Lafs Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Kompleks gitar spilling og trommer, gjerne med overveldende symfoni instrumenter ved siden, og en vokal som gir grøssninger nedover ryggen(kan være rene vokaler eller growling). Black/death/power metal stort sett . Klassisk musikk er også fint, og noe rock(men lite), så lenge det er komplekst nok . Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hva jeg definerer som bra musikk? Alt som ikke er niggah-gansta-in-yo-hood rap, og ikke musikk som høres ut som støy, der man hører en svak skriking i bakgrunnen, som egentlig er vokalisten. Sukkersøte låter er også ganske elendig synes jeg. Nei, altså bra musikk for meg er musikk som har en fengende rytme som passer til teksten(hvis det er noen tekst). Dette er et så vidt spektrum at jeg heller kunne si hva jeg ikke liker. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Hva er galt med støy? Endret 23. august 2007 av TLZ Lenke til kommentar
dabbo-baze Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Det finnes ikke noen fasit på dette svaret. Det man liker mener man at er bra musikk. Det er forskjellig fra person til person... 9316718[/snapback] Ja, men hvorfor synes du musikken er bra? Trådstarter spurte aldeles ikke om hva bra musikk er. Han spurte etter andres meninger. For min del finner jeg all musikk uten dynamikk for å være kjedelig. Dynamikk er kanskje det viktigste for meg. Jeg tenker selvfølgelig ikke over dette når jeg hører på musikken. Det er bare det at band som ikke er dynamiske pleier jeg å slutte å høre på, fordi de er kjedelige. Melodien og de forskjellige elementene i musikken må selvfølgelig høres bra ut. Store lydbilder og masse elementer i musikken er også en faktor, samtidig som en litt annerledes, eksentrisk og unik musikkstil også er positivt. Så dynamikk, estetikk (gjelder dette lyd?) fyldighet (haha, kom ikke på noe bedre) og innovativitet. Det blir forsåvidt de mest overflatiske punktene. Det finnes flere som jeg ikke vektlegger like stort. Og sikkert noe jeg har glemt. 9317167[/snapback] Dette er jeg veldig enig med. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Musikk bør ha fin akkordprogresjon. Dynamikk er heller ikke noen ulempe, men ikke et krav. Ellers setter jeg melodi/lyd over tekst/innhold, selv om bra tekst/innhold slett ikke er noen ulempe Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Musikk med gode Lyrics, som kan gjerne ha flere meninger Gode gitar Riffs er et must! Og forståelig tekst. God lydkvalitet og METAL Mange Growle band som driter seg ut der... Lenke til kommentar
Noreng Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Fengende melodi. At teksten rimer. Hva man sier i teksten er care så lenge det andre passer. Men melodien er viktigst. Lenke til kommentar
Heretique Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Musikk som gir meg noe, det definerer jeg som bra musikk. Både tekst og melodi er viktig. Vil ikke si at noe er viktigere en annet, så lenge det gir meg noe. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hvis bra musikk er musikk som er av kvalitet, så vil jeg si musikk som er av kvalitet rent komposisjons- teknisk, instrumentalt/vokalt. Men det finnes bra/kvalitetsmusikk som jeg ikke liker og omvendt. En sang kan fenge og klinge godt for øret, men trenger ikke av den grunn være av god kvalitet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Alle som bruker akkordene 1 6 4 5 eller en avart er som regel brukbare. Alle andre er som regel ikke. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 God beat! 9359279[/snapback] Unnskyld, men er det alt? Lenke til kommentar
Rndm Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Det er litt gøy å se svar på hva andre definerer som bra musikk, for jeg finner egentlig ikke en god definisjon selv. Liker selv mye heavy rock med skikkelig gitar lyd, bass osv. Jeg kan ikke fordra rap og techno og lignende, men vet ikke helt hva som gjør den slags musikk ikke funker for meg. Jeg finner det totalt uinteressant og svært kjedelig. lenge leve musikk ! Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Foretrekker tung musikk med mørk growl. Bass, Trommer og el gitar. En kombinasjon av dette, definerer jeg som bra musikk. Lenke til kommentar
partat12 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) .... Endret 15. november 2012 av Larse_rn Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 God musikk er musikken jeg liker. Og da kan jeg snakke om alt fra Akercocke til Gene Loves Jezebel. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Melodi, rytme, vokal/vokalbruk, kvalitet. Disse må alltid stemme for at jeg skal like en sang eller et band. Legger vil til sinne, tyngde, aggressivitet og gode tekster finner vi mye av musikken jeg har i cdhyllen min. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Alle som bruker akkordene 1 6 4 5 eller en avart er som regel brukbare. Alle andre er som regel ikke. 9371716[/snapback] Titanic? OMG. Det var den lameste definisjonen jeg har funnet hittil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå