Gå til innhold

Hva definerer du som bra musikk?

Rndm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når rytmen er perfekt trenger ikke teksten å bety noe serlig, men når rytmen er elendig klarer ikke teksten å redde den.

Husker jeg digget lil jon - get low helt til jeg leste lyricsene og fant ut hva jeg gikk rundt å nynnet på. Likte beaten på den.

Skeet skeet!

Lenke til kommentar

At det er bra gjennomført og at det krever litt av musikerne å gjennomføre en live konsert med deres materiale er det jeg ser etter.

Jeg liker egentlig godt når det er tekster som forteller noe og ikke bare tekster som er satt sammen av disse ordene: Love, you & me, free, hands in the air, hurt me, sad, cry, paaartheeey, feel ååå så videre.

Lenke til kommentar

Tar det med gitt at denne denne er en av dine favoritter da?

Sanger som den er ikke kvalitetsmusikk, men de gjør det de er lagd for. Nemlig å bli spilt på fester og få folk til å danse, så med litt promille er det perfekt med sanger som den. Egentlig så duger det aller meste på fest bare det er gladsanger!

Men ellers så er det viktig at melodien og rytmen er kul, men teksten er også veldig viktig.

Lenke til kommentar
Det finnes ikke noen fasit på dette svaret.

Det man liker mener man at er bra musikk. Det er forskjellig fra person til person...

9316718[/snapback]

Ja, men hvorfor synes du musikken er bra? Trådstarter spurte aldeles ikke om hva bra musikk er. Han spurte etter andres meninger.

For min del finner jeg all musikk uten dynamikk for å være kjedelig. Dynamikk er kanskje det viktigste for meg. Jeg tenker selvfølgelig ikke over dette når jeg hører på musikken. Det er bare det at band som ikke er dynamiske pleier jeg å slutte å høre på, fordi de er kjedelige. Melodien og de forskjellige elementene i musikken må selvfølgelig høres bra ut. Store lydbilder og masse elementer i musikken er også en faktor, samtidig som en litt annerledes, eksentrisk og unik musikkstil også er positivt. Så dynamikk, estetikk (gjelder dette lyd?) fyldighet (haha, kom ikke på noe bedre) og innovativitet.

Det blir forsåvidt de mest overflatiske punktene. Det finnes flere som jeg ikke vektlegger like stort. Og sikkert noe jeg har glemt.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Musikk som gir meg en følelse er bra musikk. Da tenker jeg mest på positive følelser, men musikk som gjør meg trist er heller ikke å forakte. Hvis jeg føler absolutt ingenting når jeg hører en sang, eller føler irritasjon og et sterkt hat, er det gjerne fordi det er dårlig musikk.

Lenke til kommentar

Bra musikk i mine ørerer er musikk som er bra oppbygd. Det første jeg legger merke til er rytmen, men det er hele låten som må være bra sammensatt for at jeg vil kalle det god musikk. Instrumentene må passe perfekt med hverandre, og hvis det ikke er noe annet instrument enn en datamaskin kommer den ikke langt opp på min liste. Musikken trenger ikke være komplisert så lenge bandet klarer å samarbeide bra.

Dette virket kanskje veldig enkelt, men slik er det bare. Finnes jo sikkert musikk som oppfyller disse kravene som jeg likevel ikke liker, men det får være en smaksak. Da er det i det minste god musikk.

Lenke til kommentar
Dette er vel slike tråder som fort blir stengt.

9315757[/snapback]

Hvorfor i alle dager skal denne stenges?

Er jo bare et spørsmål om hva man ser etter i musikk.

Trådstarter spør ikke hva av musikk som er bra og ikke bra, men

hvilke detaljer og hvilken del av musikkproduksjonen som treffer

deg best som lytter.

Selv er jeg glad i lydeffekter. Svake ekkolyder.

Telefoner som ringer, oljefat som blir slått på o.l

så lenge de ikke er for dominerende.

Jeg liker også gode overganger, og rett og slett musikk som

er annerledes. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...