Gå til innhold

Første MP3:Corruption anmeldelse? 10/10


Mala

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håpet du på online-funksjon i Zelda?

 

Eh... Jeg sa ingenting om Online-funksjon i Zelda, da jeg ikke synes dett er nødvendig på grunn av en veldig godt utfylt storyline. Noe jeg synes MP3 har stor mangel av. Jeg mener egentlig bare at en Online/Multiplayer-funksjon hadde ihvertfall gjort seg, da Xbox klarte dette helt utmerket med Halo (Ja, jeg sammenlikner Metroid med Halo).

 

Hvor langt ut i spillet har du kommet? Reviews peker jo på at det tar av etter hvert.

 

Så langt som jeg har kommet - og jeg har kommet rimelig langt - tyder ingenting på at dette tar av etter hvert.

 

På samme måte som Super Mario Bros. 3 er lik Super Mario Bros. og SMB2?

9387573[/snapback]

 

For det første: Disse spillene er nok ikke så like som du vil ha det til. SMB 2, skiller seg veldig godt ut fra mengden. Og SMB 3 skiller seg like godt ut, med sitt nye brett-opplegg mellom banene...

 

For det andre: Da disse spillene du sikter til ovenfor ble sluppet ut for første gang, hadde man langt fra like store forventninger som man har nå. I 2007 skal det mye mer til for å imponere, selv om det er koselig og sette seg ned med de gode, gamle i ny og ne;p

Lenke til kommentar
Håpet du på online-funksjon i Zelda?

Eh... Jeg sa ingenting om Online-funksjon i Zelda, da jeg ikke synes dett er nødvendig på grunn av en veldig godt utfylt storyline. Noe jeg synes MP3 har stor mangel av.

Zelda er ikke ment for å være multiplayer, og det er ikke MP3 heller. Hvordan vet du hvordan storyline er hvis du ikke har spilt gjennom spillet?

Lenke til kommentar

I Zelda er det en god storyline gjevnlig gjennom hele spillet. Når starten i et spill ikke holder mål, selv om resten av spillet er virkelig bra, så er ikke dette godt nok etter min mening. Uansett hvordan du snur og vender om på det, så tror jeg de fleste hadde forventet en online-funksjon på et spill som er så - etter min mening - skapt for multiplayer. Jeg må altså si meg enig i at Zelda ikke er ment for multiplayer, men jeg synes absolutt at MP3 burde ha fått med denne funksjonen. Synes de kunne tatt igjen den helt greie story-moden med en godt laget multiplayer-funksjon.

Lenke til kommentar

Det er den typen spillere som deg som har vært svakheten til Metroid-serien helt siden starten. Metroid generelt er veldig utradisjonelle spill, som krever andre ting av spilleren enn hva andre action/skytespill gjør. Å besøke områder på nytt, scanne objekter og isolasjon og tidvis lite action er bare ting som er en del av hele Metroid.

 

Jeg føler at det er for mange som vil inkorporere elementer fra mer actiondrevne spill som Halo inn i Metroid, bare fordi at et skjermbilde fra Metroid kan minne om Halo (og lignende spill). Enkelte ønsker å presse Metroid i en mer Haloliknende retning på mange måter, med å sette inn multiplayer, få mindre skanning og slippe å besøke områder om og om igjen. Da synes jeg heller at dere bør spille Halo, ærlig talt. Metroid er en unik serie med unikt gameplay, noe jeg synes den bør fortsette å være.

 

Du skrev at spillet ikke "tok av", men om du ikke er fan av Metroid-formulaen, bør du ikke være skuffet. Spillet kan være kjedelig for deg, men for den innbitte Metroid-fan kan det være himmelen.

Lenke til kommentar

Meget god beskrivelse Dan_H

 

Metroid handler absolutt det å være isolert. Nå har MP3 litt mer action sekvenser enn tidligere Prime-spill, men selve kjernen er der ennå. Metroid er et eventyrspill i førsteperson og selv om historien utfolder seg fra Samus Aran sine øyne, er det veldig mye historie i det du scanner og leser. Dette i lag med oppgaveløsning er hva Metroid handler om, ikke å ta deg med på et actioneventyr slik som f.eks. Halo.

 

Stemning er hva Metroid-serien virkelig leverer. Musikken er helt fantastisk. Når du starter opp på Thalon i Prime får du levert den mest fantastiske musikken. Samme er det med Phendrana Drift.

 

I Corruption vil du får en langt større variasjon enn før, da du får flere planeter å besøke. Også en del ute i rommet. Jeg får sjansen til å teste dette på fredag i noen få timer, noe jeg virkelig ser fram til. Metroid er noe for seg selv, til og med i 3D-form.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
... Spillet kan være kjedelig for deg, men for den innbitte Metroid-fan kan det være himmelen.

9388750[/snapback]

 

Var vel akkurat det jeg sa i den aller første posten min her, var det ikke?

 

Og TCi: Ettersom du egentlig ikke har spilt det ennå så bør vel ikke du snakke om stor variasjon i MP3... Noen ganger er å se på anmeldelser, og faktisk spille det, to helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Har nagina spilt MP3?

9386185[/snapback]

Hva har det med saken å gjøre, sier bare at 8.5 er ikke noe dårlig karakter :hmm:

9388818[/snapback]

"synes ikke Wii har hatt noen alvorlige gode spill som faktisk fortjener over 9.0"

 

Da sier du egentlig at MP3 ikke fortjener det, og da bør du jo kanskje ha spilt det, eller hva? :)

 

 

I Zelda er det en god storyline gjevnlig gjennom hele spillet. Når starten i et spill ikke holder mål, selv om resten av spillet er virkelig bra, så er ikke dette godt nok etter min mening. Uansett hvordan du snur og vender om på det, så tror jeg de fleste hadde forventet en online-funksjon på et spill som er så - etter min mening - skapt for multiplayer. Jeg må altså si meg enig i at Zelda ikke er ment for multiplayer, men jeg synes absolutt at MP3 burde ha fått med denne funksjonen. Synes de kunne tatt igjen den helt greie story-moden med en godt laget multiplayer-funksjon.

9388652[/snapback]

Zelda begynner veldig, veldig forsiktig.

 

Er spill som handler om utforskning skapt for multiplayer altså? Da må jo også Zelda være skapt for multiplayer.

Lenke til kommentar

Sammenligne Zelda og Metroid fordi begge spillene har en utforsker bit i seg ? Mange kritiserer også Bishock for ikke ha en multiplayer del, og det spillet er vel også en slags utforsk spill, men med en del mer action, men spillet er drevet av historien.

Det ville nok ikke skadet med en online del i Metroid, og hele grunnen til at mange vil ha en online del er vel mest av alt fordi Nintendo sin online delen er utrolig sugen for øyeblikket. Men kanskje Nintendo snart slipper en online fps for de som også vil ha litt mer action i multiplayer. Ellers kunne det vært fint med en coop campaign.

 

Pricks: Har metroid prime 3 kommet ut her enda ? Jeg forstår det som nagina synes ingen spill fortjente over 9.0 av de som er allerede lansert her. I tillegg til å ymte frempå at 8,5 ikke er en dårlig karakter. I tillegg så synes ikke alle at Metroid prime og Zelda er geniale spill. Noen liker bedre F1 på PS3 f.eks, og andre foretrekker theme hospital på pc. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Skjønner ikke hvorfor man blander inn Zelda i denne tråden. I Zelda sin genre er multiplayer svært uvanlig, motsetning til Metroid Prime, hvor en av forgjengerne faktisk har multiplayer over nett. Å bruke Zelda i argumentasjonen blir bare for dumt.

 

En an annen sak er om multiplayer i MP3 ville være morro. Jeg har ikke spilt nok av Hunters til å si noe om det.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Zelda er vel rimelig uvesentig å trekke inn i heile tatt ja.

 

Skiller spillet på DS seg så jævlig ut fra de andre da at det absolutt måtte ha ein online del? Hadde i det minste frventet dette også på Wii..men dersom spiller er VIDT forskjellige er det vel greit ;)

Lenke til kommentar
... Spillet kan være kjedelig for deg, men for den innbitte Metroid-fan kan det være himmelen.

9388750[/snapback]

 

Var vel akkurat det jeg sa i den aller første posten min her, var det ikke?

 

 

 

Jo, og det var heller ikke ment som kritikk mot deg. Jeg prøver ikke å tvinge folk til å like hva som kjennetegner Metroid. Jeg tok bare utgangspunkt i kritikken din og skrev mine tanker rundt den.

Lenke til kommentar

Jeg synes uansett at Metroid burde hatt en Multiplayer-modus, hvis ikke Online-modus. Det kunne man absolutt ha forventet. Skjønner heller ikke hvordan man kan sammenligne Metroid med Zelda. Og det med Storyline er vel strengt tatt en smaksak.

 

Men jeg står ved mine ord fortsatt. Jeg hadde forventet mye mer av spillet. Men for de som liker forgjengerne er det sikkert mye å like. Synes dette er en litt sær spill-genre.

Endret av OnklCB_94
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Men er i helt ulike genrer, noe som de to ulike synsvinklene kan hinte om. Spillene er så ulike at de ikke kan sammelignes, spesielt ikke i multiplayersammenheng

 

Jeg vil for øvrig ikke kalle zelda et utforskningsspill. Det er et action-adventure med hovedvekt på action og en smak av puzzles. Veldig lite utforskning der, da det meste går ut på å komme seg fra A til B. Til og med dungeonene er strengt linære, til tross for å ikke virke slik med første øyekast, det er alltid bare en rute til bossen.

Lenke til kommentar

Enig med Camrot.... Selv om noen kan kanskje sette dem i samme genre, betyr ikke det at de er like. Faktisk synes jeg ikke disse to spillene er i nærheten av hverandre. De er begge flotte på to HELT forskjellige måter. Zelda er i en helt annen verden hvor man ikke har pistoler, men mer gammeldagse våpen... Mens Metroid er - gjennom hele spillet - i rommet med Hi-Tech utrustning... First-person er også noe som skiller disse spillene totalt fra hverandre. FPS er for meg mye mer egnet for Online enn - Zelda sin genre - Eventyr/Action, når det er om å gjøre å tilintetgjøre motstanderen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...