tommern7 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Heisann. Har 3 maskiner i huset og ip tlf. problemet er at vi har en egen router for ip tlf. å den er ikke trådløs. og den ene maskinen må være på trådløst nett. derfor må jeg koble til en trådløs router til den. er det en måte jeg kan koble så de to fungere sammen? Slik at jeg får samma ip fra begge routerne og ikke to forskjellige. dette er de to routerne. Ip tlf routern er den linksys RT31P2 Trådløse er en Belkin F5D7231-4 får problemer med åpning av porter osv når jeg har må bruke disse to sammen. Så håper noen kan hjelpe mvh, Tommern7 Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Det skal vel gå an å sette opp den ene routeren (den trådløse) som kun <aksesspunkt> og slå av routerfunksjonen. På den måten vil den trådbundne routeren dele ut IP. Nøyaktig forklaring vet jeg ei! DrE Lenke til kommentar
robeerik Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hei Tommern7 Gjør om den ene routeren (som ikke er Internet Gateway) til kun å fungere som switch ved å deaktiver DHCP Server på den. Deretter koble routerene sammen i LAN portene. Det kan hende du må restarte switchen for at den ikke lenger skal gi ut IP adr. mvh Robert Lenke til kommentar
tommern7 Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Det skal vel gå an å sette opp den ene routeren (den trådløse) som kun <aksesspunkt> og slå av routerfunksjonen. På den måten vil den trådbundne routeren dele ut IP. Nøyaktig forklaring vet jeg ei! DrE 9312141[/snapback] Takk for fort svar. Men hvordan setter jeg den som kun aksesspunkt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Koble til lanport istedet for WAN og disable DHCP(LAN). Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Takk for fort svar.Men hvordan setter jeg den som kun aksesspunkt? 9312165[/snapback] Klippet fra brukermanualen til Belkin-boksen, s 62. (klikk for utklipp) Kort sagt: Sett den i AP-mode. DrE Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Koble til lanport istedet for WAN og disable DHCP(LAN). 9312232[/snapback] Gjør dette! Slik har jeg gjort det på mitt nettverk og det funker bra. Lenke til kommentar
tommern7 Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Hei Tommern7 Gjør om den ene routeren (som ikke er Internet Gateway) til kun å fungere som switch ved å deaktiver DHCP Server på den. Deretter koble routerene sammen i LAN portene. Det kan hende du må restarte switchen for at den ikke lenger skal gi ut IP adr. mvh Robert 9312162[/snapback] Tusen takk. det var til stor hjelp=D Takk igjen. mvh, Tommern7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå