Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

For de som er interessert kan Tour de San Luis, ( tempo i dag), hvor Thor er med følges direkte hver dag her: http://www.ustream.t...anal13sanluistv

 

Så får det heller være at jeg har sett bedre dekninger av sykkelritt. :green: De overgår jo TV2 i utenomsnakk og virker mer interessert i tilskuerne enn selve løpet. Men er en sulteforet på sykkel etter vinteren så svelges alt. Og så er det ny jo spenning i Tour Down under i natt, ca kl. 02.30 tror jeg sendingen begynner derfra.

 

TDU kan f.eks. følges på stream fra Sky sport1, eller her: http://video.au.msn....%257c%257c%257c

Endret av Roca
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så har folkens troen på Hushovd i år? Jeg tror ærlig talt hans karriere er over i sykkelsporten.

Jeg har hatt det, ble selvfølgelig litt skeptisk etter Argentina nå, men han har vel aldri gjort det så veldig godt i sesongåpninger. 8. plassen på den første etappen, var jo bra. Nei vil ikke gi opp håpet om at den store kjempen fortsatt kan gjøre noen toppritt, forhåpentligvis blir PR ett av dem.

Endret av Roca
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han har jo en ganske sterk mentalitet, og har grunnlaget. Det eneste er om han får den spissinga av formen som han har vært så god på før. Jeg må jo si at han var ganske høyt oppe før denne sjukdommen, og jeg trur desverre det kan bli vanskelig å komme helt dit denne sesongen. Men, noe i nærheten kan vi jo håpe på. Jeg trur nok han klarer å følge med på kortere distanser og kortere ritt (noe den 8.plassen viste og deretter å bryte)

Så får det bare gjenstå å se om PR ikke er for langt for Thor i år.

 

 

 

 

Og som Roca sier det, er sesongåpninger harde for noen. Noen prioriterer jo ikke toppform før sent på våren uansett, så det er ikke alltid sesongstarter sier noe om resten av sesongen.

Lenke til kommentar

Han har jo vunnet masse etter vm!

 

1 etappeseier i sveits rundt og 1 i england.

Han bidra godt til laget i TDF 2011 hvor de vant lagtempo, hadde gul trøye i 7 dager vant to enkeltetapper.

Såvidt jeg husker, vant laget lagkonkurransen også.

 

Han hadde selvfølgelig hatt en bedre sesong ifjor om dette ikke hadde skjedd. Jeg synes på ingen måte at han burde gitt seg etter 2010.

Vårklassikerne og endagsritt er jo det de mange ryttere drømmer om, så det er jo det desidert beste å kunne vinne.

 

At andre spurtere gjør at han ikke har sjans på flate etapper er jo greit. Men, da vinner han bare de hardere etappene istedefor. Selv om han er norsk og jeg heier på han på grunn av det, er han en kjempegod syklist. Han er en av verdens beste innenfor sitt område.

Lenke til kommentar

Uheldig som jeg er har jeg faktisk gått glipp av samtlige øyeblikk, med unntak av et par dager i gult.

 

VM: Jeg sov. Min egen feil.

 

Fjellgeit: Stuck på en hytte der nærmeste medium var avisene i en kiosk 1 mil unna.

 

Soloseier: Husker jeg satt i kassa på butikken når det begynte å strømme inn meldinger fra kompiser som satt og så på Thor som kjørte fra Roy og Moncoutié. Aldri har jeg hatt så lyst til å komme meg hjem foran TVen.

 

Hadde jeg imidlertid vært vitne til alt dette, tror jeg nok soloseieren hadde kommet ut som det beste øyeblikket.

 

Av ting jeg derimot har sett, smaker jo diverse etappeseire ganske bra. Jeg var også tilstede på ene fjellet når Edvald dro Thor hele veien inn til Gap og ble slått i spurten. Var veldig spesielt å se de to sammen, mot hverandre.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=EHbu3iKaU98

 

Det går ikke an å velge ut ett øyeblikk. Hele touren var en megasuksess. Sju dager i gult, soloseier i VM-trøya, norsk duell, norsk dobbeltseier, TTT-seier som sørget for gul trøye, lagkonkurranse-seier, fire norske etappeseire. Jeg tror TdF 2011 hadde gått ned i historiebøkene som en av tidenes største norske idrettsprestasjoner (om ikke den største) om det ikke hadde vært for alt det fæle som overskygget hele touren.

Lenke til kommentar

Største øyeblikket med Thor Hushovd er:

 

http://www.youtube.com/watch?v=45AS8AuWbhI

 

Ikke nødvendighvis hele den dagen, men det som skjer etter 25 sekunder ut i videoen. Noe jeg ler godt av hver gang jeg ser det. Det er lanken som kommer etter å nesten stupe over gjerdet som er morsom.

 

Jeg synes vi er bortskjemt med gode Hushovd-øyeblikk. Han har hatt så mange.

 

 

 

En ting til: Hvis det er som det sies at absolutt alle i USPS/Discovery har vært dopet, vil ikke det da si at Kurt har to etappeseiere i TDF?

Endret av hfthomas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mens vi er inne på det; hva er deres største Hushovd-øyeblikk?

 

Jeg har tenkt gjennom det, men jeg har ikke sjangs til å skille mellom fire øyeblikk;

 

- VM

- Soloseier i VM-trøya

- "Fjellgeita" Thor som plukket spurtpoeng i fjellene

- Gul trøye i 7 dager

Kunne tatt med å vinne på Champs-Elysees også, den er stor blandt spurtere. Ellers er nok mitt største minne om Thor da han var fjellgeit i touren og da han veltet i PR. Den dagen hadde han tatt Boonen, jeg er helt overbevist om det. Men, men...

 

VM er jo kjempestort, men for meg ville en seier i PR vært et enda like stort øyeblikk, kanskje fordi Thor nå har klart VM, men aldri et monument. Jeg lever ivertfall i håpet ennå om at en nordmann klarer å vinne et monument. For meg er monumentene utrolig stort, kanskje bare PR, LBL og Lombardiet av dem som er helt likestilt med VM for meg da, men likevel.... Sverige har klart det, Danmark har klart det, Norge har aldri klart det, det er på høy tid nå........

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...