per1991 Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Jeg skal på ett LAN på Gradermoen i September, og lurer på: Hva er den sikkreste måten å transportere PCen på. Skal med Fly fra Bodø, og jeg er litt skeptisk til å legge den i en koffert å sjekke inn, da jeg har sett hvordan bakkepersonellet kaster koffertene til bagasjevognen. Er jo sinsykt kjipt å reise fra Bodø til Oslo, koble opp og finne ut at den er ødelagt eller skadet. Hvordan har dere fått kofferten trygt med på flyreiser? Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Det er vel bare å ta den i en liten bag som du har med som håndbagasje Lenke til kommentar
just_me Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Det er vel bare å ta den i en liten bag som du har med som håndbagasje 9313105[/snapback] håndbagasje, jaja for noen få funker det sikkert er det ikke bare noen få kg man kan ha med? Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Ta ut harddiskene, og legg resten i bagasjen, kabinettet bør jo tåle en trøkk, mens det er harddiskene som kan bli skadet av å bli kastet rundt. Lenke til kommentar
Th3_0n3 Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Det skal vell kunne gå ann å merke pc'en med "vær forsiktig" eller noe. Men tror du må ut me litt ekstra penger, men det er sikkert verdt det. "Techpoint Ta ut harddiskene, og legg resten i bagasjen, kabinettet bør jo tåle en trøkk, mens det er harddiskene som kan bli skadet av å bli kastet rundt." Vifta som står på prossesoren eg vell også spesielt utsatt for dunk og smell Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Jeg ville bare tatt det som håndbaggasje. Så lenge du ikke har et gigantisk kabinett. Jeg ville også kjøpt en bag til pc, f.eks slik, som er heldekkende: Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 I håndbagasjen kan du vel ha så mye du klarer å bære Bare ikke overdriv med å ha med stereoanlegg, vifter, kjøleskap, osv sammen med PCen Lenke til kommentar
Olum Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Det er ikke lov å ha med så mye håndbagasje du ønsker. Det er både en vekt- og størrelsegrense. Hva de grensene er husker jeg ikke. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Hvilket flyselskap flyr du med? F.eks Sterling sine regler: Maksimalvekt og -mål er hhv. 10 kg og 56 x 45 x 25 cm, inkl. hjul Obs! Elektroniske og batteridrevne gjenstander, f.eks. kalkulatorer, datamaskiner, hårtørkere og barbermaskiner osv., BØR plasseres i håndbagasjen, men skal tas ut ved gjennomlysning. Hvis du har plassert slike gjenstander i bagasjen du sjekker inn, skal du informere om dette ved innsjekking. Ellers risikerer du at bagasjen holdes tilbake. Her fant jeg mer info: Maks ytre mål Følgende ytre mål er tillatt for håndbagasje hos de enkelte flyselskapene: * SAS (og Star Alliance): 55cm x 40cm x 23cm * Norwegian: 55cm x 40cm x 20cm * British Airways: 56cm x 45cm x 25cm * Air France: 55cm x 35cm x 25cm * Finnair: 55cm x 40cm x 20cm * Ryanair: 55cm x 40cm x 20cm * KLM: 55cm x 35cm x 25cm * Sterling: 56cm x 45cm x 25cm Maks vekt Vurderer du å reise kun med håndbagasje? Da bør du sjekke denne maksvekt-oversikten: Det rauseste flyselskapet gir det lov til å ta med 12 kilo mer inn i kabinen enn det selskapet som er strengest. * Icelandair: 6 eller 9 kg * Finnair: 8 eller 10 kg * British Airways: 8 kg * Lufthansa: 8 kg * SAS Norge: 8 kg * Sterling: 10 kg * Ryanair: 10 kg * KLM: 12 kg * Air France: 12 eller 18 kg * Norwegian: 15 kg NB! Der det er oppgitt to maksgrenser, gjelder den laveste for billigbilletter og den høyeste for businessklasse eller tilsvarende. Endret 19. august 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Det er ikke lov å ha med så mye håndbagasje du ønsker. Det er både en vekt- og størrelsegrense. Hva de grensene er husker jeg ikke. 9313573[/snapback] Med sas så er ihvertfall grensen på L55 x B40 x H23 cm, og det totale mål må ikke overskride 115cm, mens vekten må være maks 8KG. Lenke til kommentar
per1991 Skrevet 19. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Så, jeg tar ut harddisk, skjermkort osv og sender kabinettet i en koffert som insjekket bagasje og har med resten i håndbagasje. Oki... men da gjør vi det da hehe Endret 19. august 2007 av per1991 Lenke til kommentar
just_me Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) kan jo ikke ha skjermen som håndbagasje engang jo hva veier normale pc'er ? min veier 26,8kg Endret 19. august 2007 av just_me Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) hva veier normale pc'er ? min veier 26,8kg 9313794[/snapback] Det finnes ingen normalvekt på pcer.. Kabinettet avgjør mye, og det finnes kabinetter fra 5-20kg, så det finnes ikke noen fasit. Min pc, komplett, veier forøvrig 30kg, men jeg har da CM stacker. Så, jeg tar ut harddisk, skjermkort osv og sender kabinettet i en koffert som insjekket bagasje og har med resten i håndbagasje. Oki... men da gjør vi det da hehe 9313738[/snapback] Med det så mener du all innmaten? Er ihvertfall det jeg hadde gjort, har sett når jeg sitter på flyet åssen de prøver på lengdekast med kofferter osv.. er utrolig. Noen skulle straffet dem.. Hvis det er noen komponenter i pcen i kofferten, er det veldig lett for at noe blir ødelagt/deler løsner osv Endret 19. august 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
per1991 Skrevet 19. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Fikk mail fra SAS nå, og såvidt jeg forstår det de skriver, så har jeg ikke lov til å sende pcen som insjekket bagasje, og pcen min er for tung til å ha med inn i kabinen (I følge Komplett veier Q-tec midi tower ATX, ca 9kg med embalasje, så kommer jo hovedkort osv i tilleg) Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Fikk mail fra SAS nå, og såvidt jeg forstår det de skriver, så har jeg ikke lov til å sende pcen som insjekket bagasje, og pcen min er for tung til å ha med inn i kabinen (I følge Komplett veier Q-tec midi tower ATX, ca 9kg med embalasje, så kommer jo hovedkort osv i tilleg) Hva gjør jeg da? 9315036[/snapback] Det menes nok at du selvførgelig ikke kan sende pcen alene som innsjekket baggasje. Som allerede sagt: Legg kabinettet i en koffert, med mye mykt rundt. Så tar du alle komponentene i hver sin antistatisk pose med bobleplast rundt i en ryggsekk/bag og tar det som håndbagasje. Men egentlig så tror jeg at det går ærlig talt helt greit. Jeg har reist med en sekk en gang som har veid ca 10-15 kg.. drit tungt var det ihvertfall. Så lenge den er innenfor de visse målene så tror jeg at de driter i hvor mye den veier. Endret 19. august 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Nargon Skrevet 20. august 2007 Rapporter Del Skrevet 20. august 2007 En ting er vertfall sikkert, det skal vert fall ikke være lett. Jeg har planer å dra på Lan i Århus(Danmark) til guilden og da må vi ha med Pc så det blir vell lan bag. Orker ikke å riskere å f**e pc'n med å skru ut ditt og datt. Peace out. Lenke til kommentar
TWA Skrevet 20. august 2007 Rapporter Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Det er ikke lov å ha med så mye håndbagasje du ønsker. Det er både en vekt- og størrelsegrense. Hva de grensene er husker jeg ikke. 9313573[/snapback] Med sas så er ihvertfall grensen på L55 x B40 x H23 cm, og det totale mål må ikke overskride 115cm, mens vekten må være maks 8KG. 9313623[/snapback] reiste med SAS senest i går, og kan meddele at de er ganske slappe med å overholde disse reglene. dog avhenger det sikkert av hvem du treffer på i skranken osv. Endret 20. august 2007 av TWA Lenke til kommentar
wwwerner Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Her kommer fordelene med bærbar pc godt fram. Men jeg ville nok gjort som _Scotty_ sier, og tatt ut alt fra pc'en og pakket det godt inn, og tatt det med som håndbagasje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå