DevianX Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hei, kjøpte twinmos minne brikke til en IBM pc 433mhz celeron. Den hadde fra før 64mb med minne og jeg la til 128mb. Da jeg skulle boote opp gikk jeg innpå bios og sjekket om alt var iorden og denne registert at det var 192 mb med minne nå. Deretter prøvde jeg å starte windows XP og fikk opp en feilmelding om at jeg måtte legge inn os, eller rette feilen med cd'en. Deretter prøvde jeg med windows 98 og der restarter den seg hele tiden under oppstart/loading av os'et. Får opp en feilmelding om at det ikke er lagt inn XMS drivere! Kan noen vennligst hjelpe meg? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Det høres vel ut som om PCen ikke støtter det minnet du har kjøpt. Er ikke så mye å gjøre med det bortsett fra å prøve en annen brikke. -KJ Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 det var litt kjedelig, men slik er livet. Kostet ikke all verden. Får også sikkert solgt den! Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Fant ut at hovedkortet kun støttet 100mhz, og jeg kjøpte 133. Kjipt dette. jeg trodde at det skulle funke for det. Slik er det med DDR, siden hvis hk'et ditt støtter ddr333, kan man godt kjøpe ddr400 og kjøre på ddr333 hastighet. Men jeg er uansett en erfaring rikere! Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Det er nok ikke PC100 vs PC133 som er problemet. Problemet ligger nok at det hovedkortet er mer enn normalt kresen på hva det liker av minne. Gamle Compaq og IBM-hovedkort er jo mer eller mindre kjent (beryktet?) for å ikke være kompatible med stort sett det meste mellom himmel og jord. Mulig at en brikke fra en annen produsent virker. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Evnt du kan prøve og ta ut 64 brikken å se om det funker med bare 128 brikken.. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Evnt du kan prøve og ta ut 64 brikken å se om det funker med bare 128 brikken.. har prøvd følgende, og da begynte pc'en bare å pipe som juling! Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Evnt du kan prøve og ta ut 64 brikken å se om det funker med bare 128 brikken.. har prøvd følgende, og da begynte pc'en bare å pipe som juling! Ikke et bra tegn.. Da er det trolig brikken din som ikke er rett.. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 prøvde samme brikke på en annen pc, som jeg visste at støttet 133mhz og her fungerte den helt perfekt! Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jepp brikken er sikkert fin den, men hovedkortet ditt liker den ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå