Goscinny Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Heisann. I går skulle jeg feste den sorte gjennomsiktige filmen jeg har kjøpt hos biltema på en plexiflate. Jeg dynket den i såpevann (vann+oppvaskmiddel), la på filmen, dynket med såpevann igjen, og brukte så den medfølgende skrapen til å få ut vannet som lå oppå under. Da det hadde tørket, var det to store luftbobler der. Egentlig ikke bobler i det heletatt, det var liksom en avlang boble som endte ut på utsiden av filmen. To slike, altså. Dessuten satt ikke filmen skikkelig fast. Jeg løsnet den en del i det ene hjørnet, og på morgenen i dag var den helt løs fra platen. Noen med tips? Goscinny Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Naaa. Husker det stod noe om plexiglass i monteringsanvisningen, har du sjekket? Tok du av monteringsfilmen på sotefilmen? Rengjorde du plexi skikkelig før start? En blære er ikke go å få vekk etterpå, enten kan du stikke hull på eller så må du gjøre det på nytt. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Jeg rengjorde ikke plexien, men beskyttelsesfolien hadde jo vært på hele tiden. Monteringsfilm på sotningsfilmen? Hvor godt skal det sitte om en gjør det skikkelig, regga? Goscinny Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Er den montert skikkelig klarer du ikke få av filmen uten å ødelegge den. Ja ,det er en blank film som skal rives av. Og glasset må være helt rent. Alt står godt forklart i anvisningen Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Uff, da Bruksanvisninger tar jeg ikke i bruk før alt annet er prøvd Får vel gjøre det nå, da. Er ikke i stand til å finne den filmen, men den er der sikkert et sted. Er filmen bare på den ene siden, eller på begge sider? ENDRET: Jeg tror jeg klarer å finne ut av hvilken side den er på, men det er jo komplett umulig å få den av! Kan ikke se at det er to lag heller. Goscinny Endret 19. august 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Den blanke filmen er på innsiden av krøllen. Lykke til Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 På innsiden av krøllen? Anyways; mamma klarte å få den av på testfolien. Nå skjønner jeg iallfall at den skal sitte godt Goscinny Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Bruk rikelig med vann+litt såpe på film og glass så blir den lett å jobbe med. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Yes, will do. Rapport kommer seinere i dag Goscinny Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Jeg kan ikke akkurat si meg helt fornøyd med resultatet. Det ble ikke liggende helt flatt (ganske bra, though). Dessuten ser det ikke så bra ut gjennom den siden som ikke har filmen på seg. Går det virkelig ikke an å legge filmen rett på om en er forsiktig? Goscinny Lenke til kommentar
Inc Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 nope, den må bade i såpevann slik at den glir lett oppå flaten. deretter brukes gummisparkel for å presse ut luft og bobler. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Gummisparkelen som fulgte med lagde riper ... Badet den også i såpevann ... Goscinny Lenke til kommentar
Inc Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) jepp, vann og såpe overalt Edit: hadde du lest den anvisningen hadde alle disse spørsmålene vært unødvendig. Men nå kan noen andre få gleden over å lese dette også. Endret 20. august 2007 av regga Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Jeg leitet etter bruksanvisningen, men fant den ikke Det stod at det fulgte med bruksanvisning, men ikke søren om jeg fant den. Goscinny Lenke til kommentar
Inc Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Den var nok mest sansynlig rullet inn sammen med solfilmen ... Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Ah! Det var det som lå inni der, ja Det som skal bli dekket til med denne filmen er en mer eller mindre firkantet plexiplate. Dersom en er tre stk; to stykk som holder filmen ute, og en som legger platen nedpå, burde ikke det funke bra, eller? Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå