Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Hei, jeg har for tiden et ASUS A8N-E med en AMD Athlon 64 3200+ sittende fast på det. Har planer om å skaffe en AMD Athlon 64 x2 og har forstått det sånn at det da kan være lurt å oppdatere BIOS og det er også mulig dette er en nødvendighet. Saken for min del er at jeg ikke har peiling på hvordan man oppdateren BIOS.. har aldri gjort dette før på noe som helst HK. På ASUS sine sider står det at jeg først og fremst må ha chipsetet oppdatert til den nyeste versjonen. Dette skal være i orden. Men så kommer det til det med selve BIOSen. Jeg lastet ned den nyeste versjonen til mitt hk, men det eneste jeg da fikk av filer var en .rom-fil. Denne er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre med...?? Men etter litt lesing har jeg forstått at jeg må gjøre noe sånt som å først lage en bootbar diskett(Hvordan gjør jeg egentlig det?) for så å også lage en diskett der jeg legger over BIOSen(.rom-filen?) sammen med et program, "Award BIOS flash tool" eller hva det kalles,(Altså to filer på denne disketten). Så det jeg da gjør er å boote fra bootdisken, bytter ut disken med den med BIOS og flash tool-greia, og følger instruks i manual under 2.1.2 "Updating the BIOS" Høres egentlig ganske greit ut... Velvel.. oppsumering av ting jeg lurer på: Hvordan lage en bootdisk? Hvorfor står det i manualen at oppdateringsfila er en .bin-fil og ikke en .rom-fil? Skal jeg ignorere dette og bruke .rom-filen? Og et litt viktig spørsmål: Kan jeg drite meg totalt ut og faktisk ødelegge noe? Takker på forhånd.. er helt grønn på dette Endret 19. august 2007 av Slettet-IHWlGMJn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Ingen som har noe å bidra med etter 40+ views? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Jaja.. ingen som svarte så jeg kjørte nå bare på. Alt så ut til å funke greit, men når jeg på slutten fikk beskjed om å trykke F1 for å restarte funka ikke det. Så jeg trykka nå bare på resetknappen på maskina Hvordan kan jeg nå sjekke hvilken biosversjon jeg har? For å bekrefte at alt er som det skal... Endret 22. august 2007 av Slettet-IHWlGMJn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå