Gå til innhold

Transport av PC


Anbefalte innlegg

Jeg skal på ett LAN på Gradermoen i September, og lurer på: Hva er den sikkreste måten å transportere PCen på. Skal med Fly fra Bodø, og jeg er litt skeptisk til å legge den i en koffert å sjekke inn, da jeg har sett hvordan bakkepersonellet kaster koffertene til bagasjevognen. Er jo sinsykt kjipt å reise fra Bodø til Oslo, koble opp og finne ut at den er ødelagt eller skadet. Hvordan har dere fått kofferten trygt med på flyreiser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal vell kunne gå ann å merke pc'en med "vær forsiktig" eller noe. Men tror du må ut me litt ekstra penger, men det er sikkert verdt det.

 

 

"Techpoint

Ta ut harddiskene, og legg resten i bagasjen, kabinettet bør jo tåle en trøkk, mens det er harddiskene som kan bli skadet av å bli kastet rundt."

 

Vifta som står på prossesoren eg vell også spesielt utsatt for dunk og smell

Lenke til kommentar

Hvilket flyselskap flyr du med?

 

F.eks Sterling sine regler:

Maksimalvekt og -mål er hhv. 10 kg og 56 x 45 x 25 cm, inkl. hjul

 

Obs!

Elektroniske og batteridrevne gjenstander, f.eks. kalkulatorer, datamaskiner, hårtørkere og barbermaskiner osv., BØR plasseres i håndbagasjen, men skal tas ut ved gjennomlysning. Hvis du har plassert slike gjenstander i bagasjen du sjekker inn, skal du informere om dette ved innsjekking. Ellers risikerer du at bagasjen holdes tilbake.

 

Her fant jeg mer info:

Maks ytre mål

 

Følgende ytre mål er tillatt for håndbagasje hos de enkelte flyselskapene:

* SAS (og Star Alliance): 55cm x 40cm x 23cm

* Norwegian: 55cm x 40cm x 20cm

* British Airways: 56cm x 45cm x 25cm

* Air France: 55cm x 35cm x 25cm

* Finnair: 55cm x 40cm x 20cm

* Ryanair: 55cm x 40cm x 20cm

* KLM: 55cm x 35cm x 25cm

* Sterling: 56cm x 45cm x 25cm

 

 

 

Maks vekt

 

Vurderer du å reise kun med håndbagasje? Da bør du sjekke denne maksvekt-oversikten: Det rauseste flyselskapet gir det lov til å ta med 12 kilo mer inn i kabinen enn det selskapet som er strengest.

* Icelandair: 6 eller 9 kg

* Finnair: 8 eller 10 kg

* British Airways: 8 kg

* Lufthansa: 8 kg

* SAS Norge: 8 kg

* Sterling: 10 kg

* Ryanair: 10 kg

* KLM: 12 kg

* Air France: 12 eller 18 kg

* Norwegian: 15 kg

NB! Der det er oppgitt to maksgrenser, gjelder den laveste for billigbilletter og den høyeste for businessklasse eller tilsvarende.

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Det er ikke lov å ha med så mye håndbagasje du ønsker. Det er både en vekt- og størrelsegrense. Hva de grensene er husker jeg ikke.

9313573[/snapback]

Med sas så er ihvertfall grensen på L55 x B40 x H23 cm, og det totale mål må ikke overskride 115cm, mens vekten må være maks 8KG.

Lenke til kommentar
hva veier normale pc'er ?

 

min veier 26,8kg

9313794[/snapback]

Det finnes ingen normalvekt på pcer..

Kabinettet avgjør mye, og det finnes kabinetter

fra 5-20kg, så det finnes ikke noen fasit.

 

Min pc, komplett, veier forøvrig 30kg, men jeg har da CM stacker.

 

Så, jeg tar ut harddisk, skjermkort osv og sender kabinettet i en koffert som insjekket bagasje og har med resten i håndbagasje. Oki... men da gjør vi det da hehe

9313738[/snapback]

Med det så mener du all innmaten?

Er ihvertfall det jeg hadde gjort, har sett når jeg sitter på flyet åssen de

prøver på lengdekast med kofferter osv.. er utrolig. Noen skulle straffet dem..

Hvis det er noen komponenter i pcen i kofferten, er det veldig lett

for at noe blir ødelagt/deler løsner osv

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

Fikk mail fra SAS nå, og såvidt jeg forstår det de skriver, så har jeg ikke lov til å sende pcen som insjekket bagasje, og pcen min er for tung til å ha med inn i kabinen (I følge Komplett veier Q-tec midi tower ATX, ca 9kg med embalasje, så kommer jo hovedkort osv i tilleg) Hva gjør jeg da?

Lenke til kommentar
Fikk mail fra SAS nå, og såvidt jeg forstår det de skriver, så har jeg ikke lov til å sende pcen som insjekket bagasje, og pcen min er for tung til å ha med inn i kabinen (I følge Komplett veier Q-tec midi tower ATX, ca 9kg med embalasje, så kommer jo hovedkort osv i tilleg) Hva gjør jeg da?

9315036[/snapback]

Det menes nok at du selvførgelig ikke kan sende pcen alene som innsjekket baggasje.

Som allerede sagt: Legg kabinettet i en koffert, med mye mykt rundt. Så tar du alle

komponentene i hver sin antistatisk pose med bobleplast rundt i en ryggsekk/bag

og tar det som håndbagasje. Men egentlig så tror jeg at det går ærlig talt helt greit.

Jeg har reist med en sekk en gang som har veid ca 10-15 kg.. drit tungt var det ihvertfall.

Så lenge den er innenfor de visse målene så tror jeg at de driter i hvor mye den veier.

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Det er ikke lov å ha med så mye håndbagasje du ønsker. Det er både en vekt- og størrelsegrense. Hva de grensene er husker jeg ikke.

9313573[/snapback]

Med sas så er ihvertfall grensen på L55 x B40 x H23 cm, og det totale mål må ikke overskride 115cm, mens vekten må være maks 8KG.

9313623[/snapback]

reiste med SAS senest i går, og kan meddele at de er ganske slappe med å overholde disse reglene. dog avhenger det sikkert av hvem du treffer på i skranken osv.

Endret av TWA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...