TrulsHE Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg skal filme noe med mitt (Panasonic) DV-kamera, og legge det inn på pc'n for å redigere det. Og så skal jeg (med min Sony DVD+RW brenner) brenne dette over på DVD-plater for å kunne se det på en helt vanlig (stue-)DVD-spiller. MEN dette har jeg aldri gjort før, og vet stortsett ingenting.... Bortsett fra redigering som jeg driver mye med. Men jeg har bare laget filmer i wmv, mpeg, avi format... ALDRI DVD. Derfor hadde det vært veldig fint hvis noen som har gjort dette eller har peiling kunne fortelle meg dette: *Hvilket format skal jeg legge inn på pc'n? DV? *Hvordan lager jeg meny til DVD'n? *Gjør brenne-programmet den DV-filmen som jeg har (på pc'n) om til den kvaliteten/det formatet som skal på DVD'n? *Finnes det forskjellige DVD-plater, noen som er til data og andre til film? *Og finnes det noen bra (og gratis) programmer som jeg kan laste ned? Eller holder softwaren som fulgte med DVD-brenneren? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå