Gå til innhold

Bare trøbbel med CDON!


Anbefalte innlegg

Så lenge du har fått feil varer, og varer du ikke skal ha, så kan de ikke forvente at du skal betale en faktura som ikker i overenstemmelse med det du skal ha og betale for.

 

Derfor er det bare å glemme fakturaen inntil de greier å sende deg en ny med det som du har bestilt og fått. Og svarer de ikke overhode, så er det bare å glemme å betale. De kan ikke sende det til inkasso så lenge fakturaen ikke er riktig. Gjør du de det kan du melde fra til inkasso at kravet er omtvistet, og de har derfor ikke lov å gjøre noe med det før saken er løst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har noe telefonnr. som cdon er mulig å nå på?

De svarer tydeligvis ikke på mail lenger.

 

Forøvrig gjelder min sak cdon.dk, fordi varen ble bestilt som en gave til en person jeg kjenner i Danmark. Uansett, jeg ville tro rutinene er ganske mye de samme i hele cdon-konsernet.

Lenke til kommentar
Er det noen som har noe telefonnr. som cdon er mulig å nå på?

De svarer tydeligvis ikke på mail lenger.

 

Forøvrig gjelder min sak cdon.dk, fordi varen ble bestilt som en gave til en person jeg kjenner i Danmark. Uansett, jeg ville tro rutinene er ganske mye de samme i hele cdon-konsernet.

9378397[/snapback]

Velkommen inn i klubben... De praktiserer ikke telefonservice. Slit med helsa. :(

Lenke til kommentar

Forbanna på cdon jeg også. Jeg hadde kjøpt en del filmer på tilbud der også oppdager jeg i ettertid at de har trekt 2-3 hundre mer fra visa kortet mitt enn det som stod på nettsida når jeg bekreftet ordern! Dette var visstnok på grunn av at kombinasjonen min av tilbud ikke var lovlig :p For dårlig at webshopen deres ikke klarer å si fra om sånt!

Lenke til kommentar

Kan se ut som at mitt siste problem med CDON løser seg nå... Dvs, de har gjort nok en feil, men forhåpentligvis er ikke dette noe som er så vanskelig å løse.

 

Etter min femte eller sjette henvendelse til dem (har kommet ut av tellinga...), fikk jeg endelig svar. De beklaget at de hadde gjort en feil, og de ville sende meg en ferdigfrankert returkonvulutt til den CD'n som var feilsendt, og de ville sende meg et angreskjema for CD'n som var avbestilt men som likevel ankom. De hadde også nybestilt CD'n jeg i utgangspunktet skulle ha, men som aldri kom pga feil-leveransen.

 

I går dukket pakken opp med riktig CD og to ferdigfrankerte returkonvolutter. Feilen de hadde gjort nå, var at de hadde sendt meg enda en faktura, nå på CD'n de leverte nå. Her hadde de også plusset på frakt. Da jeg bestilte CDene fra dem, var det fraktfri-kampanje. Derfor returnerte jeg denne faktura med forklaring, og betalte opprinnelig faktura (som med denne leveransen endelig ble korrekt). Håper derfor dette nå har løst seg, og at jeg ikke vil motta purring på denne siste faktura i framtiden. Det vil i så få fall ikke forundre meg, men den tid den sorg... Jeg har i alle fall alt mitt på det rene.

Lenke til kommentar

Kjøpte 3 cd'er 10. august (min første bestilling der), de har blitt sendt enkeltvis, og siste kom i går. Man bør helst ikke ha hastverk med å få varen(e) for å si det sånn. Men er fornøyd, sparte en del kroner + at de har tittler som ikke var lett å finne andre steder.

 

Var spent på om de kom til å belaste porto (kr.29) på de to andre cd'ene som kom etterpå, men det gjorde de ikke. (hadde jeg i tilfelle også protestert mot). Rart de ikke har en sånn "samlet leveranse" opsjon i nettbutikken, slik man ser hos endel andre nettbutikker. Kan jo heller ikke være noe god butikk for dem å selv betale frakta på alle restordre artikklene som ettersendes. Men, er ikke våres problem forsåvidt :)

 

Kommer til å handle der igjen.

Lenke til kommentar

Bestilte en cd for muttern der for 1 mnd siden. Kom etter 3 dager den med riktig faktura. Så sånn sett har jeg heldigvis ikke hatt noen problemer. Før det bestilte jeg noe tilbehør til mobilen, da tok det en uke, men alt var riktig.

 

Så alt er heldigvis ikke bare sorgen. Billige er de iallefall på mye.

 

Synd noen skal slite med de. Kjenner meg igjen i problemstillingen fra andre butikker så vet hva de snakker om.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Cdon, ja. Jeg bruker dem i gjennomsnitt fire ganger i året. Hver gang blir jeg minnet på hvorfor jeg ikke bestiller derfra oftere. Varene kommer jo ikke! "Leveringstid 2-5 dager" meg i r...! Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å opplyse om lagerstatus på varene, jeg. Hadde jeg visst at alt jeg bestilte var utsolgt og/eller bestillingsvare ville jeg selvfølgelig bestilt fra et annet sted.

 

Ikke veldig imponert. Ikke litt imponert heller. Faktisk veldig lite imponert. Uimponert, tenker jeg vi sier.

 

Bruk Play.

Lenke til kommentar

Bare for å ta opp igjen tråden siden det var jeg som startet den... Nok et kapittel kan i alle fall skrives om min elendige erfaring med CDON. Jeg gidder ikke dra hele historien én gang til, men de som vil kan jo lese fra starten for å få med hele sammenhengen. Etter at jeg endelig fikk returnert de feilleverte CDene har jeg ikke hørt noe mer, før nå sist fredag. Da dumpet en betalingspåminnelse / inkassovarsel i postkassa pålydende kr 29,- + 54,- for oppkravsgebyr på noe som jeg selvsagt ikke skal betale. Alt har jo vært rot fra begynnelse til slutt, og istedenfor å få noen slags kompensasjon, kommer dette. Gjett om jeg er ferdig med CDON!

 

Så en oppfordring og advarsel til slutt; hold dere laaaaaaaangt unna CDON!

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke selv helt forstå hva som er skjedd med CDON, jeg har handlet med dem i 5 år nå. I hele 2007 har det bare vært problemer med dem, har fått ordrebekreftelser og at varen er sendt men mottar alldri disse varene..

Bestillte også et digitalt kamera (som skulle være på lager) men fikk en mail på at det ikke var på lager, så de skulle kansellere bestillingen slik at jeg kunne bestille ett annet kamera da dette hastet litt:)

Så bestillte et nytt kamera og fikk bekreftelse på dette, og at dette nå var sendt fra lager.. Noen dager etterpå mottar jeg 2 stk kamera, dette som ble avbestillt og dette nye. Skreiv da en e-post til dem og spurte etter returlapp på begge, da jeg heller ville kjøpe kamara hos en forretning.

Disse ventet jeg på i evigheter, kom alldri. Så fikk beskjed om at jeg skulle bare returnere disse, så skulle porto tilbake betales av cdon.com nå 3 mnd etterpå har ikke sett snurten av disse pengene...

 

Tips slutt og handle hos cdon, de er blitt så useriøse..

 

Go playex.no :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Som tidligere sagt, så lenge man får det man har bestilt, er selvsagt alt greit. Men når det skjer en feilleveranse, eller kanskje bestiller en litt "vanskeligere" tittel en det som f.eks. ligger på topp20 lista, er helvete veldig ofte ute å går. Hadde de bare hatt telefonsupport, hadde sikkert en del problemer latt seg løse. Men når man må gå via en tåpelig epostløsning som overhodet ikke fungerer - da først forstår man hvor håpløst dette er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

De er nok på den sikkre siden og tar sine forhåndsregler. ;) Jeg ville nok gjort det samme hvis jeg var CDON.com, men de burde kanskje gi folk flere sjanser når de ser at de betaler for varene.

Lenke til kommentar
Når du sier att det ikke er posten sin feil att noen pakker kommer sent tror jeg du tar feil. Om jeg bestiller 10-12 filmer så er det skjelden att de kommer fram på samme dag. Jeg vill si att pakker som sendes bruker ifra 3-10 dager. (b post)

Når jeg bestiller varer fra platekompaniet.no er varene i postkassa dagen etter hvis det er lagervare. Når jeg f.eks. bestiller fra Amazon.com tar det 3-5 dager før varene kommer. Bestiller jeg varer fra CDON kan det ta 1 uke fra de sier de har sendt varene, til det er mottatt. Nedskjæringer i Posten har riktignok sine bivirkninger, men i slike tilfeller er det IKKE posten sin skyld.

 

Legg forresten merke til at jeg også var en fornøyd kunde av CDON i begynnelsen, både vareutvalg, priser og leveringstider var utmerket! Men så har sikkert de også gjort en del nedskjæringer og omprioriteringer, og dette har gått kraftig utover kundeservicen! Ikke vet jeg hva som har skjedd, men noe har i alle fall gått fryktelig galt. Om dere har bare gode erfaringer med CDON, så fortsett for all del å bruke dem - men dere er i alle fall advart.

Lenke til kommentar

Jeg har bare dårlige erfaringer med CDON. De holder ikke lovede svartider og det går år og dag før du får beskjed om at varen blir forsinket. Jeg har ventet på varer i 3 måneder nå. De sender heller ikke med angrefristskjema ved levering slik de bør gjøre etter angrefristloven, og deretter nekter de å gi deg utvidet angrefrist. Ved feil på mobiltelefon ble jeg nektet lånetelefon ved reparasjon, slik de er forpliktet til hvis du er mer enn 7 dager uten telefon. Dessuten ble telefonen returnert uten headsett fra deres servicepartner, noe CDON nektet å gjøre noe med. Videre er leveringstidene ikke til å stole på, det tar lengre tid enn oppgitt på nettsiden. For ikke å snakke om kundeservicen... de brukte opptil 16 dager + purring på å svare på en enkel henvendelse e-post. Og de er ikke kundevennlige, snarere tvert imot. Useriøse folk. Heretter blir det kjente norske nettbutikker både til musikk, film, mobil og elektronikk. Skal MYE heller betale noen kroner ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...