Wishb0ne Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Kjøpte meg Proson forsterker så det er det for sent og gjøre noe med Har også kjøpt meg Dynavoice f6 de er i det minste bra Så jeg tenkte å sette f6'ene i front og kjøpe noe litt mindre å bruke som bakhøytaler og center, eventuelt kjøpe ett par til med dynavoice f6 om forsterkern har sjans til å kjøre et par til.. så hva tror dere? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Kjøp likegjerne resten av settet du,de har alt på Komplett og Surround.no. Tror ikke enda et par med F6 hadde vært smart,forsterkeren er ikke spesielt strømsterk og vil ha nok med å kontrollere settet sånn det er. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Det er en fordel å ha like mellomtoner og diskant i alle høytalerne for å få et så nøytralt klangbilde som mulig. Det er greit med store fronthøytalere (så slipper du stativer) og de har greit med bass, men i surround så bør du ha subwoofer uansett. Kjenner ikke så godt til forsterkeren din, men i mange kan du definere om du vil sende bass til andre høyttalere, eller om du vil at suben skal ta alt f.eks under 120 hz. Bak kanalene har vanligvis også begrenset bassinformasjon (spesielt i budsjettreceivere) så det er liten hensikt å ha store høytalere. Med en god activ sub som tar seg av bassområdet så slipper du å tyne en litt liten forsterker så mye, så kan heller de små høytalerne konsentrere seg om å spille fint. Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Takk for nyttig info Vurderer å gå for en liten xtz forsterker etterhvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå