Gå til innhold

ATi Radeon X1950Pro -> 32" LCD

plaank

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter her med ett Radeon X1950Pro kort, som nevnt i tittelen.

Her har jeg en DVI-I (antar jeg) utgang, og en VGA/RGB.

Skjermen min er en LG 32LX2R.

Så her er saken; Når jeg kobler skjermen direkte fra DVI->DVI kommer det ikke noe bilde. Når jeg kobler DVI port>DVI-VGA Adapter>VGA-DVI kabel>DVI port (om dere skjønte den), så fungerer det, men da vil jeg jo få ett analogt signal?

Hva er grunnen til at jeg ikke får bilde ved å kun bruke DVI>DVI?

Har det noe med DVI-I/D og gjøre, eller kan kabelen være defekt kanskje?

Både inngangen på TV'en og utgangen på skjermkortet fungerer naturligvis siden jeg bruker dem as we speak.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Virker som om kabalen kan være dårlig - har du anledning til å teste den på noe annet?

DVI-I og DVI-D kan du lese mer om på Wikipedia - skal ikke ha noe å si så lenge tven støtter begge.

Signalet er nok digitalt når du henter det fra DVI porten som du skriver over - selv om det går over en analog VGA kabel.

Lenke til kommentar

Takk for svaret.

Jeg kjøpte ny kabel idag, en kvalitetskabel fra Hama, men det var fortsatt uten hell. Dette var en DVI-D > DVI-D kabel. Enten så må jeg finne en DVI-I, eller så går det rett og slett ikke? :p

Men, om det du sier er riktig, at signalet er digitalt, så får jeg jo ikke noe bedre av å bytte ut kabelen. Skal ikke være lett dette :S

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Jeg kjenner ikke begrensning mellom DVI-D og DVI-I på din tv - men det virker merkelig om den ikke klarer å se det.

Er bildet ulevelig når du bruker overgangene du nevnte tidligere?

Lenke til kommentar
Jeg kjenner ikke begrensning mellom DVI-D og DVI-I på din tv - men det virker merkelig om den ikke klarer å se det.

Er bildet ulevelig når du bruker overgangene du nevnte tidligere?

9327534[/snapback]

Nei, det ser ut som den trenger DVI-I (både analog og digital), mot den 100% digitale DVI-D som jeg har prøvd.

Neida, bildet er igrunn meget bra, kan ikke utsette på noe. Er bare ute etter å finne ut om jeg går glipp av noe ved DVI-I/D tilkoblingen..

Er født evig nyskjerrig skjønner du ;)

Lenke til kommentar

Luer på om trådstarter har fått løst problemet?

Jeg har nemlig også kjøpt et x1950 pro kort, og en samsung 226cw skjerm.

Her har jeg altså DVI-I på skjermkort og DVI-D på skjerm (vet ikke om dette har noe å si?). Når jeg kobler skjermen til skjermkortet via DVI kabelen, så virker det som om skjermen ikke skjønner at den er koblet til maskinen. Så jeg må altså bruke vga kabelen, via et adapter DIV->VGA. Skulle jo gjerne fått benytte meg av denne digitale DVI`en da.. :cry:

Lenke til kommentar
Luer på om trådstarter har fått løst problemet?

Jeg har nemlig også kjøpt et x1950 pro kort, og en samsung 226cw skjerm.

Her har jeg altså DVI-I på skjermkort og DVI-D på skjerm (vet ikke om dette har noe å si?). Når jeg kobler skjermen til skjermkortet via DVI kabelen, så virker det som om skjermen ikke skjønner at den er koblet til maskinen. Så jeg må altså bruke vga kabelen, via et adapter DIV->VGA. Skulle jo gjerne fått benytte meg av denne digitale DVI`en da..  :cry:

9367331[/snapback]

Nei har desverre ikke fått løst problemet. Venter på lønn nå, så jeg kan avse noen lapper til en DVI-I kabel, for å sjekke dette. Mulig det er skjermkortet også - siden problemet tydeligvis går igjen :)

Lenke til kommentar

prøv forskjellige Hz instillinger, sjekk bruksanvisningen som fulgte med tven din på hvilke oppløsninger den støtter analogt og eventuelt digitalt.

LG 47LY95 min støtter mange oppløsninger med analog RGB(PC) / HDMI(PC) modus, men bare "TV standardene" med HDMI (DTV) modus: (640x480@60, 720x480@60, 720x576@50, 1280x720@50/60, 1920x1080i/p@24/50/60)

Har den kobla til med et Sapphire HD 2600XT kort, har ikke fått til 1:1 pixelmapping med 1080p og 60Hz med det kortet enda, 1080p 50Hz virker derimot bra.

Mac minien min kjører 1080p 60Hz fint derimot...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...