Gå til innhold

Xbox 360 kjølings mod

MacBain

Anbefalte innlegg

Lager en egen tråd angående dette selv om jeg har postet dette i denne tråden fra før.

Tenkte det kunne være greit å ha en egen 360 mod tråd :), hvor folk kan dele tips og metoder de har brukt for å kjøle 360'en.

Hvis moderator syntes det er unødvendig er det bare å stenge ;) .

Har nå gjort yttliger modifisjoner:

-Monterte tilbake de orginale viftene (virker som om disse er av best kvalitet)

-Monterte en gammel viftekontroller jeg hadde liggenede.

-Monterte en temratursensor på GPU heatsink'en (hadde bare en ellers skulle jeg

montert en på CPU blokka også)

-Kuttet bort alt av metall og plast slik av viftene fikk fri utblåsning

Testet litt forskjellige tempratur senarioer før jeg gjorde meg ferdig med jobben:

-Med standardviftene koblet til det vanlige uttaket, uten "fan shroud" modden og uten kabinettet montert gikk tempraturen raskt opp mot 50c, jeg ville ikke la den gå høyere, så hvor høyt den ville gå etter ett par timers spilling tør jeg ikke tenke på :cry:.

-Med viftene koblet til viftekontrolleren med 12v spenning samt "fan shroud" og kabinett montert målte jeg 36.9c etter en times spilling.

Etter at jeg kutta bort alt metallet og plasten bråker de betydelig mindre også, men viftene overdøver fortsatt dvd-drevet.

-Når jeg skru viftene ned slik at de ligger på samme støynivå som dvd-drevet ligger temraturen på rundt 40-41c etter en times spilling.

Tipper spenningen på viftene da er ett sted mellom 7 og 9 volt.

En annen merklig ting er at når jeg spiller Forza 2 og setter i pause så går faktisk tempraturen opp ett par grader :hmm:, så fort jeg fortsetter å spille så går den ned igjen.

Er ikke rart disse 360'ene går i stykker med tanke på hvor varm den blir med standard kjølinga, tror ikke den ekstra heatsinken ms monterer vil bedre temraturene noe særlig drastisk, men det vil jo tiden vise.

Ps. Noen vet hvor jeg kan få tak i en tilsvarene tempraturmåler som jeg har brukt på bildene ? Eventuelt andre enkle målere?

minicimg0330qs6.jpg

minicimg0331pi7.jpg

minicimg0333ar8.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...