Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan velge operativ system ved oppstart?

Anbefalte innlegg

Hadde ikke en anelse om hvor jeg skulle poste dette, så moderator for flytte det om det te blir feil.

Har et stort problem: Prøvde å installere linux på dataen, men noe galt skjedde og nå vil værken linux eller windows starte, siden linux os'et er satt som default i booting listen på maskinen.

Hvordan kan jeg velge å starte windows? Hvilken F1, F2, F3 eller hvilken? Hovedkortet er MSI K8N SLI vis det har noe å si. Håper dere kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde ikke en anelse om hvor jeg skulle poste dette, så moderator for flytte det om det te blir feil.

Har et stort problem: Prøvde å installere linux på dataen, men noe galt skjedde og nå vil værken linux eller windows starte, siden linux os'et er satt som default i booting listen på maskinen.

Hvordan kan jeg velge å starte windows? Hvilken F1, F2, F3 eller hvilken? Hovedkortet er MSI K8N SLI vis det har noe å si. Håper dere kan hjelpe meg

9311498[/snapback]

Hva ønsker du, bare bruke windows(snakker vi om XP eller vista?) her etter, eller vil du ha dualboot med både windows og Linux? Er det Ubuntu vi snakker om? Hvis du ønsker å ha dualboot, så kan du prøve å instalere Linux på nytt. Startprogrammet Grub vil da bli startprogram, og du kan da velge om du vil boote Windows eller Linux. Hvis du bare vil ha windows og har CDen, så kan du boote fra den. Husk å sette CDen som første booter i bios. Og så velger du recovery og skriver "fixmbr". Da vil starprogrammet for Windows bli instalert og du får bare starta Windows, og så kan du bruke partisjons verktøyet til windows(hvis du har et program som har det) til å fjerne Linux og endre fil type, hvis du ønsker det. Men hva gikk galt under installasjonen?Håper dette var til hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...