ikke at diskene stopper å fungere.

Jeg bruker fw800/400 tilkobling på alle siden jeg har opplevd at diskene kan "kutte" dersom jeg bruker usb 2.0

Det skal komme en 2TB versjon i butikkene i løpet av uken, men per GB er denne dyrere enn to 1TB (PSdata).

Endret av LT^
Lenke til kommentar

Alltid problemer med noen av produktene. Gjelder bare å unngå kalkunene som har masse problemer. F.eks serien til LaCie som så ut som varmeledende metall, men i praksis var plast. For at denne USB-disken skulle se fin ut hadde de ikke kjølehull i sidene og toppen, og disse diskene er det masse problemer med til tross for at innmaten er barracuda 7200.9 disker (riktig nok OEM og kanskje ikke i absolutt alle kabinettene).

Hørte nettopp av Steve Gibson som har jobbet veldig teknisk med harddisker i mange år at han ikke anbefalte WD, men når alt kommer til alt har vel alle sine opplevelser og oppfatninger om hva som funker bra og dårlig.

Personlig holder jeg meg unna Maxtor og IBM/Hitatchi på 3,5" basert på egen erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg kjører hovedsakelig WD eksternt og Seagate eksternt.

Har gjort det i ca. 1 år nå uten problemer.

Har en gammel Maxtor som systemdisk.

Tror harddisk preferanser går litt på hva man selv har opplevd. Jeg kjenner folk som digger og hater alle merkene.

Lenke til kommentar
Jeg er meget fornøyd med mine WD My Book harddisker. Det jeg har å utsette på 1TB Pro versjonen er at denne har en svært støyende vifte. Den kan stanses med spindown utility dersom den er idle, men om man overfører store mengder data kan det være ganske ulidelig dersom man sitter nærme.

9371311[/snapback]

Må si meg enig med LT^ angående 1TB Pro versjonen. Hos meg trenger den ikke engang å være i aktiv bruk før viftene begynner å storme. Fantastisk irriterende.

Har rådført meg med WD supporten, men eneste hjelpen jeg fikk der var at jeg måtte oppdatere firmware og det måtte gjøres via FW, noe jeg ikke har på min PC. Temmelig møkklei den disken.

Har ikke prøvd tipset til LT^, så nå vet jeg hva jeg skal gjøre etter nattevakta.

Takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Jeg stoler kun på NS serien til Seagate og kjøper eksternt kabinett utenom. De diskene er lagd for å tåle bla varme og vibrasjon bedre enn andre disker. Derfor passer de best i slike tette små kabinett.

Kjenner noen som kjøpte en WD ekstern disk og når den tok kvelden så demontert vi den for å få ut dataen. Inni sto en 2 år eldre disk enn det som var produksjonsdatostemplet utenpå. Ikke rart de sier at garantien går ut om man demonterer, de vil vel skjule at de bruker de diskene de ikke får solgt inni eksterne disker... Ikke vet jeg..

Lenke til kommentar

Alternativet er vel LaCie?

Jeg må bare legge til at WD My Book 1TB er nøyaktig lik i Premium som i Pro versjonen (som jeg har skrevet i en annen tråd). Forskjellen er Dantz Retrospect backupsoftware som for eksempel Komplett.no tar 650 kroner ekstra for :omg:

Lenke til kommentar

Har en 320GB My Book og må si jeg er meget fornøyd. Jeg er ikke den som alltid er ute etter det som er mest stillegående så om den bråker eller ikke vet jeg ikke, men den har aldri irritert meg eller fryst/klikket på noen mulig måte.

Lenke til kommentar

Jeg har bygget PC'er i mange år og har holdt meg alltid til Seagate disker. For første gang har jeg bestilt en WD, dvs en My Book 750GB PRO. Får den i dag.

Jeg valgte bort Seagate ( FreeAgent ) disken pga dårlig omtale på Komplett.

Det jeg spør meg om nå:

- har jeg kjøpt feil disk

- skulle jeg kjøpt 2 stk for å være sikker på at jeg ikke taper data.

Skal bruke disken til backup av bilder og musikk.

edit: skrivefeil

Endret av John Kr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...