Sagen57 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 hei, mitt D200 tar raw bilder i et format som Elelments ikke kjenner igjen, nemlig .NEF. Element har et format som heter .raw men ikke NEF. Er jeg på Jprde igjen? Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 hei,mitt D200 tar raw bilder i et format som Elelments ikke kjenner igjen, nemlig .NEF. Element har et format som heter .raw men ikke NEF. Er jeg på Jprde igjen? 9313324[/snapback] Ja, feil jorde til og med Du må ha Adobe Camera RAW (lastes ned fra Adobe) til den Elements versjonen du har. Håkon Lenke til kommentar
fototim Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 hei,mitt D200 tar raw bilder i et format som Elelments ikke kjenner igjen, nemlig .NEF. Element har et format som heter .raw men ikke NEF. Er jeg på Jprde igjen? 9313324[/snapback] Jeg har ikke direkte kjennskap til NEF filer, men magefølelsen min sier at løsningen ligger i å laste ned en nyere versjon av ACR. Det finner du her http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html Har du eldre Elements enn ver 3 må du nok oppgradere. Mvh Tim Typo Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 RAW format er fellesbetegnelsen for filformatet. Hver av produsentene har sine egne filformater for RAW format. Nikons heter .nef og Canon's heter .CR2 Men de fleste raw programmer kjenner igjen formatene til de forskjellige merkene, med mindre du bruker en utgått versjon av elements? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå