Yahte Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 heysann.. problemet er som så: Jeg er den nå "heldige" eieren av en Seagate 5 120gb før hadde jeg en maxtor 80gb (bråkete!) uansett så satt jeg inn disken og partisjonerte og formaterte opp alt klart og fint med os'et på 80gb. Jeg instalerte også win 2k på den nye og den boota int Men så kom tiden da jeg skulle virkelig bli kvit bråket og tok ut den gamle maxtoren! alt hadde gått fint til jeg skrudde på pc'n og jeg kunne ikke boote fra den nye 120gb! Jeg kjente da en kald vind, men jeg tok til fornuft og så til med selv at jeg bare måtte instalere 2k en gang til.. uten den andre i , men tror du ikke da jeg kom inn i windows "formatering-og-partisjonerings" prog og jeg provde å velge en partisjon med et NTFS filsystem på sa den at "finner ikke filsystem som kan kjøre med windows" elelr noe lignende! samme skjer hvis jeg prøver med et upartisjonert områet og! har prøvd med win 98 og.. Er det noen som vet hva som må gjøres!? Neon som har opplevd det samme!? uansett, begge diskene stod på CS og uten den 80gb har jeg prøvd både master og CS.... Lenke til kommentar
megikkedeg Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg kjøpte og en ny seagate v120 disk for å bli kvitt bråket ... men da jeg skulle boote opp blåskjerm:( ... jaja,- tenkte jeg også ,- installerte winxp påny -> blåskjerm , installerte linux -> funket helt bra... men så installerte jeg støtte for chipsettet mitt i linux -> ikkje bra, klarte da ikkje å lese disken. Har holdt på nå i maaaaaaange timer ,- nå gidder eg ikkje mere ,- så det er tilbake til bråket igjen. btw eg har kt3 ultra2 MSI hovedkort med kt333 chipsett,- har du kanskje det samme ? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg har MSI kt3 ultra2 -R. Virker 100% her. Har oppdatert Biosen da , men ikke noer mer. Lenke til kommentar
Yahte Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 JA!!! har akkurat samme hk.. ikke opgradert biosen.. menmen.. som sagt, tilbake til bråket! kanksje linux er tingen da.. Lenke til kommentar
megikkedeg Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 YES:) ... da funket det ,- bios patch + veldig forsiktig med hva jeg tok backup av og la tilbake igjen. ( dvs .. clean winxp install, men linux som kopi rett fra den gamle disken ) Lenke til kommentar
KriB Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 ...og jeg provde å velge en partisjon med et NTFS filsystem på sa den at "finner ikke filsystem som kan kjøre med windows" elelr noe lignende! samme skjer hvis jeg prøver med et upartisjonert områet og! har prøvd med win 98 og.. Jeg hadde et liknende problem. Det du må gjøre er å få en ny c:, fordi dette ikke blir tilordnet automatisk til en ny partisjon, (heldigvis så husker diskene "bokstaven" sin) Jeg fikk ikke til dette gjennom å bruke Windows XP installeren. Den ga samme beskjed som du nevner... Jeg kunne se partisjonene, men ikke gjøre noe med dem. Jeg hadde i sin tid partisjonert disken jeg ville bruke med Partition Magic 8, så jeg gikk i gang og bootet på PM8 cd'en for å se om det hadde noe med det å gjøre. Jeg slettet en av partisjonene og gjorde den om til en "primary" c:-partisjon. Etter at jeg bootet på nytt uten PM 8 cd'en i fant XP- installeren ut at det gikk an å bruke den nye partisjonen, bare jeg formaterte den først. Det gjorde jeg og installeringen gikk som en drøm. Hvorfor dette funka, det vet jeg ikke, men det gjorde det og det kan være verdt et forsøk? Det har vel noe med at Extended- partisjonen i PM8 ikke er helt opplagte å bruke for XP-installeren? Noen andre kan kanskje noe mer om dette? Lenke til kommentar
Yahte Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Tusen takk for alle svarene skal oppdatere biosen da vte ikke hvordan det gjøres, men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå