Gå til innhold

.. og 40D spesifikasjon på Amazon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Merklig at de ikke har fått på to kommandohjul.

Har ikke skutt så mye med Canon, men merker fordelen av dette hos Nikon. Hvertfall så lenge man skyter manuellt.

Har Canon en bra løsning på dette som jeg ikke ser på bildene?

9320570[/snapback]

Canons entusiast-/proffmodeller har i lang til hatt ett kommandohjul på baksiden som man styrer med tommelen (og en set-knapp i miden) i tillegg til hjulet man betjener med enten peke- eller langefinger foran utløsert. Funker helt topp, det.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Har ikke skutt så mye med Canon, men merker fordelen av dette hos Nikon. Hvertfall så lenge man skyter manuellt.

9320570[/snapback]

Canons entusiast-/proffmodeller har i lang til hatt ett kommandohjul på baksiden som man styrer med tommelen (og en set-knapp i miden) i tillegg til hjulet man betjener med enten peke- eller langefinger foran utløsert. Funker helt topp, det.

9320609[/snapback]

Sikkert en vanesak :fun:

Dog er jeg blitt avhengig av to hjul :p

Dessverre sitter jeg for dypt i optikken til bare å ta en crossover sånn uten videre :(

Lenke til kommentar

9320570[/snapback]

9320609[/snapback]

Dessverre sitter jeg for dypt i optikken til bare å ta en crossover sånn uten videre :(

9320634[/snapback]

Jeg tror du ender opp med crossover tilslutt. Canon 40D virker å ha meget gode autofokusegenskaper som er et must hvis du skal ha gode bilder av hunden din. :)

Lenke til kommentar
Hva kommer prisen til å ligge på? Det må da bli billigere enn 30d ved lansering? Snakker vi 12K?:-)

9320650[/snapback]

Tja. Canons MSRP ligger på $1,299.00 for huset alene, og en vanlig tommelfingerregel som pleier å funke greit er å gange det med 10 for å få tilnærmet norsk pris. Så rundt 12-14k høres ikke så ufornuftig ut.
Lenke til kommentar
Jeg tror du ender opp med crossover tilslutt.  Canon 40D virker å ha meget gode autofokusegenskaper som er et must hvis du skal ha gode bilder av hunden din. :)

9320675[/snapback]

Synes du er litt vel bombastisk nå, med tanke på at alt vi har sett så langt er Canons PR-materiale :roll:

At 40D er noe bedre enn D80 på de fleste områder tviler jeg ikke på (D80 er tross alt snart ett år gammelt), hvis det ikke hadde vært det hadde jeg ledd rått av Canon. Men bra nok til at det er verdtå kaste bort mangfoldige tusen på å bytte system? Neppe. Jeg ser ikke helt vitsen i å gjøre det for en moderat forbedring av autofokusegenskaper. Om et år så kommer antagelig Nikon til å ha en bedre modell i D300, så går det et år til og Canon lanserer 50D som er bedre enn den igjen og sånn går no dagan... :p

Jeg gidder i hvert fall ikke å bytte ut et system som jeg har en god samling optikk til, og ikke minst som jeg trives med brukergrensesnittet til (Canon hadde vært så utrolig mye mer aktuelt for min del hvis de bare hadde kopiert Nikon sin plassering av knapper og kommandohjul :p ) bare for en liten forbedring i ytelse.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
Hva kommer prisen til å ligge på? Det må da bli billigere enn 30d ved lansering? Snakker vi 12K?:-)

9320650[/snapback]

Tja. Canons MSRP ligger på $1,299.00 for huset alene, og en vanlig tommelfingerregel som pleier å funke greit er å gange det med 10 for å få tilnærmet norsk pris. Så rundt 12-14k høres ikke så ufornuftig ut.

9320695[/snapback]

Så et sted hvor det stor at pris i Usa ville bli 1,299$.

Og pris i europa ville bli 1,299€.

Da kommer nok prisen i Norge til å bli ca 12 000??

Hvor mye lå 30D på i starten her i Norge?

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar

Jeg vil gjette norsk veil. pris på kr 12999,- (men den kommer fort til å bli tilgjengelig til lavere pris enn det).
Lenke til kommentar

9320634[/snapback]

Jeg tror du missforstod dette her, Øyvind. Canon har to komandohjul, et på tommelfingeren og et på pekefingeren. Det synes ikke på bildet av baksiden, fordi de betjenes av to forskjellige fingre, i steden for bare tommelfingeren, slik en del andre har gjort det. Personlig er jeg en switcher fra Nikon til Canon, og synes at Canons løsning på dette er ypperlig.

Canon har altså, i likhet med Nikon, to komandohjul. Det er bare plasseringen av disse som er forskjellig.

Lenke til kommentar

9320650[/snapback]

9320695[/snapback]

Hvor mye lå 30D på i starten her i Norge?

9320756[/snapback]

1299 Euro er vel uten norsk moms. Med 25% moms blir prisen 13 000.

Hvorfor selges slikt utstyr så vanvittig mye billigere i statene? Lavere kjøpekraft har de ikke.....

Lenke til kommentar
1299 Euro er vel uten norsk moms. Med 25% moms blir prisen 13 000.

Hvorfor selges slikt utstyr så vanvittig mye billigere i statene? Lavere kjøpekraft har de ikke.....

Norsk moms har mye å si, samt at norsk reklamasjonsrett gjør det dyrere å drive med import og salg i Norge.

Men, jeg tror du blander begrepene "kjøpekraft" og "lønnsnivå". Kjøpekraften til en gjennomsnittlig amerikaner er nok på høyde med, kanskje litt under en gjennomsnittlig nordmann. Men lønnsnivået er mye lavere. Årsaken til at kjøpekraften er omtrent den samme er nettopp det at prisene er så mye lavere.

Lenke til kommentar
Lav valutakurs kombinert med større konkurranse.

9321217[/snapback]

Du får strykkarakter i sitering :hrm:

Og lav valutakurs er faktisk ikke en fordel mtp. importvarer (som både Canon og Nikon-utstyr er i USA). Sånn sett burde den relativt høye kronekursen være en fordel for vår del, men ikke nok til å kompensere for de andre faktorene som driver opp prisnivået i Norge.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...