jahas Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Skal nå få bytta ut den elendige kasett spilleren. Spm. mine er: 1. Hva må jeg gjøre (kan den bare plugges ut, og så plugges inn) 2. Hvor bør jeg kjøpe (ikke over ca. 1,2K. Hels en butikk(ikke nettet)) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 1) I prinsippet JA. Men dette er avhengig av ledningene til den gamle spilleren (hvilken standard de følger og om den gamle spilleren har standard størrelse (ikke spesialtilpasset bilen). 2) Nærmeste bilutstyrsforretning, bilstereoforretning og mange andre forretninger. Selv LIDL har hatt billige bilstereo med CD-spiller på tilbud. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 1) I prinsippet JA. Men dette er avhengig av ledningene til den gamle spilleren (hvilken standard de følger og om den gamle spilleren har standard størrelse (ikke spesialtilpasset bilen). 9312539[/snapback] Hvordan finner jeg ut det? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 1) I prinsippet JA. Men dette er avhengig av ledningene til den gamle spilleren (hvilken standard de følger og om den gamle spilleren har standard størrelse (ikke spesialtilpasset bilen). 9312539[/snapback] Hvordan finner jeg ut det? 9313950[/snapback] Du klarer stort sett å se det. Er den lang og rektangulær som den på bildet, er det stort sett standard. Hvis spilleren din ikke er standard, kan du enten kjøpe en brakett hos forhandleren - eller du kan lage til noe Reodor-Felgen-mekk selv. Originalspillere kan være litt kjipe å få løs, men du kan kjøre innom forhandleren eller et merkeverksted og be dem pent om å fjerne den (evt. kjøpe verktøyet selv, koster maks en hundrings - eller bore ut skruene hvis du er gjerrig). Kablingen går stort sett greit. Har du ikke ISO-kabling som standard, kan du kjøpe en overgang hos Biltema (de har til de aller fleste merker). ISO-koblingen er meget lett å montere, to kabler og de passer kun et sted. Se bildet under: Pioneer har mye bra, blant annet DEH-P40MP. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 ok, takker., skal prøve det Lenke til kommentar
jahas Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Vurderer å kjøpe på thorshov. Der har de disse tilbuddene: 1. DEH-2900MP til 1199,- 2. DEH-3900MP til 1299.- 3. DEH-P40MP til 1499,- Hva skiller disse fra hverandre, og hvem ville du valgt? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Vel, 3900 er en opddatert versjon av 2900, så den er hakket bedre på alle punkter. Den har i tillegg høy og lavpassfilter og en AUX-ingang forran, slik at du enkelt kan koble til en hvilken som helst lydkilde. P40MP har ikke AUX forran, men har en ekstra linjeutgang bak, slik at det blir lettere dersom du skulle koble på to forsterkere. Den kan også vise teksten til MP3 filene dine. Kontroll på subutgangen har den også, noe de to billigere ikke har. Best av alt er vel kanskje at det følger med fjernkontroll. Skulle jeg valgt, så ville jeg valgt 3900MP av to grunner. 1: design 2: AUX forran Hvis jeg ser bort i fra designet, som er en smakssak, så er P40MP i mine øyne best fordi: 1: den har fjernkontroll 2: den har to linjeutganger 3: den kan vise sangtitler på MP3 EDIT: P40MP har AUX minijackingang bak, så du trenger bare å strekke en kort kabel så funker det fint. Endret 19. august 2007 av Bluum Lenke til kommentar
jahas Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Kan jeg bare stikke mp3 minnepennen inn i alle tre? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Ikke på 2900MP, men på de to andre. 3900MP kobler du til forran på, mens P40MP må du koble til bak. Du spiller ikke av med bilstereoen, men du kan behandle, forsterke og videresende signalet. Så du må ha en MP3-spiller, en helt vanlig USB-penn med mp3-filer på nytter ikke. Da må du ha en spiller med USB ingang og mulighet til å spille av inholdet. Ekempel: Panasonic CQ-C3355N Lenke til kommentar
jahas Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Ikke på 2900MP, men på de to andre.3900MP kobler du til forran på, mens P40MP må du koble til bak. Du spiller ikke av med bilstereoen, men du kan behandle, forsterke og videresende signalet. Så du må ha en MP3-spiller, en helt vanlig USB-penn med mp3-filer på nytter ikke. Da må du ha en spiller med USB ingang og mulighet til å spille av inholdet. Ekempel: Panasonic CQ-C3355N 9318085[/snapback] Men en mp3 spiller funker? En sånn en : Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Ja, den er grei. Men du må ha en "han til han", stereo minijackkabel. En kabel du sikkert har liggende, og som ikke ksoter mye på Biltema eller Clas Ohlson. Eksempel Lenke til kommentar
jahas Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 på side 24: http://www.bilxtra.no/admin/common/getImg2.asp?Fileid=2003 Der er den en VOO DAyton CD 1107. Den ksoter 895,- Hva synes dere om den i forhold til Pioneer DEH-3900MP til 1299.-? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Tviler på at en "noname"-spiller fra Bilxtra kan måle seg med Pioneer. Spilleren er en av de tingene jeg ikke ville spart inn penger på, heller lagt i litt ekstra - for her merker du mye forskjell på et par hndrelapper opp eller ned i pris. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Tviler på at en "noname"-spiller fra Bilxtra kan måle seg med Pioneer. Spilleren er en av de tingene jeg ikke ville spart inn penger på, heller lagt i litt ekstra - for her merker du mye forskjell på et par hndrelapper opp eller ned i pris. 9322605[/snapback] ok, da dropper jeg den Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Tviler på at en "noname"-spiller fra Bilxtra kan måle seg med Pioneer. Spilleren er en av de tingene jeg ikke ville spart inn penger på, heller lagt i litt ekstra - for her merker du mye forskjell på et par hndrelapper opp eller ned i pris. 9322605[/snapback] ok, da dropper jeg den 9322665[/snapback] Pioneer har jo også billigere modeller som 3900mp, eller 1900r - hvis du ønsker å gå litt ned i pris. Jobber selv med Pioneer, og har testet det meste av spillerene deres. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 de er å anbefale? Tenkte jeg skulle kjøpe på thorshov. 3900 er bra? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 de er å anbefale? Tenkte jeg skulle kjøpe på thorshov. 3900 er bra? 9322759[/snapback] 3900 er en meget god spiller, har den i bilen nå faktisk - men bytter den ut om drøye to uker til en 4900, mest på grunn av iPod-inngang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå