Gå til innhold

Best med mye minne på lavere frekvens?

haglemann

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere en flere år gammel kontor-pc. Tenkte å installere Vista - og trenger mer minne.

Hovedkortet har 3 DDR-DIMM-sloter og påstår at det støtter 3GB PC2700 DDR333 eller 2GB PC3200 DDR400. Ikke noe dual-channel her i huset.

Vil 3gb med et treigere minne likevel gi bedre ytelse enn 2gb med et litt raskere minne. Kan noen ta en avgjørelse for meg? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC2700 er vel knapt i salg lenger, og uansett vil hovedkortet ikke ha noen problemer med å kjøre 3200-minne på lavere hastighet. 3GiB til kontorbruk er litt overkill hvis vi snakker om Word, epost, Exel osv. Tipper at det egentlig er nok med 1 GiB, men med 2GiB PC3200 er du iallfall sikker.

Lenke til kommentar

Som den over sier bør 2GB holde men det er selvsagt avhengig av hva du bruker maskinen til. Start med 2GB. Selv har jeg aldri vært i nærheten av å bruke alt minne jeg har (2GB) så det er rett for meg. Bruker du derimot stadig opp mot 2GB eller mer vil du få en raskere maskin med mer minne selv om det er langsomere.

Lenke til kommentar

Ja, 2gb holder helt klart for det meste jeg gjør nå. Men jeg tenkte at pc-en kan holde også for de fleste framtidige behov hvis jeg oppgraderer til 3gb. Det kan jo kanskje bli vanskelig å få tak i disse minnebrikkene om ikke så lenge. Men hvis jeg kjøper 2 gigabytebrikker nå, vil det funke å utvide med en tredje PC3200-brikke senere hvis jeg klokker ned til 330?

Lenke til kommentar
Ja, 2gb holder helt klart for det meste jeg gjør nå. Men jeg tenkte at pc-en kan holde også for de fleste framtidige behov hvis jeg oppgraderer til 3gb. Det kan jo  kanskje bli vanskelig å få tak i disse minnebrikkene om ikke så lenge. Men hvis jeg kjøper 2 gigabytebrikker nå, vil det funke å utvide med en tredje PC3200-brikke senere hvis jeg klokker ned til 330?

9315061[/snapback]

Ja, det vil fungere fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...