VistaHater Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg har kjøpt bæbar PC. Har en Hiatchi 80GB HDD, Intel Duo prossesor, 2gb ram etc. Det følgte med Vista til denne pcen og Vista er et dritt system. Så stapper jeg i XP CD og skal formatere. 1: Om jeg prøver og installere fra skrivebordet så kommer det opp at det ikke går an pga jeg kjører et nyere system. 2: Booter jeg XP Cden fra starten så laster den inn alle filer etc. Komme til den blåe menyen hvor alt starter. Men helt i begynnelsen der når jeg kan velge mellom reparer/install/avslutt etc. Så er det slik at når jeg både velger reparer og installer så får jeg som svar at systemet finner ingen harddisk og jeg må avslutte. Trenger virkelig hjelp her, står helt stilt. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hmm dette minner meg om de problemene jeg hadde første gang jeg skulle installere XP på en S-ATA harddisk. Er det det du har kanskje? Isåfall må du først lage en S-ATA RAID diskett som skal være mulig og gjøre med hjelp av hovedkortets cd og med en tom floppy diskett. Når du har gjort det og du skal formatere/installere XP så velger du F2 i starten av der den blå skjermen begynner. "Press F2 to install a third party RAID driver etc." da skal du få etterhvert muligheten til og laste opp filer/drivere fra floppy disken og da må du installere alle driverne som er merket som "required", de må ettersom jeg vet installeres en etter en. Hvis dette var problemet så håper jeg det hjalp hvis ikke har jeg ikke peiling. Jeg har selv ingen erfaring med bærbare pc'er men problemet ditt med og finne hardisken ligner veldig på egen erfaring med S-ATA og XP. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 grunnet trippelposting stenges tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg