Scotty Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Exentler, det innlegget ditt skjønte jeg ikke mye av. Har det en sammenheng med en annen post, eller var det bare et tilfeldig innspill? Det var et informasjonsinnlegg om at layouten/flowen på nettverket er blitt publisert. Noen skjønner åssen det funker, andre ikke. Litt for sen. _____________________________________________ Forøvrig så har TG vekket litt oppmerksomhet i pressen nå nylig, om momsen TG er nå nødt til å betale. Det ble nylig uttalt av spill er kultur, og det vil si at skattemyndighetene mener at TG ikke er kultur. Noe som ikke stemmer overhodet. Dette er en uhørt sak. Det er blitt litt snakk på TG forumet om protestering/demonstrasjon og tilkalling av pressen. Får vi pressen på vår side, vil det bli en attraktiv og aktuell sak. Mulig det blir en endring i sakene. http://www.gathering.org/tg08/momssjokk.html Endret 14. mars 2008 av Scotty Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Alle burde også bli med i underskrift kampanje mot momsen, som Hawtz linket til tidligere. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) 2bb1: Er nok et forsøk på å skrive noe om det nylig lanserte nettverksoppsettet i år. Blir Cisco-kjernenettverk i år, noe som ganske sikkert vil gi oss dønn stabilt nettverk Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 20gbit interlinker er nok ikke så dumt, nei. Ahh, ser ikke ut som noe som er gjort på 1-2-3. Exentler, det innlegget ditt skjønte jeg ikke mye av. Har det en sammenheng med en annen post, eller var det bare et tilfeldig innspill? Noen skjønner åssen det funker, andre ikke. Uhuu, må ikke heve deg for høyt nå da Endret 14. mars 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Z_AGo Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Hvis det er noen som trenger noen billetter så har jeg 2 stykker. vet det er kunn noen få dager igjen. billettene selges for standard billett pris. ca 850,- selger dem pga. alle som jeg skulle være med har droppa ut av tg så da ser ikke jeg helt vitsen med å dra selv. ring/sms 98608831 edit: befinner meg ikke så mye inne her på forumet så sms eller ringe hadde vært det beste Endret 14. mars 2008 av Z_AGo Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Hvis det er noen som trenger noen billetter så har jeg 2 stykker. vet det er kunn noen få dager igjen. billettene selges for standard billett pris. ca 850,- selger dem pga. alle som jeg skulle være med har droppa ut av tg så da ser ikke jeg helt vitsen med å dra selv. ring/sms 98608831 Du har IKKE lov å selge til over 800kr om det er med membership. Jeg kan raportere deg til PTN og få deg fratatt begge billettene. Gidder ikke gjøre det, så anbefaler deg heller å sette ned prisen til 800kr. Exentler, det innlegget ditt skjønte jeg ikke mye av. Har det en sammenheng med en annen post, eller var det bare et tilfeldig innspill? Noen skjønner åssen det funker, andre ikke. Uhuu, må ikke heve deg for høyt nå da Hva prater du om? Har aldri sagt at jeg har forstått det jeg. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Ahh, ser ikke ut som noe som er gjort på 1-2-3. Tech:net sitter på en god del kunnskap, men vil nok tro at de bruker lang tid på å planlegge, og å konfigurere utstyret. Cisco er tungt å drive med, men konge når det gjelder kraft og stabilitet. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Må man ha en 5 meter lankabel med på TG? En kompis mente dette =/ Lenke til kommentar
safags Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Ja nå er jeg ferdig pakket og klar til å dra til TG;) Drar til hytta i morra, Og drar ned igjen fra hytta til TG på onsdag Skal foresten på lan idag hihi! Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 14. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2008 Må man ha en 5 meter lankabel med på TG? En kompis mente dette =/ Er 5 meter som er anbefalt ja. Står på Gathering.org at det skal helst være minimum 5 meter. Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) det er 4,8m fra lengste plass til swichen. altså 6 plasser. se på hva på rekka guiden så kan du beregne. evt bare ta med noe over 5m http://forums.gathering.org/showthread.php...ighlight=paller litt off-topic: det har kommet ny driver til X-fi. finner det på creativelabs.com Endret 14. mars 2008 av Exentler Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hylopuz. =D Jeg har TG-feber så det holder. Drar til skipet på mandag og kan nesten ikke vente. Håper dere kommer ut til oss på tirsdags kveld for å spille Wii og PS3, samt grille? Du kan fortelle meg mer om sammenkomsten på PM eller MSN synes jeg. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (Nesten) alt i samfunnet i dag har moms fordi det skal bidra til at det offentlige fungerer. Forskjellsbehandling fører til urettferdige konkurranseforhold. Momsen bør altså være lik for alle ut i fra et samfunnsmessig perspektiv. Derimot synes jeg at det offentlige kan bidra til slike arrangementer som TG men ikke gjennom fritak for moms. Jeg synes heller de kan bidra med et beløp slik at myndighetene og befolkninga lettere ser hva slike subsidier til kulturarrangementer egentlig koster. Det gjør det også lettere å subsidiere med et et beløp som er ulikt momsen eller større enn momsen. Så, hvor er mot-oppropet? I vårt demokratiske land bør det jo være mulig å velge om man vil stemme både for eller mot. Men det er jo ikke riktig at staten NÅ skal bestemme seg for at de må betale moms fra 2006 og 2007. Det burde blitt bestemt før de solgte billettene. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Ja, det er klart. Momskravet bør selvsagt ikke få tilbakevirkende kraft. Egentlig bør slike endringer varsles god tid i forveien. Det har noe å gjøre med politisk forutsigbarhet. Noe regjeringene våre har blitt kritisert mye for de siste 20 årene. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Har skaffet meg et Intel Pro/1000MT DualPort Server Adapter kort. så nå har jeg 2*Gbit Nforce, og intelkortet. Noe jeg kan bruke 4*gbit til? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Er ikke slike kort beregnet for bruk i servere? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Elendig av staten og ødelegge for et så stor arrangement som har holdt på så lenge. Hva skjer liksom? En danseband konsert for fritak men ikke TG?? Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Er ikke slike kort beregnet for bruk i servere? Joda, men fikk det gratis, så da sier jeg ikke neitakk. Tenker vi trenger en Simen1 for å svare på spørsmålet =D Endret 14. mars 2008 av DukeCoke Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Det brukes ofte i servere på grunn av meget bra driftstabilitet og kontrollert kompatibilitet med annet serverutstyr. Men det fungerer fint til vanlige PCer også. Hva man skal med 4 Gbit-porter? Tja, det er ikke så mye man kan bruke det til mellom vanlige PCer siden harddiskene neppe klarer å utnytte kapasiteten til en eneste Gbit-port en gang. Mitt tips er å selge kortet og kjøpe noe man har bedre nytte av for pengene. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Det brukes ofte i servere på grunn av meget bra driftstabilitet og kontrollert kompatibilitet med annet serverutstyr. Men det fungerer fint til vanlige PCer også. Hva man skal med 4 Gbit-porter? Tja, det er ikke så mye man kan bruke det til mellom vanlige PCer siden harddiskene neppe klarer å utnytte kapasiteten til en eneste Gbit-port en gang. Mitt tips er å selge kortet og kjøpe noe man har bedre nytte av for pengene. Aah, det problemet hadde jeg glemt. faen ta harddiskutviklingen... Får vel selge det da D= En ting jeg tenkte. Er det mulig å route forskjellige porter til forskjellige nettverksporter. F.eks. DC til en port/kort, Torrent til en port/kort og spill til en annen? Endret 14. mars 2008 av DukeCoke Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Det vet jeg ikke. Prøv å spør i nettverk-forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg