Gå til innhold

The Gathering 2008 Tråden


Anbefalte innlegg

har 1 spørsmål

 

har bestilt bileter til meg og 2 kompiser

men det stod noe om at eg må registrere navn og greier på dei 2 bilettene som ikke er mine, men hvordan gjør man det?

Du må trykke på Ticket Number og der får du mulighet til å velge "user".

Der bare skriver du inn navnet på den som skal bruke billetten. Alle må ha konto på partyticket..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+132
Hva er det nederste valget? (Vedlegg)

 

Altså hvilken skal jeg velge? PTN card er vel ikke nødvendig, men hva med de tre siste?

 

Edit: Har vært på TG før om det har noe å si (TG07).

Så jeg må betale 1000 kroner altså? Bare fordi jeg ikke er medlem av Kandu?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva er det nederste valget? (Vedlegg)

 

Altså hvilken skal jeg velge? PTN card er vel ikke nødvendig, men hva med de tre siste?

 

Edit: Har vært på TG før om det har noe å si (TG07).

Så jeg må betale 1000 kroner altså? Bare fordi jeg ikke er medlem av Kandu?

 

Nei, du tar kun den dyreste hvis du her veldig mye imot og bli medlem av kandu, siden hvis du velger denne blir du ikke medlem av kandu. Ta heller den billigste, jeg regner med at du ikke har så mye imot kandu at du ikke vil være medlem der...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er faktisk litt rart. Det er billigere å få med et medlemskap enn å avstå fra det :p

 

Det er faktisk ikke så rart siden kandu får statsstøtte på ca. 200 kroner per medlem, og siden du avstår fra og bli medlem betaler du det de ville fått i statsstøtte fra staten...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Aah, da skjønner jeg. Hva innebærer et medlemskap i KANDU?

 

for oss innebærer det et blad i posten og muligens noen mailer, de bladene var egentlig ikke så ille, var litt morsomt og lese iblant... :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Var det sånn i fjor også? Jeg fikk i hvertfall ingen blader.

 

I fjor var det frivillig og få de bladene så vidt jeg husker, en ble spurt når en skulle signere i den boka...

Jeg takker ihvertfall ja...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noen som har ordnet en "countdown" til TG08?

 

ja...

 

fikset en fin bakgrunn med countdown til TG08... :D

 

Siden jeg føler meg som en snill person deler jeg den med folket her:

 

Fremgangsmåte:

 

 

Først av alt unzipper du den vedlagte zip filen til et sted på harddisken du vil ha den,

deretter følger du denne fremgangsmåten:

 

1, Høyreklikk på skrivebordet og trykk "egenskaper"

 

2, trykk tabben som heter "skrivebord" på det vinduet som kommer opp

 

3, trykk på knappen som heter bla gjennom, og finn filen index.html som du pakket ut fra .zip filen jeg har lagt ved (du må muligens endre de filene den kjenner igjen til html dokumenter, dette gjør du ved og velge "html dokumenter" i drop-down menyen under feltet en kan skrive inn filnavn.)

 

4, dobbeltklikk på index.html

 

5, trykk og på det vinduet som heter "egenskaper for skjerm"

 

Hvis jeg har forklart alt riktig vil du nå ha nedtelleren som bakgrunnsbilde.

 

NB: husk at de tre filene som ligger i denne .zip filen må ligge i samme mappa for at denne skal fungere skikkelig!

 

Likte du ikke plantene som var i bakgrunnen orginalt? isåfall følger du disse tipsene:

En endrer bildet ved og slette filen som kalles "bg.jpeg" i den mappen du unzippa, og så legge inn et jpeg (har ikke testet andre filformater) bilde som du selv velger som du kaller "bg.jpeg"

Da skal den oppdatere seg automatisk, gjør den ikke det så gjentar du bare fremgangsmåten for og endra bakgrunnen ovenfor:

 

En kan gjerne modifisere denne videre, jeg er bare glad om dere gjør det. :)

Gjør dere det til nok kult så send det gjerne til meg, jeg vil gjerne se hvordan dere tilpasser den til deres bruk...

 

Skal en endre farger, plassering og lignende så gjøres det i CSS filen som ligger i samme mappe som resten av filene, denne kalles "style.css". Jeg kommer ikke til og gå inn på hvordan en endrer denne, siden det blir litt vel off-topic og ha en liten "CSS-guide" i denne tråden, men kan en litt CSS skulle det og endre dette være blåbær. Kan en ikke CSS, finnes det en mengde gode tutorials på nettet (søk etter "css tutorial" i google), eventuelt har vi også en utmerket webdesign del av forumet der en også kan spørre om hjelp.

 

 

EDIT1: la ved filen og fremgangsmåte

EDIT2: jeg har ikke lagd denne filen, jeg modifiserte et nedtellingsscript jeg fikk fra danielsn her på forumet en gang før TG07.

EDIT3: La til informasjon om hvordan man endrer bakgrunnsbildet, fra de plantene, til noe en selv velger

EDIT4: la til litt info, og rettet et par typos...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Takker for bakgrunnen med nedtelling :D

 

Legger litt til nå i den angående hvordan en endrer bildet... :)

 

EDIT: da var den infoen lagt til, enjoy!

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fins det andre måter å komme til egenskaper til skrivebord, enn å høyreklikke på det???

 

En kan gå via kontrollpanelet, og så trykke på ikonet som heter "egenskaper for skrivebord" (kontrollpanelet i klassisk visning)

 

Men og høyreklikke på skrivebordet er nok det aller letteste... ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...