Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en farse at en mann i en alder av 119 år direkte latterliggjør noen av verdens beste etapperyttere samtidig som han setter raskere tider enn det Contador gjorde i 2008 (var vel 5 sek. raskere, tror jeg). Horners største seier er vel Tour of Cali for et par år siden, og selv om han ikke har vært kaptein tidligere så er det ikke naturlig at han plutselig skal være milevis bedre enn noen av de beste rytterne i verden.

 

Han kunne vært faren til dem!

 

Mer naturlig enn at Froome i sin talentalder ikke vant større ritt enn ett som Willmann også vant.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Huff. 7 gt-fiaskoer på rad for Norge. Får håpe på Kristoff stiller med ett lag rundt seg til neste års giro. Og at han får en opptrekker til neste års tour. Heller en rytter som plasserer han og en opptrekker enn 2 som plasserer han og ingen opptrekker. For selv om han er blant de raskeste, så er det slik at det er så og si umulig å vinne etappeseire i world touren uten opptrekk. For da kommer ryttere som ikke blir topp 10 i spurten forbi før spurten starter og da må man passere mange ryttere i spurten for å spurte seg inn til 5.plass. Flere sykkellengder bak vinneren.

 

Merkelig at Katjusja ikke har sett det samme. Å ikke gi opptrekker blir som å ikke stille krav til rytterne som er med. Det blir bare latterlig.

Lenke til kommentar

Aaaaah. Gode gamle Step_up er tilbake.

 

Og 7 GT uten suksess? Om vi så ikke har vunnet så mange etapper har vi da vært der oppe. Eddy nr 2 på en etappe i år. Kristoff 2,3,3 under TdF i år. Det er ikke dårlig.

 

Det kan kanskje kalles en suksess for små sykkelnasjoner. Vi har flere store profiler i world touren og har medaljer fra det siste OL og VM. Vi er ingen pygme i sykkelsporten. For Norge er det en fiasko å ikke få en etappeseier i en grand tour. Selvfølgelig er det ikke en suksess å ta andreplasser på etapper i ett ritt. I VM, OL og større etapperitt er det veldig bra. I en grand tour så betyr det ikke en dritt.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Egentlig sett er vi en smånasjon internasjonalt, men vi har vært ekstremt gode, og heldige, med utviklingen her i landet. Flere kommer og. Vi har blitt bortskjemte med etappeseire de siste årene, det kan du ikke si noe imot. Jeg er dog veldig enig i det du sier om Kristoff i Katusja. Det samme kan litt sies om Edvald i SKY og. De er ikke på lag som satser på dem og det hindrer dem. Hadde Kristoff hatt et ordentlig lag hadde han vunnet én eller flere etapper i TdF i år. Det kan jeg nesten si med sikkerhet.

Lenke til kommentar

Vi er en liten nasjon med tanke på antall utøvere i toppen, men det er et veldig høyt nivå på de proffene vi har. Hushovd, Edvald, Kristoff og Nordhaug er alle gode nok til å vinne World Tour-ritt og Stake Laengen og Breen er gode talenter som så smått har begynt sine proffkarrierer, i tillegg kommer det flere unggutter opp, som Holst Enger, Hoelgaard, Svendsen og Hoem, blant annet. Rasch er den eneste proffen vi har som ikke er og aldri vil bli mer enn en god hjelperytter.

 

Om vi fortsetter fremgangen og fortsetter å produsere flere talenter blir vi en forholdsvis stor sykkelnasjon, nivået under de aller mest fanatiske sykkellandene.

 

En World Tour-seier i året pr. nå et minstekrav med tanke på de rytterne vi har. Det som holder oss tilbake i år er satsingen fra lagene og litt skrall form når det gjelder, men jeg tror Kristoff vil få hjelp til neste år. Han er kaptein på brosteinsritt og imponerte såpass i sin første Tour at han sikkert får en lagkamerat eller to med seg til neste år. Jeg skjønner godt at han ikke fikk flere lagkamerater i år, i og med at han aldri har syklet Touren før og har Purito på laget. Hushovd virker også å være på vei tilbake. Den eneste jeg bekymrer meg for er Edvald. Han gir alt for laget uten å få noe annet enn en fet lønnsslipp igjen for det. Sky har ikke gitt han nødvendig hjelp til å gå for etappeseire i noen ritt, annet enn å gi han frihet i spurter og brudd, uten hjelperyttere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...