Gå til innhold

Hva definerer du som bra musikk?

Rndm

Anbefalte innlegg

Kompleks gitar spilling og trommer, gjerne med overveldende symfoni instrumenter ved siden, og en vokal som gir grøssninger nedover ryggen(kan være rene vokaler eller growling). Black/death/power metal stort sett :).

Klassisk musikk er også fint, og noe rock(men lite), så lenge det er komplekst nok :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva jeg definerer som bra musikk? Alt som ikke er niggah-gansta-in-yo-hood rap, og ikke musikk som høres ut som støy, der man hører en svak skriking i bakgrunnen, som egentlig er vokalisten. Sukkersøte låter er også ganske elendig synes jeg.

Nei, altså bra musikk for meg er musikk som har en fengende rytme som passer til teksten(hvis det er noen tekst). Dette er et så vidt spektrum at jeg heller kunne si hva jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Det finnes ikke noen fasit på dette svaret.

Det man liker mener man at er bra musikk. Det er forskjellig fra person til person...

9316718[/snapback]

Ja, men hvorfor synes du musikken er bra? Trådstarter spurte aldeles ikke om hva bra musikk er. Han spurte etter andres meninger.

For min del finner jeg all musikk uten dynamikk for å være kjedelig. Dynamikk er kanskje det viktigste for meg. Jeg tenker selvfølgelig ikke over dette når jeg hører på musikken. Det er bare det at band som ikke er dynamiske pleier jeg å slutte å høre på, fordi de er kjedelige. Melodien og de forskjellige elementene i musikken må selvfølgelig høres bra ut. Store lydbilder og masse elementer i musikken er også en faktor, samtidig som en litt annerledes, eksentrisk og unik musikkstil også er positivt. Så dynamikk, estetikk (gjelder dette lyd?) fyldighet (haha, kom ikke på noe bedre) og innovativitet.

Det blir forsåvidt de mest overflatiske punktene. Det finnes flere som jeg ikke vektlegger like stort. Og sikkert noe jeg har glemt.

9317167[/snapback]

Dette er jeg veldig enig med.

Lenke til kommentar

Hvis bra musikk er musikk som er av kvalitet,

så vil jeg si musikk som er av kvalitet rent komposisjons-

teknisk, instrumentalt/vokalt.

Men det finnes bra/kvalitetsmusikk som jeg ikke liker og omvendt.

En sang kan fenge og klinge godt for øret, men trenger ikke av den grunn

være av god kvalitet.

Lenke til kommentar

Det er litt gøy å se svar på hva andre definerer som bra musikk, for jeg finner egentlig ikke en god definisjon selv. Liker selv mye heavy rock med skikkelig gitar lyd, bass osv.

Jeg kan ikke fordra rap og techno og lignende, men vet ikke helt hva som gjør den slags musikk ikke funker for meg. Jeg finner det totalt uinteressant og svært kjedelig.

lenge leve musikk ! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...