Gå til innhold

Bare trøbbel med CDON!

Anbefalte innlegg

Må gi uttrykk for min frustrasjon over CDON, og håper noen her kan være behjelpelig med hva jeg skal foreta meg.

Jeg har vært kunde hos CDON i årevis, og var tidligere veldig fornøyd med både vareutvalg, service, priser og leveringstider. Men for ca ett år siden ga jeg de nesten helt opp. Leveringstidene var helt urimelig, og servicen var elendig. Når jeg sjekket ordrehistorikk fikk jeg gjerne beskjed om at varene var sendt, men det kunne likevel ta over ei uke før de var i postkassa mi. Normalt ville de vært i postkassa dagen etter. CDer jeg bestilte fra forskjellige engelske og amerikanske nettsteder hadde ofte raskere leveringstid. Når dette gjentok seg gang på gang, kan de ikke lenger skylde på treg postgang.

Men nå nylig tenkte jeg at jeg skulle gi de en ny sjanse, og når pakka lå i postkassa etter 2 dager, trodde jeg virkelig at ting hadde forbedret seg. Men så kom skuffelsene i tur og orden. Når jeg pakker opp pakka, oppdager jeg først at det manglet én CD. Det er for så vidt greit, den lå i restordre så den ville bli levert senere. Problemet mitt var bare at denne CD skulle være en gave, og jeg skjønte derfor at de ikke ville klare å levere denne tidsnok. Derfor kjøpte jeg denne CD'n et annet sted, samtidig som jeg sendte mail om at restordre måtte slettes. Når jeg ikke fikk bekreftelse på dette, sendte jeg ytterligere to mail til. Til slutt fikk jeg bekreftet at de hadde slettet restordren. So far so good, trodde jeg...

...men så viste det seg at de også hadde klart å feilsende en annen CD. Så måtte jeg sende mail om dette også. Dette har jeg fortsatt ikke fått noen tilbakemelding på, til tross for også tre mail om dette. Jeg lurer jo på hva jeg skal gjøre? Skal jeg returnere den feilsendte CD'n, og i så fall til hvilken adresse? Må jeg betale portoen selv? Skal jeg betale fakturaen som fulgte med selv om den er feil, og så gå ut i fra jeg får tilbakeført det jeg har betalt for mye senere? Jeg aner jo ikke hva jeg skal gjøre, og jeg får jo ingen tilbakemeldinger!

Om så dette ikke er nok, så fikk jeg en mail fra CDON nå nettopp hvor de informerer om at min restordre ble i dag sendt fra vårt lager... Så nå har jeg altså snart 2 stk CDer som jeg ikke skal ha. Er det mulig! :realmad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Når det gjelder fakturaen så bør du kontakte CDON og få en redegjørelse for hva du skal foreta deg. I enkelte tilfeller frigir de kravet, men som regel ønsker nok butikkene betalt, og så når du returnerer så refunderer de.

Ved feillevering dekker butikken porto.

Tror CDON sender deg ferdigbetaltkonvolutt - andre butikker refunderer deg beløpet i etterkant.

Lenke til kommentar

Henger meg på denne tråden. Synes nå at leveringstinden er blitt vel lang. Sendes i løpet av 4 - 5 dager ligner mer på 4 - 5 uker. De har tydligvis ikke det på lager, men kjøper fra andre når de får bestilling. Synes ikke de er spesielt billige heller. Kjøper mest fra Play, men tenke å ta en bestilling hos CDON igjen. Tror ikke det var lurt. Får jeg ikke i løpet av et par dager nå avbestiller jeg og bestiller fra Play.

Arne M

Lenke til kommentar
Når det gjelder fakturaen så bør du kontakte CDON og få en redegjørelse for hva du skal foreta deg.

9320213[/snapback]

Ikke skjønner jeg hvordan jeg skal komme i kontakt med CDON. De har jo ikke telefonservice en gang. På nettsidene sine skriver de at dette er fordi at de raskest mulig skal kunne betjene så mange kunder som mulig, og på denne måten klare å korte betydelig ned på sine svartider, noe som du tjener på som kunde... Kan imidlertid ikke skjønne at hvordan de kan svare raskere på epost enn telefon da. Nå har jeg sendt 4 stk henvendelser til dem om dette, men jeg har ikke fått ett eneste svar!! Den første henvendelsen ble sendt for over ei uke siden, den siste ble sendt for snart 24 timer siden. Så hvordan i @%!? skal jeg komme i kontakt med dem?

Er det ikke Posten som leverer,derfor er det Posten som er treig å levere. Ikke CDON ?

9320683[/snapback]

Nei, posten leverer pakker fra utenlandske leverandører også, og når de ofte har kortere leveringstid enn det som blir sendt fra Norge, da er det noe som ikke rimer.

Lenke til kommentar

Henger meg også på denne tråden. Har en sak pågående med cdon, men det er like før jeg bare gir opp. De er jo praktisk talt umulig å få tak i da de ikke har telefonsupport, og bruker lang tid å svare på mail. Bestilte noe greier 5.mai, og da greide de å sende det til feil adresse. Da det kom tilbake til de, så sa de at det bare gikk som retur og at jeg skulle få pengene fratrukket hvis jeg bestilte på nytt. Så jeg gjorde det i god tro. Da det viste seg at de ikke hadde greid å trekke fra pengene på min neste ordre, ba jeg om at de overførte det til min konto. Det sa de at ikke var noe problem. Nå ganske lang tid etter har jeg verken sett noe til pengene eller den andre bestillingen.

Lenke til kommentar

Ikke misforstå, men det var nesten litt godt å høre at det er flere som har problemer med dem. Men det du nevner her nå doofhetz, gjør meg jo enda mer usikker på om jeg skal betale fakturaen jeg har fått. Hvis det skal være så vanskelig å få pengene tilbake, har jeg lyst til å si at det skal være like vanskelig å få pengene fra meg. På den annen side står jeg da i fare for å få betalingsanmerkninger, noe jeg ikke har lyst å få på meg. Så jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Ikke misforstå, men det var nesten litt godt å høre at det er flere som har problemer med dem. Men det du nevner her nå doofhetz, gjør meg jo enda mer usikker på om jeg skal betale fakturaen jeg har fått. Hvis det skal være så vanskelig å få pengene tilbake, har jeg lyst til å si at det skal være like vanskelig å få pengene fra meg. På den annen side står jeg da i fare for å få betalingsanmerkninger, noe jeg ikke har lyst å få på meg. Så jeg vet ikke.

9324279[/snapback]

Jeg ville hold tilbake betalingen, hvis du får en purring, send en purre-mail selv. Får du til slutt et varsel om inkasso, så ringer du inkassobyrået og bestrider kravet samt forteller at du har en pågående sak som de ikke svarer på. Legg gjerne ved kopier av dine mail du har sendt.

Du får ikke betalingsanmerkninger før saken er utredet da, og den vil nok havne i din favør uansett så lite å være redd for.

Du kan evt. betale det du faktisk har bestilt varer for (trekke fra feilsendte varer) hvis du vil vende det gode kinn til.

Lenke til kommentar

CDON er notoriske for at de sender feil ting og sier de skal fikse det og så tar det hundre år. Det virker som de ansatte røyker noe sterkt rett og slett! Har hørt mye rart om CDON oppgjennom årene, selv har jeg bare hatt gode erfaringer, men har strengt tatt bare bestilt et par DVDer derfra på 5 år.

Lenke til kommentar

For å komme med en oppdatering i min egen sak:

Jeg sendte mail til cdon for en uke siden der jeg forklarte hele saken, og ba de snarest ordne opp i alle problemer. Jeg replyet på orginalmailen, så hele saksgangen/dialogen var med når jeg sendte mailen. Kort fortalt går problemet mitt ut på at jeg bestilte en vare 5.mai som ble sendt i retur, og som de ennå ikke har betalt tilbake pengene for. I tillegg bestilte jeg en ny vare rundt 20.juli, som ennå ikke har kommet fram.

3.juli sendte jeg en mail med kontonr. mitt etter forespørsel fra cdon, da de sa at de skulle overføre pengene. Etter det har jeg måttet gjenta kontonr. mitt i en mail 27.juli ,en 18.august og en 24.august.. Det er viktig å presisere at alle mailene jeg har sendt er replyet på originalmailen, så alt jeg har sendt før og alt cdon har svart, er med. I flere av mailene beklager de at dette har trukket ut og har sagt at de skal ordne det snarest. Det virker som de bare gjemmer seg bak et lite "beklager", for så å bare glemme hele saken. I to tilfeller har jeg sendt relativt lange mail, der jeg utdyper hele saksgangen og uttrykker min misnøye saklig og greit. I begge tilfellene får jeg til svar om å oppgi kontonr. mitt. Litt oppgitt presiserer jeg at hvis de leser litt lenger ned så finner de det i tidligere mail, men jeg skriver det allikvel klart og tydelig igjen. Jeg har også oppgitt ordrenr. og fakturanr. selv om det ikke ble forespurt.

Siste kontakt jeg hadde med cdon var fredag morgen. Da svarte jeg med en gang jeg fikk mailen (var pålogget msn) i håp om å unngå 4-5 dagers ventetid på svar. Heldigvis fikk jeg svar med en gang. Jeg bekreftet kontonr. min nok en gang på forespørsel fra cdon, men fikk til svar:

Er 9**3277**13 hele dit kontonummer?

Hvad er dit REGISTRERINGSNUMMER?

Med venlig hilsen

----------------------(sensurert navn)

CDON.COM

Lettere oppgitt skrev jeg klart og tydelig JA, og spurte om hva registreringsnr. er, og hvorfor de hadde bruk for det. De har aldri tidligere spurt etter det, og de har opptil flere ganger sagt at pengene er satt til refundering. Etter jeg skrev den mailen fikk jeg ikke noe svar, så nå sitter jeg her rimelig oppgitt og på randen til å gi opp.

Vel og greit at cdon har gode priser til tider, men etter den forferdlige servicen jeg har opplevd ser jeg ingen grunn til å bestille fra de igjen. En ting er at de ikke har telefonsupport, jeg skjønner jo at dette senker kostnadene. Men da bør de i det minste kunne være rask å svare på mail.

Kommer med oppdatering så snart det skjer noe i denne saken.

-doofhetz

Lenke til kommentar

da jeg snakka med cdon.com sist har de hele 2 saksbehandlere i norge xD

Ikke rart det går lang tid, samt har de 2 full tilgang til all info på kontoen din, som f.eks passord. Jeg fikk tilsendt det av kundebehandler da jeg lurte på hva det var. Hos netshop.no fikk jeg svar at det eneste de kunne se var ******

så etter den eposten måtte jeg skifte passord rundt om kring i alle kroker og rettninger...

Lenke til kommentar
Har aldri hatt problemer med cdon jeg, jeg bestiller filmer også kommer de etter noen dager. Er jo greie priser også i grunn.

9369038[/snapback]

skal også være enig der... har aldri hatt slike problemer, men ble ganske fra meg når han fortalte at de var hele 2 stk i norge på kundeservice og at de faktisk kunne lese passordet ditt fra databasen :dontgetit:

men bestilte 5 filmer derfra om torsdagen :D

49,95 per stk. Kjøpte bad boys 1 og 2, kill bill 1 og 2 også en jeg ikke kan navne på i farta... må samle opp litt eldre og gode filmer.

Ny filmer bruker jeg playx.com på, 129kr for nye filmer =)

Eller elkjøp som har 129kr/99kr for noen nye filmer en uke i blant =D

Lenke til kommentar

Når man bestiller varer som ligger på VGlista eller produkter de har spesielle kampanjer på, har de nok kontroll på det de gjør (forhåpentligvis). Problemet er når man bestiller varer som ikke er noe "alle" kjøper, da oppstår det veldig ofte problemer. Og har det først oppstått problemer, ja da kan du garantert regne med å slite leeeeeeeeeeeeeeenge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...