Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Forresten. Ikke kall deg en av oss en gang til. Det er usmakelig. Jeg tar fri fra jobb for å være våken om natten for å følge med på sykkel når det sendes på andre siden av jorden. Skjerp deg. Jeg liker ikke idioter. Ikke bli en av dem

 

 

Hva behager.... !!!

 

Jeg fulgte antagelig med på sykkelløp dengang du ikke var en påtenkt våt flekk engang. Greit tilbe møkkakanalen TV2 du....!!! Jeg fikk samme reaksjon da jeg påpekte endel vitenskapeølige sannheter for folk som gikk i kjerka også. Du vet når en er indoktrinert med svada, ja så sitter det dypt i sjela.

Lenke til kommentar

Tenk på at det handler litt om at det er touren folk flest har tid til å følge med på. Iom at det er midt i ferien. Tv2 må jo ha et marked for å sende noe.

Vel om du var en smule oppdatert så ville du visst at de fleste av oss jobber i juli også, men vi tar fri litt tidlig på ettermiddagen og rekker fint hjem til sendingene. Så hva i all verden er forskjell på touren og Giroen? Folk flest finner tid til å følge med på de de har interesse for.

Lenke til kommentar

Ok. Du skal bare vite at jeg begynte hos Eurosport før tv2 i det hele tatt begynte med noe sykkel.

 

For meg så virker det som om det er du som forguder dette, og at "vi andre" banner i kjerka. Så skjerp deg.

Du setter deg selv over andre, og det liker jeg ikke. Det finnes mennesker som er både like interessert og mer interessert i sporten enn deg. Uansett, dette spiller liten rolle

 

 

 

Vel om du var en smule oppdatert så ville du visst at de fleste av oss jobber i juli også, men vi tar fri litt tidlig på ettermiddagen og rekker fint hjem til sendingene. Så hva i all verden er forskjell på touren og Giroen? Folk flest finner tid til å følge med på de de har interesse for.

 

Selvfølgelig. Men, nå snakker jeg om Ola Nordmann. Altså, de som ikke nødvendighvis er så interessert og har blitt det fordi de har ferie stort sett under tdf.

 

Det er ikke så stor forskjell på grand tourene, bare at det er flere syklister i toppform under tdf enn de andre.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Ok. Du skal bare vite at jeg begynte hos Eurosport før tv2 i det hele tatt begynte med noe sykkel.

 

For meg så virker det som om det er du som forguder dette, og at "vi andre" banner i kjerka. Så skjerp deg.

Du setter deg selv over andre, og det liker jeg ikke. Det finnes mennesker som er både like interessert og mer interessert i sporten enn deg

.

 

Begynte i Eurosport, jobber du der? Til din orientering begynte min sykkelinteresse i 1972, med at en ikke ukjent nordmann tok gull i Munchen, jeg var da ti år, ok så du begynte å følge med som 9 åring, stor forskjell. men NRK sende dengang noen ritt og gjorde en vel så god jobb som skrytekanalen TV2. Ellers var det dengang å følge med i utenlandske aviser som jeg fikk kjøpt hos Narvesen og så finlese rittomtalene med hjelp av en utslitt orbok. Dette var lenge før NRK monopolet ble opphevet og internett var ikke påtenkt engang .

 

Du provoserer meg ganske mye nå. Jeg setter meg ikke over andre, jeg kritiserer kun en TV kanal for å skryte på seg å være sykkelkanal, noe jeg mener de ikke er. Du tar min kritikk av TV2 ganske så personlig, jeg undres hvorfor du gjør det?

Lenke til kommentar

"for oss som følger sykkel hele året"

 

Jeg er en av "dere" og jeg mener nå det motsatte. Trur ikke alle kan skilte med at de har vært oppriktig interessert i sykkelsporten siden de var 9 år gamle... Jeg er en av de som kan irritere seg over folk som plutselig er superinteressert i sykkel som f.eks hun i EDH og TH fanclub. Men, det er bra folk får interessen.

 

TV2 lager mye av interessen hos Ola Nordmann. Get over it.

 

 

Forresten. Ikke kall deg en av oss en gang til. Det er usmakelig. Jeg tar fri fra jobb for å være våken om natten for å følge med på sykkel når det sendes på andre siden av jorden. Skjerp deg. Jeg liker ikke idioter. Ikke bli en av dem

 

 

EDIT: Faste såpeserier på tv2 er en annen sak. De fikk jo en klagestorm når de utsatte cæsar fordi det kom en ekstra nyhetssending. Så å prøve å sende noe annet på den tiden går dårlig. Bare husk på at TV2 ikke er en sportskanal.

 

Jøss, hvordan klarer du å se TV-skjermen fra den høye hesten din? :p

 

Spøk til side; selv om sykkelinteressen i Norge er ganske stor ift. mange andre idretter så må likevel TV2 tenke seertall. Det er ikke TV2 sin feil at mange ser på Touren som det største av det største, den er noe helt spesielt. "Feilien" ligger muligens i at det er få nordmenn som deltar i diverse andre ritt både World- og Continental Tour. De fleste orker ikke se på for eksempel Tour of Cali fordi det ikke er nordmenn med.

 

Til slutt; jeg tar ikke fri fra jobben for å se sykkelritt midt på natta, får jeg lov av deg til å kalle meg sykkelinteressert da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Du er gammel nok til å skjønne hva jeg mente.

Greit, jeg har ikke like mange år på baken, men hos meg har alltid sykkel vært stort. Helt siden jeg satt i barnesetet på sykkelen til fattern.

 

Jeg liker tv2. Derfor tar jeg det "personlig". Men, det er alt om interesser. Alle liker ikke fotball heller.

Lenke til kommentar

Til slutt; jeg tar ikke fri fra jobben for å se sykkelritt midt på natta, får jeg lov av deg til å kalle meg sykkelinteressert da?

 

Ja, du kan kalle deg det så fort du liker å følge med på sykkel.

 

Men, poenget mitt var rettet mot Roca som liker å sette seg i en egen gruppe med superinteresserte. Og da skal hans poeng gjelde. Så hvis han ikke liker tv2, da er ikke tv2 en bra kanal å se sykkel på.

 

TV2 gjør en bra jobb for å få folk til å forstå sykkelsporten. De gjentar mye som jeg allerede kan, men jeg hater de ikke fordet

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Ja, du kan kalle deg det så fort du liker å følge med på sykkel.

 

Men, poenget mitt var rettet mot Roca som liker å sette seg i en egen gruppe med superinteresserte. Og da skal hans poeng gjelde. Så hvis han ikke liker tv2, da er ikke tv2 en bra kanal å se sykkel på.

Så hva du egentlig sier er at siden jeg ikke synes TV 2 har rett til å kalle seg en "sykkelkanal", så har jeg ikke utalerett....

 

Selvfølgelig er jeg superinteressert, jeg følger med i omtrent alt omkring sykkel, også de norske continental-lagene og de rittene de deltar i, jeg kan ikke se du har vært så superinteressert i den tråden jeg lagde om continental-lagene her på forumet. :tease:

 

For å få frem mitt synspunkt på TV2, som de fleste nå sikkert skjønner ikke står høyt i kurs hos meg, så var det naturlig å fortelle om at sykkel for meg, er så mye mer enn det lille TV2 formidler. Du opptrer jo nå som endel gjør på VGD, kaller folk som bare er innom og ser på touren for TdF horer. Dette er ikke en konkurranse om å høre til i en elite.... Jeg har kun formidlet at jeg ikke er særlig fan av TV2, det får du akseptere at jeg gjør. Det står deg likevel helt fritt til å være uenig med meg og elske med kanalen om du vil.... :dribble:

 

Å kritisere TV2 er ikke det samme som å kritisere alle som ikke følger med på annet en touren, men for meg holder det ikke med TV2. Å ta av to monumenter og Giroen, som tegner til å bli en fest i år..., synes jeg ikke er forenlig med å kalle seg for en sykkelkanal ? Det får du bare tolerere at jeg mener, uten å gå til personangrep.

Lenke til kommentar

Nei, det var ikke det jeg sa.

 

Ja, du kan kalle deg superinteressert. Det kan jeg og. Men, i begynnelsen av diskusjonen tok jeg det som om du satt deg selv i en egen gruppe, og at ingen andre skulle få lov til å si noe. Da fyrer jeg fort desverre.

Selv om jeg stort sett møter folk som har mindre peiling enn meg om sykkel, betyr ikke det at jeg med en gang forteller dem hva de skal gjøre. Men, har skjønt nå at det var ikke det du ville fram til.

 

Jeg er uenig med deg og skal ikke nekte for at jeg liker tv2. Og som jeg sa her tidligere, synes jeg det var rart at de tok vekk giroen. Så jeg er enig i det. Men, jeg kan ikke huske at tv2 har kalt seg sykkelkanal heller(det har de sikkert, men det har ikke jeg fått med meg)

 

For meg holder det heller ikke med tv2. Men, jeg ser på det så fort de sender et ritt.

 

Jeg har ikke vært så interessert i forum de siste årene, men hvor ble det av deg når jeg lagde et par TDF og Vuelta tråder? :tease: Sykkel-delen på forumet har jeg desverre uteblitt fra de siste årene, men det er ikke mange mnd siden majoriteten av postene mine befant seg under "sykkel".

 

Men, samme det. Nå tar vi helt av med "hvem liker sykkel mest". Jeg trur tv2 vs eurosport blir det samme som Audi vs BMW. Det er så mange forskjellige meninger at man blir aldri ferdig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det var ikke det jeg sa.

 

Ja, du kan kalle deg superinteressert. Det kan jeg og. Men, i begynnelsen av diskusjonen tok jeg det som om du satt deg selv i en egen gruppe, og at ingen andre skulle få lov til å si noe. Da fyrer jeg fort desverre.

Selv om jeg stort sett møter folk som har mindre peiling enn meg om sykkel, betyr ikke det at jeg med en gang forteller dem hva de skal gjøre. Men, har skjønt nå at det var ikke det du ville fram til.

 

Ok da var det misforståelser oss imellom og vi setter en strek over det. :) Alt jeg mente å kritisere var at TV2 promoterer seg som en sykkelkanal og jeg kritiserer selvfølgelig ikke de som ser på kanalen av den grunn. Jeg hevder mine meninger ganske bastant, det vil ikke si det samme som at alle andre må mene som meg, kun at når jeg mener noe, så gir jeg sterkt uttrykk for det. Det hjalp heller ikke på mitt forhold til TV2, at TV2 fjernet mitt abonnement på TV2 sport, bare fordi jeg er Canal-Digital kunde.

 

Jeg har ikke vært så interessert i forum de siste årene, men hvor ble det av deg når jeg lagde et par TDF og Vuelta tråder? :tease:

Jeg registrerte meg som bruker her for noen år siden, men begynte ikke å bruke forumet aktivt før i fjor sommer engang, da jeg fikk nok av VGD forumet.

Lenke til kommentar

VG Debatt. Registrerte meg der en gang for å trolle, men halve Norge hadde visst kommet meg i forkjøpet.

Ja, det er et trolle-forum. Ikke mye å kaste bort tiden på. De har noen seriøse og kunnskapsrike sykkeldebattanter der, men ellers er det forumet ganske så bortkastet tidsbruk. :hm:

Lenke til kommentar

Ja, det er et trolle-forum. Ikke mye å kaste bort tiden på. De har noen seriøse og kunnskapsrike sykkeldebattanter der, men ellers er det forumet ganske så bortkastet tidsbruk. :hm:

 

Du skulle ha dratt med et par av de seriøse brukerne med over hit. Sykkelforumet her kunne trengt en løft i form av aktivitet.

Lenke til kommentar

Hvorfor TV2 kan kalle seg sykkelkanal? Ser du noen andre norske kanaler som sender 10-15 ritt i året? NRK er nærmest, de sender KUN VM. Der har du grunnen din.

 

Og hvorfor det ser ut som jeg "jobber" der? Jeg er utdannet journalist og vet hvordan system fungerer. Alle ritt er ikke like spennende for alle.

 

Hvorfor akkurat Tour de France? Det er for mange det største, og som folk og sier over her, rytterne er ofte i best form da. TdF har blitt en folkefest om sommeren for nordmenn. Hvorfor? Det er en tid der flere har tid og der flere har ferie hvor de kan dra ned til Frankrike for å se på. Det skaper et stort engasjement. TV2 hadde jo for et par år siden en glimrende Giro-sending, mens i fjor var det mer tafatt. Jeg tolker det dithen at det ikke var gode nok seertall for at de skulle satse så stort på det. Da det kanskje var likt eller mindre i fjor, ble det kanskje naturlig for dem å kutte enda litt mer. For min egen del vil jeg si at jeg er litt over snittet sykkelinteressert. Da kan jeg nok for mange si at TdF er mer spennende enn Giroen eller Vueltaen. Jeg rangerer dem i 1. TdF, 2. Giroen, 3. Vueltaen. Slik tror jeg mange andre gjør også. Det fører til mindre satsing hos TV-kanalene.

Lenke til kommentar

Du skulle ha dratt med et par av de seriøse brukerne med over hit. Sykkelforumet her kunne trengt en løft i form av aktivitet.

Ja, vi får prøve å skrive litt mer vi få som er aktive her. Aktivitet vil etterhvert forhåpentligvis dra til seg fler brukere, som igjen genererer mer aktivitet. Syntes det var en fin aktivitet her under fjorårets Vuelta med egen Diskusjon.no liga i Tv2's Vueltamanager spill. Vi får håpe Sykkelkanalen TV2 følger opp med Giro-manager spill i år også, selv om de ikke sender fra Giroen, men tviler vel litt på det. Håper jeg tar feil.

Lenke til kommentar

For min egen del vil jeg si at jeg er litt over snittet sykkelinteressert. Da kan jeg nok for mange si at TdF er mer spennende enn Giroen eller Vueltaen. Jeg rangerer dem i 1. TdF, 2. Giroen, 3. Vueltaen. Slik tror jeg mange andre gjør også. Det fører til mindre satsing hos TV-kanalene.

Men det er kanskje mer spennende fordi Touren har fått den statusen i Norge som den har? I fjor syntes jeg Vueltaen langt overgikk touren i spenning. Sky toget i touren syntes jeg var tamt mot de nesten daglige angrep fra Purito, Contador, Valverde og Froome i Vueltaen. Men smak og behag.

 

Forhåpentligvis drar Touren til med skikkelig spenning i år, i sitt 100 års jubileum. Men om en ser på etappene så synes både Giro og Vuelta å ligge helt på høyden. Alt i alt tegner det til å bli interessante GT i år.

 

Forøvrig lar jeg TV2 debatten hvile fra min side nå, jeg har fått frem mitt syn på deres satsing i år. Så får det bare være at ikke så mange er enig med meg i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...