Morthez Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Hei, Jeg som mange andre har sikkert noen gamle PCer liggenes rundt om, og etter å ha lest "overklokking for nybegynere" så fant jeg jo ut at den "drit haugen borti korken" faktisk kunne virke ganske bra: ) BIOS: Host CPU/DIMM/PCI Clock Default (Kan velges) 66/100/33 68/102/34 75/112/37 CUP Ratio x3 (Default) til benche regner jeg med å bruke orthos, med cup-z og coretemp (vet ikke åssen dette fungerer på denne CPUen men...) noen som vet om det er noen BIOSer som er klokke venelig, og har støtte for Biostar M6TGE verson 1.3 (dette er et GAMELT kort: P er fra 98 trur jeg:S) hadde vært supert etter som eneste valgene jeg har er de ovenfor.. (kan endre multiplikatron så klart:)) men kan ikke endre vcore :/ er ikke sikkert HKet støtter dette heller da.. (mest sansynelig ikke..) er det noen annen måte å sette opp spenningen på CPU? sette inn potensiometer etc? kan en god del om sånn små elektronikk. EDIT: CORE TEMP: Funker ikke med celeron:p må vist være core 2 duo/quad.: P Endret 18. august 2007 av Morthez Lenke til kommentar
Morthez Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 når jeg flytter på multipliern så skjer det ingen ting med frekvensen:S cup-z viser at den står med 11x, mens i bios viser den bare 3 som default, dette kan jo ikke stemme, iden jeg har frekvensen på 825. er nok fort vek kortet sin skyld, får ikke rørt vcore eller lingnee.. er multipliern løst i gamle celeron prosessorere? trudde ikke det... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Intel låste så vidt jeg husker multiplierene i prosessorene sine en gang i 1998. (om man ikke regner med prosessorer som dagens Extreme Edition) Husker jeg kjøpte en Pentium II 333 rundt den tiden med ulåst mp, men like etter stoppet det. Lenke til kommentar
Morthez Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 ok. da er det ikke mulig å få øke Vcore heller? går det ikke ann å sette inn et potensiometer over en av trasistorene som styer strømmen inn til kjærnen? Lenke til kommentar
Morthez Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 mener at jeg har finni den regulatoren som styrer vcore (1,77-1,78) er det noen som har noen forslag til åssen jeg kan gjøre dette? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 For å øke spenninga på CPU kan du forsøke med pin-modding, men jeg er redd 825MHz er høyeste hastighet du klarer med det hovedkortet. Neste steg er 11x100MHz ser det ut til, noe som kan være i overkant mye selv med høyere spenning. Du må antaglig finne en pin-mod for å gå fra 66MHz til 100MHz default FSB om du vil forsøke deg på 11x100 (se om det finnes noen jumper på hovedkortet for FSB først). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå