Xantix Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hei! Jeg bestemte meg for å bytte ut min gamle 17" CRT og kjøpte like så godt 2 22" da jeg har blitt veldig vant til dette på jobben. Jeg kjøpte en Samsung SM226CW og en HP W2207 da HP' kan snues og høydejusteres. Jeg kjører dual view hvor HP'en står mens Samsungen ligger da jeg ikke har noe valg. Litt fakta: Samsung: 1680 x 1050 HP: 800 x 1280 OS: Win XP Pro SP2 RAM: 1,50GB CPU: AMD XP 2800+ 2,08GHz Skjermkort: NVIDIA Geforce 6600 128MB Som dere ser er ikke selve maskinen min helt up to date, tenkt å fornye den også men så lenge den gjør jobben til surfing, og kontorarbeid får jeg meg ikke til å kjøpe ny riktig enda. Spiller så og si ikke på den. Så kommer spørsmålene: * Er det andre oppløsninger jeg bør prøve? HP'en bruker jeg til alt som ligner A4 ark, surfing, word, excel etc og 800x1280 gir meg klarest skrift selv om jeg skulle ønske jeg hadde mer i bredden når jeg f.eks leser en webside * Hvilke programmer bør jeg bruke for å optimalisere bildet på de to skjermene? farge, kontrast etc... problemet er vel at man bør justere etter hva man jobber med, film trenger f.eks høyere kontrast enn et dokument. * Når vil jeg kunne se forskjell på vga vs. dvi? Har kjørt ulike ting på begge skjermene og ser ikke noe bedre bilde på samsung som kjører dvi mot hp vga. * Kan jeg få to skriverbord, et på begge skjermene som er helt identiske? Samme ikoner, samme oppgavelinje med klokke, og start knapp. * DENNE ER VIKTIG - plager meg noe voldsomt at dersom jeg f.eks ser film i full screen på samsung og klikker litt for mye på HP så hopper den ut av full screen eller viser oppgavelinjen på samsung..... * Noe som også plager meg er at dersom jeg ser film og scroller veldig mye på den andre skjermen/ gjør andre ting så hakker avspilling helt til jeg slutter å gjøre noe.... Er dette pga av for dårlig skjermkort? Eller kan det fikses ved instillinger? * Har det noe for seg å installere program som følger med på cd til skjermene? Noe nyttig som pleier å ligge der? * Tips til andre ting jeg kan gjøre, programmer jeg bør ha nå som jeg kjører dual view? Husk at den ene står og den andre ligger noe som lager en del begrensningener. Håper på svar på en del av mine spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå