Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Antenneforsterker til trådløst nettverkskort

Anbefalte innlegg

Jeg har et belkin trådøst nettverskort på min stasjonære pc, det er nå blitt slik at pcen står et stykke fra routeren, og signalene er ganske svake. Finnes det en større antenne eller tilsvarende jeg kan koble til pcen? Noen som har tips om produkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er forsjell på 54G forsterker og 11B og 54A(5ghz)

siden switch chipe en i forsterkern må opperer på rett hastighet, ellers får du eks veldig bra motak og ræv sending osv..

og forsterkern må ha rett frekvens(kanal) siden ofte har dem en "gull" kanal som gir best sender styrke.

eks: dlink har sin på kanal 6 (gir normalt 20% bedre singal på den kanalen), hvis du er langt ute på landet.

Endret av ranvik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

I stedet for å konsentrere deg om kortet i PC'n, foreslår jeg å konsentrere deg om routeren.

Hva med å lage en slik en:

f1ecdf21.jpg

Mer om dette kan du lese et stykke ned i Nettverks FAQen.

Pass også på å juster antennen på kortet slik at du får inn best signal. For å vite hvor signalet er best kan du ganske enkelt bruke Netstumbler.

Lenke til kommentar
I stedet for å konsentrere deg om kortet i PC'n, foreslår jeg å konsentrere deg om routeren.

Hva med å lage en slik en:

f1ecdf21.jpg

Mer om dette kan du lese et stykke ned i Nettverks FAQen.

Pass også på å juster antennen på kortet slik at du får inn best signal. For å vite hvor signalet er best kan du ganske enkelt bruke Netstumbler.

9314828[/snapback]

Takk for alle svar, og mange bra tips!

Jeg har en Dlink 128G og Belkin 802.11g trådløst nettverskort.

Problemet med å lage et skjold for å dirigere signalene fra ruteren av typen over her, er at ruteren står i 2 etg. og brukes også til en laptop som forflyttes rundt i huset. Kanskje lite gunstig å stenge av signalene i en retning da? I kjelleren har jeg en stasjonær pc som også er hektet på nettet trådløst, og det er denne som har litt svake signaler.

Finnes det antenneforsterkere som kan henges på enten ruter eller pc?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis routeren støtter WDS er dette og anbefale. Da kan man enkelt sette opp flere accesspunkt med WDS-støtte, som automatisk vil gi deg bedre dekning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...