Mikr89 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Hei. Har veldig lysst på en ps3 ,men kommer bare til og kjøpe den visst jeg også kan bruke den som mediacenter med linux. Det jeg lurer på er om dere som alerede har innstalert linux på ps3,kan dere være så snill og legge noen gode linker her, helst på norsk som kan hjelpe meg,da jeg ikke vet om jeg kommer til og få det til Lurte også på om det er spesiellt vannskelig og få linux innstalert? og til sist er det noen tips dere har som er extra viktig som jeg bør være opps på? Takker for svar. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Kjappt og brutalt: Kjøper du PS3 for å bruke den som mediacenter med linux idag så vil du bli skuffet. Det er masse småproblemer som må fikses før det er ett reellt alternativ til f.eks en PC. Har du ingen erfaring med Linux og i tillegg helst vil ha dokumentasjon på norsk så ville jeg personlig aldri tenkt tanken på dette en gang. Jeg regner med at problemene blir fikset etterhvert men det er umulig å si hvor lang tid det vil ta. Mest sannsynlig så er det nok en del måneder til minst. Hva er problemene? 1. Problemer med surround-lyd. Får kun stereo-lyd. 2. Bildekvalitet. Det er problemer med software-skaleringen når man kommer opp i HD-oppløsninger som 720p eller 1080p spesiellt. 3. Det er ett helvetes strev å få programmene til å fungere tilnærmet optimalt. Liker du å søke etter dokumentasjon og rive deg i håret i time etter time så kjør på. Hvis ikke så ville jeg ventet og fulgt med på hvordan ting utvikler seg med tanke på PS3 og linux. Det er noen kloke hoder som holder på her så morro blir det nok en gang i fremtiden. Edit: Har du sjekket ut om PS3 kan tilfredstille dine behov uten linux? Det er mange som synes kombinasjonen PS3 og en pc med f.eks TVersity er supre saker!! Endret 19. august 2007 av Darth MToffy Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Streaming fra PC med TVersity (et av mange alternativer) er langt lettere å sette opp. Da vil PS3en din være et helt ok mediacenter. Linux er også en mulighet, men det er langt vanskeligere, og vil kanskje ta veldig lang tid om du har lite erfaring med det fra før av. Alternativt kan du bruke programmet PS3 Video 9 til å konvertere filmene dine til mp4, kopiere de over til en ekstern harddisk for så å koble den til din PS3. Lenke til kommentar
Plutoo Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Vil det bli en forringing av kvalitet om du f.eks har avi / divx /xvid som du konventerer til MP4 ? Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Vil det bli en forringing av kvalitet om du f.eks har avi / divx /xvid som du konventerer til MP4 ? 9316026[/snapback] Det skulle man jo tro, men det kan ikke være mye. Jeg merker i alle fall ingen forskjell på det jeg har konvertert hittil, med relativt lave instillinger. Kommer sikkert litt an på hvor god kvalitet det er på kildefilen og hvilke instillinger man velger ved konvertering. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Vil det bli en forringing av kvalitet om du f.eks har avi / divx /xvid som du konventerer til MP4 ? 9316026[/snapback] Det skulle man jo tro, men det kan ikke være mye. Jeg merker i alle fall ingen forskjell på det jeg har konvertert hittil, med relativt lave instillinger. Kommer sikkert litt an på hvor god kvalitet det er på kildefilen og hvilke instillinger man velger ved konvertering. 9316322[/snapback] Mm.. Er nok veldig forskjellig hvor mye forskjell det blir.. Det som kan garranteres derimot er at det blir forringing i kvalitet. Per definisjon så vil all konvertering medføre tap av kvalitet i varierende grad. Kommer nok også ann på hvor stor skjerm du ser dette på. Jeg har både HDTV og HD-projektor og det som ser veldig fint ut på en tv ser plutselig ganske så mye værre ut når det blir 2meter bredt bilde Dette er grunnen til at jeg styrer unna transkoding(slik som mellom TVersity og PS3) fordi jeg vil ha så god kvalitet som overhodet mulig. Mens folk som er litt mindre pirkete, og ser på skjermer i normal størrelse, gjerne ikke vil legge merke til forskjellen i kvalitet. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Dette er grunnen til at jeg styrer unna transkoding(slik som mellom TVersity og PS3) fordi jeg vil ha så god kvalitet som overhodet mulig. Mens folk som er litt mindre pirkete, og ser på skjermer i normal størrelse, gjerne ikke vil legge merke til forskjellen i kvalitet. 9316411[/snapback] Hvordan har du løst dette, om du i det hele tatt benytter PS3 som mediacenter? Konverterer til mp4 først? I så fall med hvilken software? Hadde vært digg å fått hivi ut HTPCen. Bruker den bare til å se serier/filmer over nettverket allikevel... Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Dette er grunnen til at jeg styrer unna transkoding(slik som mellom TVersity og PS3) fordi jeg vil ha så god kvalitet som overhodet mulig. Mens folk som er litt mindre pirkete, og ser på skjermer i normal størrelse, gjerne ikke vil legge merke til forskjellen i kvalitet. 9316411[/snapback] Hvordan har du løst dette, om du i det hele tatt benytter PS3 som mediacenter? Konverterer til mp4 først? I så fall med hvilken software? Hadde vært digg å fått hivi ut HTPCen. Bruker den bare til å se serier/filmer over nettverket allikevel... 9328531[/snapback] Enkelt svar... Jeg benytter ikke PS3 som mediacenter Bruker min gamle xbox med xbmc som nødløsning inntil videre. Håper i det lengste på at PS3 skal kunne erstatte denne.. Da forhåpentligvis PS3 med XBMC for Linux Det beste fra 2 verdener... Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Vil det bli en forringing av kvalitet om du f.eks har avi / divx /xvid som du konventerer til MP4 ? 9316026[/snapback] Det skulle man jo tro, men det kan ikke være mye. Jeg merker i alle fall ingen forskjell på det jeg har konvertert hittil, med relativt lave instillinger. Kommer sikkert litt an på hvor god kvalitet det er på kildefilen og hvilke instillinger man velger ved konvertering. 9316322[/snapback] Eg konverte når eg hadde PS3 - men det var utruleg tungt i lengda. Tar grusomt long tid. Eg gledar meg til nokon klarar å cracke PS3 skikkeleg, og få ein chip i den, og klarar køyre homebrew av typen XBMC på den. Det hadde vært heilt utruleg. Brukar foreløpig XBOX (1) eg òg - fantastisk sak. Kjøpte fjernkontroll til den nettop, 19kr på elkjøp, haha. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Enkelt svar... Jeg benytter ikke PS3 som mediacenter Bruker min gamle xbox med xbmc som nødløsning inntil videre. Håper i det lengste på at PS3 skal kunne erstatte denne.. Da forhåpentligvis PS3 med XBMC for Linux Det beste fra 2 verdener... 9328549[/snapback] Grr... Er ikke det svaret jeg ville ha! :!: Uansett, fikk opp nero mediahome med transconding fra serveren igår. Syntes det funket helt greit, iallefall godt nok til å se nedlastede tv serier som jeg, *kremt*, kjøper på dvd når de kommer ut. Til filmer foretrekker jeg fremdeles den gode gamle dvd-plata. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå