Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Kunne tatt med å vinne på Champs-Elysees også, den er stor blandt spurtere. Ellers er nok mitt største minne om Thor da han var fjellgeit i touren og da han veltet i PR. Den dagen hadde han tatt Boonen, jeg er helt overbevist om det. Men, men...

VM er jo kjempestort, men for meg ville en seier i PR vært et enda like stort øyeblikk, kanskje fordi Thor nå har klart VM, men aldri et monument. Jeg lever ivertfall i håpet ennå om at en nordmann klarer å vinne et monument. For meg er monumentene utrolig stort, kanskje bare PR, LBL og Lombardiet av dem som er helt likestilt med VM for meg da, men likevel.... Sverige har klart det, Danmark har klart det, Norge har aldri klart det, det er på høy tid nå........

 

Champs-Elysees er stort ja. At Thor slo McEwen der var helt vilt!

Er helt enig, og for Thor er PR den største drømmen å vinne i hans karriere. Vil tru det er rart å ha VM, men ikke den største drømmen :p

Jeg sa det for litt tilbake siden, vårklassikkere er stort for syklistene. Jeg trur nesten PR er større enn VM for noen. Og så er det jo rytterne selv som "velger" hva som skal være hardt og spektakulært.

 

Det finnes jo eksempler på en hardere løype i giro enn TDF, men allikevel er TDF det store fordi det er veldig mange gode syklister i toppform.

Det samme med VM og PR (hvis vi kan sammenligne) VM er sent på sesongen, og ofte etter et helsikes slit med TDF og diverse. PR er tidligere i sesongen, og allikevel så langt unna en grand tour osv, at det kan bli hardere konkurranse. Men, det største er nok et monument som du sier. I PR får de vel navnet sitt i dusjen (såvidt jeg husker) og en brostein.

PR er allikevel gjevere enn VM pga at det er historisk, spektakulært og man skal være teknisk god. Men, håper poenget kom fram. Mange ritt blir harde av at mange vil vinne det. Så kombinasjonen historisk/toppform på ryttere har mye å si.

 

 

 

Frank Schleck given one-year backdated ban for positive Xipamide test at last year's #TDF. Will return on July 13 this year.

 

Jeg sa det vel i dopingtråden om Contador, og jeg mener det samme her.

Strengere straffer nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sa det for litt tilbake siden, vårklassikkere er stort for syklistene. Jeg trur nesten PR er større enn VM for noen. Og så er det jo rytterne selv som "velger" hva som skal være hardt og spektakulært.

 

Det finnes jo eksempler på en hardere løype i giro enn TDF, men allikevel er TDF det store fordi det er veldig mange gode syklister i toppform.

Det samme med VM og PR (hvis vi kan sammenligne) VM er sent på sesongen, og ofte etter et helsikes slit med TDF og diverse. PR er tidligere i sesongen, og allikevel så langt unna en grand tour osv, at det kan bli hardere konkurranse. Men, det største er nok et monument som du sier. I PR får de vel navnet sitt i dusjen (såvidt jeg husker) og en brostein.

PR er allikevel gjevere enn VM pga at det er historisk, spektakulært og man skal være teknisk god. Men, håper poenget kom fram. Mange ritt blir harde av at mange vil vinne det. Så kombinasjonen historisk/toppform på ryttere har mye å si.

Helt enig i det du sier her. Jeg har to subjektive favoritter blandt de fem monumentene. det ene er PR og mitt andre favoritt- monument, er det fallende løvs ritt, (Lombardiet rundt), men det har ikke helt den samme statusen nettopp fordi det går helt på tampen av sesongen.

 

Men PR har alt..... Det kommer på rette tiden, det er så utrolig spesielt med brosteinene, og det har en signatur-avslutning på velodromen.

 

Men det er så mange utrolig flotte og spennende opplevelser i denne fantastiske sporten at jeg føler meg som en unge i en godteributikk, når jeg skal finne ut hva som er min favoritt.... :rofl:

 

Touren er jo størst selvfølgelig, fordi så mange topper formen mot den og fordi det er ferietid og en ramme rundt arrangementet som er unik. Det så virkelig ut til å kunne bli helt spesielt med norske øyne i hundreårsjubileet i år, men jeg frykter nå at Katusha ikke får wild-card. Forferdelig synd iom. at Kristoff hadde fått signaler om at det ville bli kjørt for han på spurtetappene. Nå finnes faktisk sjansen for at Bretagne får et wild-card, men selv om de skulle få det og Laengen skulle komme med på laget, ja så blir det nok ikke helt det samme med norske øyne, som om Kristoff var med i spurtene.

 

Men mitt håp er at Lars Petter kjører rittet og at han kan gå for noen etapper og det samme med Thor. Edvald blir vel som i fjor en ren hjelperytter og selv om vi får se han mye i front av hovedfeltet, ja så synes jeg det er en aldri så liten bismak på det. Mannen var bare slått av Gilbert i VM, han vinner klassikere og han burde fått gå for egne sjanser på mellomharde etapper gjerne i brudd, slik som i 2011. Men det skal vel mye til at Froome gjør som Wiggins gjorde og som var det som ga Edvald de sjansene i 2011. Jeg er nok ikke av dem som hadde blitt veldig lei meg om norges nr. 1 etterhvert hadde funnet seg et annet lag. Cav fant seg ikke i det, så hvorfor skal Edvald alltid være så fordømt lojal?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kyllingen innrømmer doping fra 1998 til 2010

 

Haha. Husker hvordan han begynte å sutre og grine etter å ha blitt tatt i touren. Idiot.

Da husker du vel egentlig feil. Han ble kastet ut pga. for mange advarsler på reglene om å opplyse hvor man oppholder seg.Det var derimot mye rart rundt den saken, og Rasmussen har i etterkant blitt tilkjent penger fra Rabobank (Men det ble anket, så -- så vidt jeg vet -- pågår den saken enda).

Lenke til kommentar

Fikk startnekt da. Beklager, er ikke alltid like enkelt å huske detaljene rundt disse syklistene som ikke får starte. Begynner etter hvert å bli et par av dem.

For å være helt korrekt så var det Rabobank som tok han ut av løpet (og sparket han i samme slengen) selv.

 

Ikke alltid lett å huske, bare påpeker at det var en litt kompleks sak hvor det egentlig er forståelig at han "sutret" litt.

 

Om det var fortjent er et annet spørsmål. Men på en annen side, ble seieren så godt som gitt til Contador i steden -- som året før hadde vært involvert i Operasjon Puerto.

Lenke til kommentar

I morgen braker det løs i Tour of Qatar, med den berømte sidevinden og alt annet. Rittet er kategorisert 2.HC og det er tre nordmenn med så langt jeg kan se. De er for Katusha, Alexander Kristoff og for tem Sky er det Edvald Boasson Hagen og Gabriel Rasch.

 

Første etappe starter i morgen kl. 12.30 CET . Stream til rittet finnes her:

http://www.procyclin...com/livestream/

 

Av andre spennende ryttere kan jeg f.eks. nevne Mark Cavendish, Fabian Cancellara, Taylor Phinney, Matti Breschel, John Degenkolb, og fjorårets nr. 3 i sammendraget, Juan Antonio Fletcha. Rittet ble i fjor vunnet av Tom Boonen.

Endret av Roca
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Katusha får beholde/tilbake WT lisensen sin :)

 

http://www.tv2.no/sp...ke-3989227.html

Skal bli spennende å se hvordan UCI skal løse dette. Enten må de sparke ut et annet WT-lag, eller så må de dra inn på arrangørers allerede begrensede mulighet til å dele ut wildcard, eller så må de tillate at 2013 sesongen går med fler lag i de store rittene.

 

Uansett det finnes slik jeg ser det mer suspekte lag enn Katusha når det gjelder etikk, SBTB, Radioshack og Astana, er ihvertfall ikke mindre suspekte. Jeg syntes det virket veldig vilkårlig at Katusha skulle tas for dårlig moral og ingen andre (uten at jeg kjenner noe mer til det, enn hva som har fremkommet i pressen) Men CAS syntes heldigvis noe av det samme, så jeg tviler på at UCI har hatt så mye beviser, om noe som helst. Skulle jeg være litt stygg, så ville jeg nesten mistenke UCI for å ha mottatt bestikkelser for å eliminere Katusha fra det gode selskap. Intet grums ved UCI vil lenger forbause meg.

 

Godt vi får se Purito og Kristoff i touren ihvertfall. :)

 

Vel snart braker det løs i Haut Var to dagers ritt i helga. Thor stiller for BMC og LPN debuterer for Blanco. Ellers har det vært morro å følge det nye laget IAM så langt i år og ekstra gledelig var det at Gotland (Løfkvist) vant tour de Mediterranien og at Larsson kom på en 8 plass. Thor syklet også det etapperittet og fikk med seg en 9 plass på første etappe. Gøy at svenskene hevder seg litt nå og det var tydeligvis lykket klubbytte for Gotland, fra Sky til IAM. Håper det samme viser seg å gjelde for LPN også.

 

Neste helg er det forresten Omloop Het Nieuwsblad, med Thor i en kapteinsrolle igjen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja blir spennende å se hvordan de tenkte å løse dette, blir jo rart hvis hvis ingen andre mister sin lisensens. Nå husker jeg ikke rankingen i hodet over hvem som egentlig skulle miste den etter fjorårssesongen.

 

 

Thor Hushovd med etappeseier i Tour du Haut Var. Oksen er tilbake :D

 

http://instagram.com/p/VzC2soIJ7L/

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Ja blir spennende å se hvordan de tenkte å løse dette, blir jo rart hvis hvis ingen andre mister sin lisensens. Nå husker jeg ikke rankingen i hodet over hvem som egentlig skulle miste den etter fjorårssesongen.

 

 

Thor Hushovd med etappeseier i Tour du Haut Var. Oksen er tilbake :D

 

http://instagram.com/p/VzC2soIJ7L/

 

Ja dette var fantastisk, jeg unner han skikkelig suksess i år.

Første etappe:

1 Thor HUSHOVD NOR BMC 3:42:22

2 Tom Jelte SLAGTER NED BLA 0

3 Arthur VICHOT FRA FDJ 0

4 Samuel DUMOULIN FRA ALM 0

5 Egoitz GARCIA ECHEGUIBEL ESP COF 0

6 Justin JULES FRA LPM 0

7 Julien SIMON FRA SOJ 0

8 Nicolas ROCHE IRL TST 0

9 Vincent JEROME FRA EUC 0

10 Mathieu DRUJON FRA BIG 0

11 Armindo FONSECA FRA BSE 0

12 Alexis VUILLERMOZ FRA SOJ 0

13 Dominik NERZ GER BMC 0

14 Maxime MONFORT BEL RLT 0

15 Guillaume BONNAFOND FRA ALM 0

16 Romain BARDET FRA ALM 0

17 Fabian WEGMANN GER GRS 0

18 Romain LEMARCHAND FRA COF 0

19 Lars BOOM NED BLA 0

20 Giovanni VISCONTI ITA MOV 0

21 Heinrich HAUSSLER AUS IAM 0

22 Cyrille PATOUX FRA RLM 0

23 Stefan DENIFL AUT IAM 0

24 Thomas LÖVKVIST SWE IAM 0

25 Lars Petter NORDHAUG NOR BLA 0

26 Rudy MOLARD FRA COF 0

27 Christophe LE MEVEL FRA COF 0

28 Chris Anker SÖRENSEN DEN TST 0

29 Fabrice JEANDESBOZ FRA SOJ 0

30 Arnaud GERARD FRA BSE 0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...