8ruk3rn4vn Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Hmm... har akkurat skummet litt i denne tråden: http://forum.lowyat.net/topic/484929/+180 after upgrade, my bios is v1.3619 (last time is v1.3615)...yes, tat is a rite choice 2 upgrade ur bios! my keyboard no more lag nw! cheer Kan jo være en verdt bryet å prøve å oppdatere BIOS Endret 17. september 2007 av 8ruk3rn4vn Lenke til kommentar
Leonin Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Argh, da kunne jeg spart meg for det bryet Trengte uansett å skifte strømforsyning da..... PC-en er hos Acer nå btw. Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det funka faktis. ikke verst... Lenke til kommentar
Leonin Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det funka faktis. ikke verst... 9523619[/snapback] Så nå taster du fort og greit på tastaturet, og det fungerer flott? (som et vanlig tastatur -_-) Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Ja, jeg gjør nok det ja, null lagg ^^ Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Så flott at det fungerte! For de av dere som evt måtte prøve dette og vil ha en beskrivelse av fremgangsmåten har jeg funnet frem et sitat som kan være til god hjelp: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor TO update your BIOS is quite easy really, follow these steps; 1) goto http://stkts.sertek.com.tw/notebook.nsf/f8...25733d000ecc57/ download 2 files there, even if you don't understand chinese you can see that there are 2 files for you to click on (right-click save target as and point to a location in your harddisk) ; SWinFlash2034.exe --> program to update your BIOS Z03_3619.WPH --> the latest BIOS updates for your laptop After you've downloaded both files, just run SWinFlash2034.exe, there will be an entry field for you to Specify new BIOS file, just point to where you've downloaded your Z03_3619.WPH and click on the FLASH BIOS button --> and that's it~! I've used it, and it's stable and help solves the issue with keyboard lagging. Cheers~! Hvis noen har et par andre go`tips som angår denne maskinen må dere gjerne dele det med resten her i denne tråden Lenke til kommentar
Leonin Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Argh, PC-en ble videresendt til Anovo, og de mottok den i går, men ikke begynt på den. Det vil si at om jeg er heldig har de begynt på den mandag, og sender den ut da, og at jeg da får den på lørdag neste uke. Ellers blir det sikkert mandag/tirsdag eller onsdag etter det. Satans mye trøbbel det skulle bli med en forbanna laptop.... Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Jeg hadde den samme tastaturfeilen på denne laptoppen, så jeg sendte den inn til acer support. 3 uker senere (i dag faktisk) kom den tilbake med nytt tastatur, men med samme lag. Så jeg vil ikke anbefale å sende den til support. Skal prøve å oppdatere bios og se om det kommer seg. Forresten noen som finner drivere til det trådløse nettverkskortet til xp? Putta selvfølgelig alt jeg fikk med i boksen da jeg sendte den inn, men fikk den tilbake uten gjennopprettings-cd, noe jeg først fant ut etter at jeg hadde installert XP på den. Endret 21. september 2007 av HiddenDragon Lenke til kommentar
Leonin Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Oppdatering: Jeg fant faktisk servicesjefen til Anovo på gulesider, og de har da bestilt tastatur til laptopen. Jeg ba dem avbestille det og sende PC-en rett til meg igjen med ny strømforsyning, så jeg kunne fikse tastaturlaggen selv, som tydeligvis (kun) trenger en nyere versjon av bios HiddenDragon: vennligst si om tastaturlaggen din også forsvinner Endret 21. september 2007 av Leonin Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Det er jo veldig merkelig at Acers serviceverksted ikke er klar over dette? Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Ser at maskinen har mulighet for MXM-kort... (Min datamaskin -> C: -> Book -> Guide.pdf). Dette har visstnok noe å gjøre med muligheter for oppgradering av grafikkytelsen å gjøre. Har prøvd å lese litt rundt, og det virker som om kortene er vanskelig å få tak i og generelt lite utbredt. Leste for det meste her, her og her. Noen tanker? Noen som har erfaring med dette? EDIT: erstattet tidligere OT-post Endret 22. september 2007 av 8ruk3rn4vn Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Ser ut som operativsystemet har noe med tastaturlaggen å gjøre også. Når jeg kjører XP merker jeg ingenting til laggen, mens det er helt umulig å skrive både i Vista og Linux. Lenke til kommentar
Leonin Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ser ut som operativsystemet har noe med tastaturlaggen å gjøre også. Når jeg kjører XP merker jeg ingenting til laggen, mens det er helt umulig å skrive både i Vista og Linux. 9549916[/snapback] Får du ikke til å skrive i Vista selv om du har oppdatert biosen? Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Neeeeeei!! Jeg måtte kjøre recovery i natt, og nå husker jeg ikke hvordan jeg fikk opp scoren i Windows - opplevelsesindexen... har prøvd alt jeg kan komme på! HjelP plz! Kan jo forøvrig legge til at maskinen min gikk fra 2.6 til 3.0 poeng i Windows - opplevelses index etter litt triksing... Tror det var noen innstillinger i Nvidia-kontroll-panelet som gjorde susen. Update: Nå har jeg for første gang våget meg inn på laptopvideo2go og lastet ned og innstallert nyeste driverne som støtter 7000M-kortet, uten at det ble nevneverdig forbedring. Hva i alle dager kan jeg ha gjort for å klare dette sist gang? Hva for slags resultat får resten av dere? Update #2: Gjenopprettet C: enda en gang. Utrolig nok viser net_graph1/2/3 at jeg har 70 fps i CS1.6 nå. Hadde rundt 50-60 før, da opplevelsesindexen -> 3D-ytelse viste 0.4 poeng mer. Go figure Update #3: Plutselig var scoren oppe i 3.0 igjen. Endret 30. oktober 2007 av 8ruk3rn4vn Lenke til kommentar
turb0man Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Oppdaterte nettopp BIOS til siste versjon og det fikset hele problemet Fulgte bare den enkle oppskriften som er nevnt ovenfor, tok 2min så var alt i boks Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Tastatur-problemet mitt ble verre etter oppdatering. (kjører xp) Noen som har en god løsning? Det er mildt sagt irriterende... Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 NgZ: hvis du har god tid kan du jo lete litt rundt i den tråden jeg linka til lengre opp... det er mye nyttig info der. Kanskje du trenger en annen bios enn den du oppdaterte til? Prøvde å skumme kjapt igjennom et par sider, og fant diverse xp-drivere, hvis du er interessert. Her og her. Lenke til kommentar
daggiz Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hjelp jeg komer ikke inn på den siden som det er henvist link til? Jeg veit ikke om det er en feil med addresen eller siden. Trenger virkelig å få opdatert de biosgreiene Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hjelp jeg komer ikke inn på den siden som det er henvist link til? Jeg veit ikke om det er en feil med addresen eller siden. Trenger virkelig å få opdatert de biosgreiene Bios Update.zip Voilà! Lenke til kommentar
daggiz Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Takker og bukker for den, men da jeg trykker på denne flash bios, får jeg en feilmelding om at jeg ikke har administrative retigheter til å utføre operasjonen. Error kode 5, men jeg er jo pålogget som administrator, veit ikke hva jeg gjør feil, noen som veit? Er litt "fersk" med data, serlig vista og jeg blir skikkelig frustrert over dette tastaturet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå