thunstop Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 hei. jeg bruker nå min 37" tv skjerm på pc`n som vanlig skjerm. lurte på om det var noe mulig å få bedre kvalitet på bilde det er litt utydelig på sidene og bilde er ikke rett. bruker s-video kable på vanlig skjerm kan man jo justere dette med bilde så det blir rett men ikke på tv`n Lenke til kommentar
andylove Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 hei. jeg bruker nå min 37" tv skjerm på pc`n som vanlig skjerm. lurte på om det var noe mulig å få bedre kvalitet på bilde det er litt utydelig på sidene og bilde er ikke rett. bruker s-video kable på vanlig skjerm kan man jo justere dette med bilde så det blir rett men ikke på tv`n 9312844[/snapback] Du bruker kanskje en av de værre løsningene for å kjøre bildet over på TV. Hva med VGA? Eller DVI? Anbefaler at du bruker enten PC inngangen bak på TV'en eller kjører over DVI. Alt annet blir ikke noe særlig pent. Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 tv har kunn mulighet til å koble til s-video scart og rgb eller noe sant (rød-hvit-gul) Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Du kan også skru på ClearType for tekst. Dette er en slags anti-alising for tekst som kan gjøre tekst enklere å lese. 1. Høyreklikk på desktop/bakgrunnen i Windows. 2. Properties 3. Appearance 4. Effects 5. ClearType finner du under Use the following method to smooth edges of screen fonts. Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) tv har kunn mulighet til å koble til s-video scart og rgb eller noe sant (rød-hvit-gul) 9316746[/snapback] RGB Scart vil kunne gi OK bilde. Unngå s-video. Finnes muligens adaptorer for VGA->Scart RGB, se under http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...0482&plid=70482 CD Endret 19. august 2007 av CoolDuckie Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Den boksen det linkes til vil ikke hjelpe. Det er bare en scan converter, dvs den degraderer et VGA signal ned til TV standard. PC skjerm på TV kan aldri bli bra. Spesiellt ikke hvis man bruker TV-standard overføring (kompositt, S-Video). Båndbredden blir altfor lav. Nyere TV skjermer har VGA inngang, det gir mye bedre båndbredde men oppløsningen er ofte ikke bra nok. Lenke til kommentar
Hotlink Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg støtter Hårek's innspill. S-video/Composite vil aldri kunne gi et bedre bilde uten ektremt dyrt tillegsutstyr (og da mener jeg EKSTREMT dyrt om det i det hele tatt går ann å lage slikt utsyr), fordi signalet/båndbredden ikke støtter høyere oppløsning (det er en gammel standard som i sin tid var tiltenkt anoge videosignaler). Nå vet jeg ikke om du har CRT, Plasma eller LCD, men om du har plasma kan et stillestående bilde (f.eks. fra PC) brenne et bilde i skjermen. Derfor har en del Plasma produsenter valgt å fjerne interface mulighet til f.eks. PC Lenke til kommentar
Boye Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Hvilket TV er det egentlig snakk om? Modell/type? Synes det virker veldig rart at et 37", selv om det muligens kan være gammelt/CRT, mangler f.eks. komponent (3xhannplugger / rød, grønn, blå) ? Komponent kan man fint benytte skarpt og flott fra PC. Men SCART RGB skal man også kunne benytte hvis man lodder / finner et adapter fra VGA -> SCART RGB samt riktig oppløsning fra PC (var det COOP PCen som nylig hadde SCART utgang?), har ikke forsøkt dette enda men frister faktisk litt. En annen detalj - hvis SVideo er det beste du kan benytte, sett ned oppløsningen til f.eks. 800x600 eller kanskje til og med 640x480. Ikke 1024x768, blir bare galt over SVideo/composite når de er såpass begrenset ("sånn cirka" 720x576 PAL interlaced, FORFERDELIG på tekst). Dette har hjulpet min egen 32", spesielt hvis en kan kjøre med overscan / mister deler av bildet. Var det TVTool programmet hette? Knallbra for å få et godt bilde via SVideo/composite, et hav av justeringer og tilpasninger. Endret 19. august 2007 av Boye Lenke til kommentar
thunstop Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 ja skal prøve det. tv`n er vel ca 4-5 år så den er litt gammel men jeg må ha 1024x768 for ellers så blir alt veldig svært og da blir det problemer med å gjøre ting på pcn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå