Gå til innhold

Bare 16 farger og maks 800x600 i nyinstallert Windows 2000

llhw

Anbefalte innlegg

En bekjent som har installert Windows 2000 på en forholdsvis ny Packard Bell (med Nvidiakort påstår han) får bare skjermoppløsning på maks 800x600 med 16 farger.

Driverpakken til Nvidia stopper visstnok opp (forsvinner) i det wizarden skal starte. Han er "nesten helt sikker" på at skjermen har vært brukt i 1024x768 før.

Jeg har ikke funnet noe relevant på andre sider på nettet, så jeg håper det er noen her som kanskje har vært borti det samme...?

pft,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet for ca 2 veker sidan. Jeg prøve med mange drivere men det gjekk ikkje. Det du kan sjekke er om du har lasta ned rett verisjon av driverene i forhold til operativsystemet ditt. Jeg fikk deg ikke til så jeg instalerte windows 2000 på nytt og da gjekk det.

Lenke til kommentar

Usj, vær forsiktig med de nyeste beta-detonator driverne (42.01).

Installerte dem som vanlig (jada jeg uninstalla via add/remove programs) og alt virka helt fint, helt til jeg ei uke etterpå skulle spille en DVD. Kom aldri lengre enn forbi de obligatoriske intro-skjermene, så bom stopp og kræsj i PowerDVD.

Samme i Windows Mediaplayer. Der fikk jeg feilmelding noe ala "The TV-Out device on your graphics card is corrupt". Tenkte såklart det var bare bullshit, reinstalla 39.01-driverne og DVD-avspilling fungerte igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...