minibil Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 hei! hva er de ultimate delene for og trimme en bil, noe som gjør bilen får mere HK? luftfilter? chip tuning? potte? smidde råder og stempler? turbo? hva mere? for og få mere HK til motoren? har en bil som har hatt chip tuning, turbo, datasprut, og luft filter, menvil ha mere, vil ha mere en 500 hk, hva mer Lenke til kommentar
minibil Skrevet 18. august 2007 Forfatter Del Skrevet 18. august 2007 (endret) BMW 3-serie 320ia Endret 20. august 2007 av minibil Lenke til kommentar
b230ft Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 om du ikke veit hva som skal til så tror jeg ikke mer enn 500hk er noe du har godt av! knapt nok en tredjedel! men ja siden du spør, turbo er 1. pri, for å få luft, så datasprut evt SKIKKELIG gromchip, for å få bensinen til å henge med, da m en ha større dyser.. med mengder med överladd må en ha ei annen tenningskurve, og mer optimal kurve enn org, dette styres somregel og av dataspruten, avt en separat del.. når det etterhvert begynner å bli litt guffe, oppgraderer en råder, stempler og topp pakningen for å tåle det nå høye forbrenningstrykket. det re også viktig å ha friske stempelringer(dette byttes jo med stemplene) og lagrene i bunndelen. en org topp pleier begynne å butte når en flerdobbler org effekten, så da må kanalene portes, ofte byttes ventilene til noe større, og hardere ventilfjører for å få utnytta høgere turtall. kammen(e) er også meget sentralt, både for åssen effekten blir fordelt på registeret, og hvor mye som faktiskt er mulig å hente ut.. en annen ting er motorvolum, til større motorvolum en har, desto mer plass til luft/bensin, som igjen gir effekt tall. moderne V8'er motorer er derfor meget gunstige å trimme. en kompis satte en 4.4liter lexus 8'er i en s13, eneste han gjor med den var datasprut, og en stor billig kinaturbo, han lada 0.7bar, og landa på 500hk..org 270-80! dette på en helt org og urørt motor Lenke til kommentar
minibil Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 har vel drøyt 250 hk, kan demontere å sete sammen en motor, men fikk lyst til å trimme den "litt", men vet ikke hva som skal til til ¨å trimme den, turbo viste jeg kunne få en del effekt, og smidde stempler råder, men ikke dysene, , uansett takk for svar, håper det kommer fler, tenker det kommer noe snadder på motorn jeg i løpet av disse måndene Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 En som spør om luftfilter og potte gir nærmere 500 hester, har jeg vanskelig for å tro at kan ha trimmet en 316 til 250hk. Men for all del ... Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 250 hester ut av en m40 motor Lenke til kommentar
Speeed Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 250 hester ut av en m40 motor 9320935[/snapback] Du kaller ikke arendalitter harry altså haddis!! Lenke til kommentar
minibil Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 har aldri sagt at jeg har 500 HK! men har rundt 250 hk nå! Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 har aldri sagt at jeg har 500 HK! men har rundt 250 hk nå! 9324884[/snapback] Haha Lenke til kommentar
rublings Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 har aldri sagt at jeg har 500 HK! men har rundt 250 hk nå! 9324884[/snapback] Kan jeg spørre hva du har gjort for å få til dette lille mirakelet på en 316? Beste rådet jeg kan gi om du vil ha mer effekt i bilen din er å kjøpe ny motor. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 har aldri sagt at jeg har 500 HK! men har rundt 250 hk nå! 9324884[/snapback] Mange som går ut i fra at chip gir 25% ekstra effekt, konfilter gir 10% mer effekt og effektanlegg gir 20% mer effekt. Med denne målestokken kan kanskje bilen din bikke 200, selv om den reelle effektøkningen er på aks 10 hester. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 500 får du kun hvis du setter på 2,5 toms eksos, og bytter eksosoljen og fjerner grønn overledning fra ledningsnettet ditt. Hvis ikke må du kjøpe sleggefett og smøre inn eksosmanifolden din, så blir det kanskje bedre, da nærmer du deg hvertfall 400 hk.. Kjøper du en chip, så bikker du 550 hk.. Sleggefett har de på jernvarehandelen. Eksosolje får du kjøpt stort sett overalt de har bil-ting. Lykke til Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 500 får du kun hvis du setter på 2,5 toms eksos, og bytter eksosoljen og fjerner grønn overledning fra ledningsnettet ditt. Hvis ikke må du kjøpe sleggefett og smøre inn eksosmanifolden din, så blir det kanskje bedre, da nærmer du deg hvertfall 400 hk.. Kjøper du en chip, så bikker du 550 hk.. Sleggefett har de på jernvarehandelen. Eksosolje får du kjøpt stort sett overalt de har bil-ting. Lykke til 9326419[/snapback] Ellers så kan du henge mange Momo-, Nismo-, OMP-, NOS-, Greddy- osv. klistermerker på siden av bilen. Da går den dobbelt så fort - minst! Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Gå for innmat i motor. Har skrudd/sett noe på BMW rally bil. De har som oftest 4 sylindra 2 liter med rundt 300 hk i. Omtrent det samme ute ved hjulene. Lite tap når man har riktig drivverk. Det er også noe med lyden når den bikker 10 000 o/min På den jeg tenker på kosta vel motoren ferdig tuna rundt 100 hakk. ikke turbo motor. samme pris på girkassa. Selve bilen som så ut som (ER) en gammal misbrukt 5 serie hadde en prislapp på rundt millen. pga delene. Motor/gir får du bygd om i sverige.. tror selveste schanke hadde vært inni den kassa også. dette må også overhales innimellom og det koster fort 50-60 hakk+++ frakt. Få tak i noe sånt så kan du le av alle andre biler og grine når du må på teknisk! Dette er da 300 hester man kjenner godt og på grunn av girkassa tror jeg den lett fliser en 1000hk gatebil..... LETT! Bare et forslag..... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Gå for innmat i motor. Har skrudd/sett noe på BMW rally bil. De har som oftest 4 sylindra 2 liter med rundt 300 hk i. Omtrent det samme ute ved hjulene. Lite tap når man har riktig drivverk. Det er også noe med lyden når den bikker 10 000 o/min På den jeg tenker på kosta vel motoren ferdig tuna rundt 100 hakk. ikke turbo motor. samme pris på girkassa. Selve bilen som så ut som (ER) en gammal misbrukt 5 serie hadde en prislapp på rundt millen. pga delene. Motor/gir får du bygd om i sverige.. tror selveste schanke hadde vært inni den kassa også. dette må også overhales innimellom og det koster fort 50-60 hakk+++ frakt. Få tak i noe sånt så kan du le av alle andre biler og grine når du må på teknisk! Dette er da 300 hester man kjenner godt og på grunn av girkassa tror jeg den lett fliser en 1000hk gatebil..... LETT! Bare et forslag..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå