Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Nå husker jeg ikke rankingen i hodet over hvem som egentlig skulle miste den etter fjorårssesongen.

Dette er rankingen pr. årsslutt 2012, men Argos er jo ikke inne på den, da de ikke hadde WT status i fjor. Nesten umulig å holde styr på det systemet til UCI. Men på CQ rankingen slo de ihvertfall Euskaltel og Lampre.

1 1 SKY PROCYCLING (SKY) GBR 1,767 2 2 KATUSHA TEAM (KAT) RUS 1,273 3 3 LIQUIGAS-CANNONDALE (LIQ) ITA 1,197 4 4 OMEGA PHARMA-QUICKSTEP (OPQ) BEL 1,162 5 5 MOVISTAR TEAM (MOV) ESP 952 6 6 ORICA GREENEDGE (OGE) AUS 920 7 7 BMC RACING TEAM (BMC) USA 917 8 8 RABOBANK CYCLING TEAM (RAB) NED 799 9 9 GARMIN - SHARP (GRS) USA 762 10 11 ASTANA PRO TEAM (AST) KAZ 645 11 10 LOTTO BELISOL TEAM (LTB) BEL 625 12 12 RADIOSHACK-NISSAN (RNT) LUX 619 13 13 EUSKALTEL - EUSKADI (EUS) ESP 555 14 14 LAMPRE - ISD (LAM) ITA 435 15 15 TEAM SAXO BANK-TINKOFF BANK (STB) DEN 401 16 16 VACANSOLEIL-DCM PRO CYCLING TEAM (VCD) NED 364 17 17 AG2R LA MONDIALE (ALM) FRA 315 18 18 FDJ-BIG MAT (FDJ) FRA 246 nix.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

http://www.procycling.no/article3582377.ece

 

TV 2 Sporten vendte tommelen ned, men nå er Eurosport og RCS Sport enige om en avtale som sikrer italienske sykkelritt på TV-kanalen fram til 2016.

Det slår selvsagt positivt ut for norske TV-seere.

Med i avtalen ligger selvsagt juvelen Giro d’Italia. Denne gikk både på TV 2 og Eurosport i fjor, men i år har sistnevnte eksklusive rettigheter til etapperittet.

 

Mine bønner er hørt, spesielt mitt favorittritt Il Lobardia, betyr mye for meg å få se på TV og slippe å slite med en stream. :)

Lenke til kommentar

Kristoff er en tøffing, slet seg i mål drøye 17 minutter etter Bouhanni. Godt han hadde hjelm, for hørte han i et intervju si at hjelmen sprakk. Var jo grunnet dødsfall i det rittet i 2003, at hjelm ble påbudt. Det der kunne gått skikkelig galt for Alexander.

 

Ellers har jeg kommet over en side som dere som følger mye med, bør legge i "bookmark". Mulig noen allerede kjenner til den, men bedre å linke en gang for mye, enn at noen går glipp av gode sykkelsider.

 

http://www.procyclingstats.com/

 

På denne siden blir resultatene mye raskere oppdatert enn hos CQ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...