Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Chris Horner seiler frem som den mest suspekte sykkelrytteren i hele sporten.

 

Ikke akkurat plettfritt rulleblad på fyren heller, selv om han på en eller annen måte har unngått straff. Er ganske åpenbart at han er den såkalte "rider 15" som blir nevnt i rapporten om Armstrong. At hele karrieren skal eksplodere etter fylte 36 år og bare fortsette oppover er ikke akkurat naturlig heller. Fyren er jo 42 nå.

 

En liten selvmotsigelse der. Man har et plettfritt rulleblad, helt til man blir straffet...

Lenke til kommentar

Edvald, Richeze og Farrar var de største navnene i gruppa som kom først inn etter litt hard sidevindskjøring, men massespurten ble vunnet av Mollema (!!!).

 

Luresykling mellom spurterne etter at at en har åpnet spurten er noe av det mest irriterende jeg vet om.

 

Kanskje verdt å nevne at Edvald fikk en andreplass, men Mollema vant overlegent.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Det samme skjedde i bruddet på den første som Barguil vant. Barguil stakk og de bak var så livredde for å bruke kreftene sine for tidlig at ingen tok opp jakten og Barguil fikk en luke på over 100 meter med en kilometer igjen og kunne bare trille inn til mål uten problemer. I en sport hvor andreplasser ikke betyr en dritt henger det ikke på greip at man lar sånt skje.

 

Det Sky burde gjort var å sette Zandio foran Edvald og la han tette luker hvis noen angrep på oppløpet. Istedenfor satte de han opp til å ta en lang og ubrukelig føring med over en kilometer igjen sånn at de var helt sikker på at Edvald var mutters alene i spurten. Til å være laget som visstnok ligger lysår foran røkla når det gjelder teknologi og treningsmetoder er de jammen meg elendige på taktikk.

 

Men Edvald vinner i Madrid, han. Da har ikke Sky noen grunn til å ikke gå all-in for å hjelpe han, og det jeg har sett av spurterne der nede har vært så dvaskt at selv Edvald må ha en sjanse.

Lenke til kommentar

Det er en farse at en mann i en alder av 119 år direkte latterliggjør noen av verdens beste etapperyttere samtidig som han setter raskere tider enn det Contador gjorde i 2008 (var vel 5 sek. raskere, tror jeg). Horners største seier er vel Tour of Cali for et par år siden, og selv om han ikke har vært kaptein tidligere så er det ikke naturlig at han plutselig skal være milevis bedre enn noen av de beste rytterne i verden.

 

Han kunne vært faren til dem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...