Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan montere sort film på plexi?

Anbefalte innlegg

Heisann.

I går skulle jeg feste den sorte gjennomsiktige filmen jeg har kjøpt hos biltema på en plexiflate. Jeg dynket den i såpevann (vann+oppvaskmiddel), la på filmen, dynket med såpevann igjen, og brukte så den medfølgende skrapen til å få ut vannet som lå oppå under.

Da det hadde tørket, var det to store luftbobler der. Egentlig ikke bobler i det heletatt, det var liksom en avlang boble som endte ut på utsiden av filmen. To slike, altså. Dessuten satt ikke filmen skikkelig fast. Jeg løsnet den en del i det ene hjørnet, og på morgenen i dag var den helt løs fra platen.

Noen med tips?

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Naaa. Husker det stod noe om plexiglass i monteringsanvisningen, har du sjekket?

Tok du av monteringsfilmen på sotefilmen?

Rengjorde du plexi skikkelig før start?

En blære er ikke go å få vekk etterpå, enten kan du stikke hull på eller så må du gjøre det på nytt.

Lenke til kommentar

Uff, da :p Bruksanvisninger tar jeg ikke i bruk før alt annet er prøvd :p Får vel gjøre det nå, da. Er ikke i stand til å finne den filmen, men den er der sikkert et sted. Er filmen bare på den ene siden, eller på begge sider?

ENDRET: Jeg tror jeg klarer å finne ut av hvilken side den er på, men det er jo komplett umulig å få den av! Kan ikke se at det er to lag heller.

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke akkurat si meg helt fornøyd med resultatet. Det ble ikke liggende helt flatt (ganske bra, though). Dessuten ser det ikke så bra ut gjennom den siden som ikke har filmen på seg. Går det virkelig ikke an å legge filmen rett på om en er forsiktig?

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Ah! Det var det som lå inni der, ja :D

Det som skal bli dekket til med denne filmen er en mer eller mindre firkantet plexiplate. Dersom en er tre stk; to stykk som holder filmen ute, og en som legger platen nedpå, burde ikke det funke bra, eller?

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...