Gå til innhold

Første MP3:Corruption anmeldelse? 10/10


Mala

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter anmeldelsene av Twilight princess og Wario Ware har jeg hatt problemer med å ta gamespot på alvor. Av og til virker det som om de anmelder spillene lavere for å skille seg ut: Majoras mask, Super Mario Sunshine, Tony Hawk 3, Mario Kart 64 osv osv.

 

Nå har jeg ikke prøvd spillet.. Men jeg har sett en del videoer og lest de anmeldelsene som har kommet. For meg virker dette som et 9.0+spill, men hvem vet. Gleder meg uansett veldig til det kommer hit.

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar

Det får visstnok "dårlig" score av gamespot fordi det er mye av det samme som vi har sett i de to forrige spillene, men why fix something that isn't broken? Spillet har jo nye områder, nye fiender, nye bosser, nye oppgaver osv, samt fikset på det som var negativt med de andre spillene, mye backtracking blant annet.

 

Nei, jeg gleder meg uansett vilt.

Lenke til kommentar
Etter anmeldelsene av Twilight princess og Wario Ware har jeg hatt problemer med å ta gamespot på alvor. Av og til virker det som om de anmelder spillene lavere for å skille seg ut: Majoras mask, Super Mario Sunshine, Tony Hawk 3, Mario Kart 64 osv osv.

 

Nå har jeg ikke prøvd spillet.. Men jeg har sett en del videoer og lest de anmeldelsene som har kommet. For meg virker dette som et 9.0+spill, men hvem vet. Gleder meg uansett veldig til det kommer hit.

9374932[/snapback]

Jeg likte Gamespot bedre før, men etter at Greg Kasavin, Bob Colayco og Carrie Gouskous forsvant og i tillegg at de forandra på anmeldelsessystemet sitt så syns jeg det har blitt noen rare karakterer iblandt, ser man iforhold til hva resten gir så virker det som du har rett, de skal bestandig legge seg lavere enn de andre. De gjorde også dette med Bioshock, så vidt jeg vet klagde de ikke der på at det ikke var multiplayer (noe de gjør på MP3:C)

Lenke til kommentar
Det får visstnok "dårlig" score av gamespot fordi det er mye av det samme som vi har sett i de to forrige spillene, men why fix something that isn't broken? Spillet har jo nye områder, nye fiender, nye bosser, nye oppgaver osv, samt fikset på det som var negativt med de andre spillene, mye backtracking blant annet.

 

Nei, jeg gleder meg uansett vilt.

9374945[/snapback]

 

Eg har verken spill det første eller andre spillet på GC, så eg får visstnok full pot med andre ord i denne tittelen. Så det passer meg nice.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på karakteren er helt grei, det er selve anmeldelsen jeg har problemer med. Det virker som om han har problemer med å si noe positivt om spillet uten å øyeblikkelig følge opp med noe negativt.

 

"If this all sounds like a lot of fun, it's because it is. Yet Corruption's focus on refined FPS mechanics and general sense of familiarity keep it from being as special as the other Prime titles." (Så...ehr...han mener spillet er mindre spesielt fordi kontrollene er blitt bedre?)

 

"Its core control scheme is a revelation (det samme "control schemet" som gjorde spillet for lett og mindre adveture-aktig), but the resulting tempo adjustment and streamlining is missing some of the careful pacing that made Metroid Prime and Metroid Prime 2 so superb."

 

"any fan ought to enjoy this outing in spite of those quibbles, thanks to a good number of awesome, involved environmental puzzles and delightful (albeit fairly easy) boss fights."

 

"The voice acting is fine, though its presence does reinforce just how effective the ghostly silence was in the first two Prime games." (Hva i all verden skal det bety? Er voice actingen en dårlig ting? God ting? Er den bare der? Que?)

 

"While the lack of multiplayer is disappointing, the single-player campaign won't leave you wanting"

Det er et idiotisk utsagn. BioShock ble ikke EN gang kritisert for mangel på multiplayer, nettopp fordi det er designet SPESIFIKT for single player. For ikke å snakke om at MP2: Echoes ble TRUKKET for å ha multiplayer fordi den var "middling and somewhat unnecessary".

 

Og hva vanskeligheten angår, er det flere vanskelighetsgrader som han ikke engang nevner.

 

GameSpot mistet i mine øyne all respekt etter Twilight Princess-anmeldelsen. Ikke pga. scoren eller anmeldelsen, men fordi en eller annen editor postet et blog-inlegg som desperat prøvde å forsvare anmeldelsen, og angrep stort sett alle Zelda-fans i prosessen. Hvis de var så sikre på at anmeldelsen var riktig, hvorfor i all verden kunne de ikke bare la den snakke for seg selv? At de følte en trang til å forsvare den, sier meg at de visste AKKURAT hva de gjorde når de ga TP den scoren. Jeg er forsåvidt enig i TPs score, men selve reviewen var direkte elending.

 

Og jeg har følelsen at mye av det samme gjelder MP3-anmeldelsen.

Lenke til kommentar

Matt Cassamasina forutså denne karakteren fra Gamespot i forrige Wii-k In Review. Han sa det vel ikke så direkte men det han sa var (ikke helt nøyaktig quotet) "I'm guessing especially one of our competitors is going to rate it mid 8's."

 

Tenkte på Gamespot med en gang, og jeg må si meg enig at karakterene deres i senere tid ikke henger på greip med anmeldelsene de gir, og anmeldelsene i seg selv har sunket meget i kvalitet. Kevin Van Ord eller hva det var som anmeldte dette spillet er en newbie på gamespot, og kom inn etter at alle de jeg hadde respekt for på siden var long gone, ser et skifte i Gamespot sin stil og liker det absolutt ikke, de er nå langt fra å være den beste online spillsiten, tror nok 1up skal få den æren, der er det ihvertfall en viss sammenheng mellom karakter og tekst.

Lenke til kommentar

Høres veldig paranoid og Nintendo-fanboy aktig ut, men jeg føler at Gamespot generelt sett er anti-Wii. Har ikke sett et eneste Wii-spill som har fått virkelig god kritikk av de, de gir alltid spillene dårlig kritikk, og hvis det er noe som helst galt med kontrollen så skylder de det på Wii'en selv, ikke utviklerne/spillet.

 

Holder meg til 1up, gametrailers og IGN, i tillegg liker jeg godt gamesradar.co.uk. Alle disse gir anmeldelser jeg ofte er enige i..

Lenke til kommentar
Høres veldig paranoid og Nintendo-fanboy aktig ut, men jeg føler at Gamespot generelt sett er anti-Wii. Har ikke sett et eneste Wii-spill som har fått virkelig god kritikk av de, de gir alltid spillene dårlig kritikk, og hvis det er noe som helst galt med kontrollen så skylder de det på Wii'en selv, ikke utviklerne/spillet.

 

Holder meg til 1up, gametrailers og IGN, i tillegg liker jeg godt gamesradar.co.uk. Alle disse gir anmeldelser jeg ofte er enige i..

9378770[/snapback]

 

Alltid sett deg som fanboy jeg, men det er mitt syn! :tease:

 

Skal si meg enig med Gamespot jeg, synes ikke Wii har hatt noen alvorlige gode spill som faktisk fortjener over 9.0, og 8.5 for MP3 er ikke noe dårlig det. :blush:

 

Men men, kommer nok gode spill etterhvert. :thumbup:

Lenke til kommentar

Litt enig med Bear^ her. Ingenting i veien med å gi en langt dårligere karakter enn flertallet, men da må det begrunnes skikkelig i anmeldelsen. Teksten må stå i stil med karakteren og det er det ikke alltid jeg føler.

 

Men at Gamespot skal ha et eller annet i mot Wii/Nintendo er bare tull.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Høres veldig paranoid og Nintendo-fanboy aktig ut, men jeg føler at Gamespot generelt sett er anti-Wii. Har ikke sett et eneste Wii-spill som har fått virkelig god kritikk av de, de gir alltid spillene dårlig kritikk, og hvis det er noe som helst galt med kontrollen så skylder de det på Wii'en selv, ikke utviklerne/spillet.

 

Holder meg til 1up, gametrailers og IGN, i tillegg liker jeg godt gamesradar.co.uk. Alle disse gir anmeldelser jeg ofte er enige i..

9378770[/snapback]

 

Alltid sett deg som fanboy jeg, men det er mitt syn! :tease:

 

Skal si meg enig med Gamespot jeg, synes ikke Wii har hatt noen alvorlige gode spill som faktisk fortjener over 9.0, og 8.5 for MP3 er ikke noe dårlig det. :blush:

 

Men men, kommer nok gode spill etterhvert. :thumbup:

9382649[/snapback]

 

Håper, vel regner egentlig med at du bare ertet med det første du sa der. Fordi jeg liker ikke fanboys, og i hvertfall ikke å bli stemplet som en, og jeg er heller ingen fanboy. Anyhoo..

 

@ Kilik

Jeg tror ikke Gamespot har noe imot Nintendo på den måten du kanskje tror jeg tror:P Men jeg tror at de er skeptiske til hele linjen til Ninty, med gameplay foran grafikk, og satsing på non-gamers. De kommer sannsynligvis alltid til å sammenligne grafikken til Wii mot PS3/Xbox 360, selv om de fleste vet at Nintendo er ute av grafikkappløpet for lenge siden, og aldri har sagt noe annet. Føler også at de er veldig skeptiske til Wiimoten, og liker bedre den tradisjonelle gamepad'en. Dette er inntrykket jeg har fått etter å ha lest en mengde gamespot omtaler, og sammenlignet dem med andre.

 

Sorry for OT... Peace out :w00t:

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Med min fordel av WiiKey, så har jeg fått prøvd dette spillet i noen timer allerede.

 

Jeg satt meg ned i håp om en online-funksjon. Ihvertfall en mulighet for multiplayer på Split-Screen... Men her var det altså bare story mode for alle penga (bokstavelig talt).

Vel, vel.... Da har de vel gitt 100% på Main Game, tenkte jeg. :hmm:

 

Men det som altså møtte meg var ensformige omgivelser, og veldig lite som skiller seg ut fra de to forgjengerne fra GameCube.

Utifra alle anmeldelser jeg hadde lest i forveien, hadde jeg (altfor) høye forventninger, og tenkte at dette var kanskje et av de eneste Wii-Spill som faktisk er verdt å kjøpe. Det var det vel kanskje også, men standarden er ikke så altfor høy i Wii-hyllen på den beste spill-sjappa du kan finne.

 

Men en ting de skal ha for er evnen til å lage noen kontroll-funksjoner som faktisk funker bra til Wii. Faktisk det eneste FPS-spill hittil som har klart å mestre dette.

 

Jeg er ikke så altfor stor tilhenger av Metroid-serien, men her ble jeg rett og slett skuffa. Jeg hadde gleda meg til dette i ekstremt lang tid, men hele spillet er så godt som helt likt toeren, så vel som eneren.

Igjen, jeg er ikke så altfor stor tilhenger av serien, så ikke kom og mas på meg om at hvis ikke liker serien så skal jeg ikke uttale meg om det.

 

Men for all del, hvis du liker eneren og toeren, vil du antakeligvis digge dette her også. I bunn og grunn fordi det er lite forskjell mellom dem. :p

Lenke til kommentar
Jeg satt meg ned i håp om en online-funksjon.

Håpet du på online-funksjon i Zelda?

 

Men det som altså møtte meg var ensformige omgivelser

Hvor langt ut i spillet har du kommet? Reviews peker jo på at det tar av etter hvert.

 

Jeg hadde gleda meg til dette i ekstremt lang tid, men hele spillet er så godt som helt likt toeren, så vel som eneren.

På samme måte som Super Mario Bros. 3 er lik Super Mario Bros. og SMB2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...