Gå til innhold

Ninja Gaiden 2 til 360 bekreftet,PS3 usikkert.

Mala

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Spillet er vel faktisk ikke offislet annonsert til noe plattformer, men Itagaki liker å prate om spillene sine, og han sa allerede i 2004 at spillet var i utvikling. Team Ninja har jo vært svært vennlige mot xbox-plattformen, så det er helt naturlig at spillet havner der, men alle tar vel hintet med Sigma-versjonen... Med mindre MS ikke går inn med pengsekken tror jeg NG2 blir en multiplattform-tittel.

For øvrig lurer jeg på når Team Ninja har tenkt å vise Code Cronus, Itagaki har pratet om spillet i nesten 5 år uten å si hva slags spill det er...

Lenke til kommentar
Jeg vil anta det er ganske stor sannsynlighet for at de lanserer det til PS3 etter hvert, da de har brukt mye tid og resursser på å få grafikkmotoren sin til å kjøre bra på PS3 for Sigma.

9314013[/snapback]

Sigma var jo berre ein port som var pynta på. Tvilar på at dei brukar same motor til NG2. Men sikkert liten tvil om at dei har tatt lærdom, og får nytte av det ved ein eventuell NG2 port til PS3.
Lenke til kommentar
Jeg vil anta det er ganske stor sannsynlighet for at de lanserer det til PS3 etter hvert, da de har brukt mye tid og resursser på å få grafikkmotoren sin til å kjøre bra på PS3 for Sigma.

9314013[/snapback]

Sigma var jo berre ein port som var pynta på. Tvilar på at dei brukar same motor til NG2. Men sikkert liten tvil om at dei har tatt lærdom, og får nytte av det ved ein eventuell NG2 port til PS3.

9314217[/snapback]

Jeg antar da at de bygger videre på den de allerede har, i stedet for å starte fra scratch. Men man skal aldri si aldri..

Lenke til kommentar

Er nok ikke helt umulig at Ninja Gaiden 2 kommer til PS3 også, i et intervju med Eurogamer den 15 juni ble det jo på sett og vis hintet om at PS3 vil få flere spill fra Team Ninja i fremtiden.

Kan jo alltids tenkes at Ninja Gaiden Sigma "bare" er første del av en langsiktig plan for PS3 hos Team Ninja. I tillegg til å tjene ekstra grunker på "gammelt" innhold i form av NGS kan de nå utvikle og slippe Ninja Gaiden 2 til PS3 også, uten å risikere at de som sitter med PS3 og aldri har spilt på en X-Box 1/360 ikke har hatt mulighet til å spille NG1 og dermed ikke forstår seg på hele historien og slike ting. Nå som de med PS3 kan spille NG1, vil mange være interessert i å spille fortsettelsen også. Men dette blir spekulasjoner selvsagt.

Fleire PS3-spel frå Team Ninja

av Øystein Furevik, 15. juni 2007

Ninja Gaiden Sigma-regissør går ut mot late utviklarar.

Det er ikkje alltid like lett å vere spelutviklar, spesielt ikkje når andre kjem og sparkar deg bak om du ikkje gjer jobben din. Det er nettopp det Ninja Gaiden Sigma-regissøren Yosuke Hayashi no har gjort. Eurogamer melder at Hayashi, under eit arrangement i London i går, hadde følgande å sei om utviklarar som klagar over at PlayStation 3 er vanskeleg å utvikle for:

– Om dei meinar det er vanskeleg, burde dei forlate ringen. Der er nokre utviklarar som har klaga på at det er vanskeleg å utvikle for PS3. Men eg er ein skapar, ein utviklar – og ved å lage eit produkt, mottar vi (utviklarane) pengar frå spelarane. Vi burde ikkje klage på kor vanskeleg det er.

Vidare hadde han dette å sei om korvidt Team Ninja har planar om å utvide støtta si for PlayStation 3:

– Som sagt, folk som klagar på kor vanskeleg det er å lage spel for PlayStation 3, burde slutte. Sidan eg seier dette, om eg sluttar sjølv, då betyr det eg har sagt ingenting! Så eg burde fortsette – ikkje sant?

Dette er vel ikkje akkurat overraskande utspill frå ein utviklar hos Team Ninja. Sjefshøvdingen sjølv, Tomonobu Itagaki har sjølv for vane å snakke høgt om sine eigne prestasjonar, noko du kan lese meir om i vårt intervju med han frå E3 2005.

Ninja Gaiden Sigma blir utgive av Eidos i løpet av sommaren, og du kan laste ned ein demo frå PlayStation Network.

Gamer.no artikkel: http://gamer.no/nyhet//fleire_ps3-spel_fraa_team_ninja/40415

Eurogamer: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=77737

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Etter hva utvikleren mener om spillet, må det være bra, siterer hva Gamereactor siterte.

Jeg kan desverre ikke vise Ninja Gaiden 2, fordi det er så overlegent, at alle andre spillutviklere ville miste all form for motivasjon

Tecmos Tomonobu itagaki.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
Etter hva utvikleren mener om spillet, må det være bra, siterer hva Gamereactor siterte.

Jeg kan desverre ikke vise Ninja Gaiden 2, fordi det er så overlegent, at alle andre spillutviklere ville miste all form for motivasjon

Tecmos Tomonobu itagaki.

9326547[/snapback]

Fantastisk uttalelse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...