Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sendeskjema hos Tv2:

 

3.- 10. mars - Paris - Nice TV 2 Sport og tv2sumo.no

24. mars - Criterium International TV 2 Sport og tv2sumo.no

31. mars - Flandern rundt TV 2 og tv2sumo.no

7. april - Paris - Roubaix TV 2 og tv2sumo.no

14. april - Amstel Gold Race TV 2 Sport/TV 2 og tv2sumo.no

17. april - La Flèche Wallonne TV 2 Sport/TV 2 og tv2sumo.no

21. april - Liège - Bastogne - Liège TV 2 Sport/TV 2 og tv2sumo.no

15.-19. mai Glava Tour of Norway TV 2 og tv2sumo.no

2.-9. juni Critérium du Dauphiné TV 2 Sport og tv2sumo.no

23. juni NM landeveisritt, Grimstad TV 2 og tv2sumo.no

29. juni - 21. juli Tour de France TV 2 og tv2sumo.no

6. august Oslo Grand Prix TV 2 og tv2sumo.no

8. august – 11. august Arctic Race of Norway (NB! flyttet fra 25.-28.7) TV 2 og tv2sumo.no

24.aug - 15.september Vuelta TV 2 Zebra/TV 2 Sport og tv2sumo.no

29. september VM, fellesstart - ikke avklart

13.oktober Paris - Tours TV 2 Sport og tv2sumo.no

 

 

Vil tro at Eurosport sender en del av disse også, samt Giro'n og noen ritt til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, ja enhver er salig i trua si. Jeg ser hvilke idretter som benytter blodpass og off season testing og hvilke som ikke gjør det. Skulle tro at fotball og Ishockey er ganske så mye tryggere idretter å dope seg i en sykkel ihvertfall, selv om hele Juventus røk. Fotball er ei hellig ku, sykkel kan ofres. Selv om de samme doktorer kan koples opp til begge idrettene. Men for alle moralsk forargede sofasliterne der ute, så er det sikkert mye lettere å "ofre" sykkel, enn helligdommen fotball.

 

Jeg har ingen problemer med å ofre fotballens eller ishockeyens dopere. "Alle" vet at ledelsen i UEFA og FIFA er noen nisser, og det skjer neppe mye opprydding der før media setter fokus på det. Frankrikes spillere med base i Italia var med høy sannsynlighet dopet i 98. Barcelona, Valencia og Real Madrid har flere ganger blitt koblet mot doping-leger kjent fra sykkelsporten sine avsløringer.

 

Ishockey, baseball, basketball og andre typisk "amerikanske" idretter er ikke vits å blande inn i debatten. Amerikanerne har et helt annet forhold til steroider og doping enn resten av verden. Med 4-5 kamper i uken må de enten doble stallen sin, eller ha magiske evner for å restituere seg mellom kampene.

Nå er det vel større effekt for en middels syklist som doper seg enn en middels fotballspiller?

Lenke til kommentar

Herlig satsing av TV2,

 

Tja, synes nok de har kuttet ut mye i år og for en kanal som kaller seg sykkelkanalen virker årets program ganske redusert.

TV 2 kutter massivt i sykkelsendingene

http://www.procyclin...icle3555969.ece

 

Kanalen har dessuten tatt fra meg TV2 sport abonnementet,, ettersom jeg er Canal Digital kunde. Nei jeg er ikke imponert over TV2. Det de drev med under fjorårets Vuelta, var tragisk, når de sendte noen minutters opptak på Zebra på kvelden.

 

Når det gjelder den pågående Tour Down Under følger jeg den på stream hver natt her: http://video.au.msn....%257c%257c%257c

 

Gode Australske kommentatorer og ofte med Robbie McEwen som sidekommentator. Gårsdagens etappe med avslutning opp Corkscrew var virkelig bra.

 

Eurosport er mye friskere enn TV2 i sin satsing på sykkel:

TV-sendte ritt på Eurosport (foreløpig plan) i 2013:

Februar:

3-8: Tour of Qatar LIVE

12-17: Tour of Oman

13-17: Volta ao Algarve* LIVE

Mars:

3: Strade Bianche* LIVE

3-10: Paris-Nice LIVE

6-12: Tirreno-Adriatico* LIVE

16: Milan-San-Remo*LIVE

18:24: Volta a Catalunya LIVE

22: E3 Harelbeke LIVE

23-24: Criterium International LIVE

28: Driedaagse De Panne* LIVE

31: Ronde van Vlaanderen* LIVE

April:

1-6: Vuelta al Pais Vasco* LIVE

7: Paris-Roubaix LIVE

14: Amstel Gold RaceLIVE

16-19: Giro del Trentino* LIVE

17: Flèche WallonneLIVE

21: Liège-Bastogne-Liège LIVE

21-28: Tour of Turkey* LIVE

Mai:

1-5: Quatre Jours de Dunkerque LIVE

4-26: Giro d'Italia* LIVE

12-19: Tour of California LIVE

Juni:

2-9: Critérium du Dauphiné LIVE

29-21 juli: Tour de France LIVE

Juli:

27: Clasica San Sebastian* LIVE

27-3 August: Tour de Pologne* LIVE

August:

12-18: Eneco Tour LIVE

19-25: USA Pro Challenge* LIVE

24-15 September: Vuelta a España LIVE

25: Vattenfall Cyclassics LIVE

30-31: World Ports Classics LIVE

September:

1: Grand Prix Plouay LIVE

13: Grand Prix Quebec LIVE

15: Grand Prix Montreal LIVE

15-22: Tour of Britain*LIVE

18: Grand Prix de Wallonie LIVE

21-29: VM i Firenze* LIVE

Oktober:

5: Giro di Lombardia* LIVE

9-13: Tour of Hangzhou LIVE

13: Paris-Tours LIVE

16-20: Tour of BeijingLIVE

* Ikke bekreftet

Endret av Roca
Lenke til kommentar

Nå er Eurosport en REN sportskanal da....

Ja og TV2 er jammen ikke langt unna en ren fotballkanal, når de ikke sender såper. De burde skamme seg for å kalle seg sykkelkanal. Alt de bryr seg om er TdF og det klarer de å lage om til et kombinert kokke og reiselivsprogram. Heldigvis at det finnes alternativer til den kanalen, med Eurosport og muligheten til å velge nøkterne svenske kommentarer med Roberto Vacchi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

tv2 har da sendt de fleste av de rittene som untouch4ble legger ut i en del år. De har tatt vekk giroen, men det skal jeg vedde på er enten pga rettigheter, eller interesse. Folk har ikke mulighet å se på giroen så mye som på tdf som ligger i sommerferien. Og så må det passe de få ekspertene på området tv2 har. Det er vel bare Kaggisene og Paasche. Dag Otto kommenterer stort sett aldri.

 

Det er nok den mest sykkelvennlige av de "vanlige" kanalene vi har, men langt ifra noen sykkelkanal.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

De har Ole Kristian Stoltenberg til å kommentere og.

 

Stemmer. Uvant det :p

 

 

Jeg ser sykkel på Eurosport. Hadde bare tv2 byttet kaggestad så kunne jeg heller vurdert det.

 

Hvorfor?

Eurosport synes jeg er grisekjedelig å høre på. Ihvertfall etter Stoltenberg byttet.

Atle Pedersen er litt daff kommentatormessig. Har syklet en del med han i sandefjord, og da er han litt mer livat

Lenke til kommentar

kultur og mat er for meg blitt en stor del av det hele. Tv2 gjør virkelig en jobb ut av hele greiene, og lager et enormt program rundt det. Og man får jo allikevel med seg syklinga.

Dag Otto lager også reportasjer om etappene, folkene han har med i bilen og diverse.

Frankrike er et land med enorm historie i nyere tid, og det er utrolig hva tv2 gjør ut av det

 

Interessen for sykkel kom allikevel fra eurosport før tv2 begynte, men å se på det i dag er som å se på Top gear USA

Lenke til kommentar

Jeg liker bare ikke kommentarene hans... pluss han er så jævla partisk av og til. For å være ærlig så syns jeg eurosport har fine og "nøytrale" kommentatorer, og som tidligere sagt så slipper man kultur og mat tullet.

 

Helt enig. Og det fine med Eurosport er at en kan stille inn hvilke en ønsker skal kommentere rittene. Tidligere syntes jeg Norske kommentarer var bra, O.K. Stoltenberg var god, men nå er det for det meste Sverige og Vacchi som foretrekkes. Kaggestad og Paasche lider jeg meg kun gjennom i touren, når Eurosport har korte reklamepauser. For oss som følger sykkel gjennom hele året og leter opp stream'er til alle ritt som ikke sendes på TV, så blir TV2 ganske fort ganske puslete i sin selvutnevte erklæring som sykkelkanal. De er en kanal for massene som ikke følger sporten, annet enn av og til under TdF. Kanalen har faktisk gjort en god jobb med å øke bredde-interessen for sykkel, men de som da etterhvert fatter stor interesse for hele sporten, ja de vokser ganske fort vekk fra kanalen og forlanger etterhvert litt mer om sykkel og mindre Ingrid Espelid kopier.

 

Tv 2 blir bare et irritasjonsmoment for meg når de skusler vekk et klasse-ritt slik som fjorårets Vuelta var. Rittet synes jeg personlig langt overgikk TdF i spenning, med Purito, Valverde, Froome og Contador i heftige dueller på mange fjelletapper. Spenningen ble fulgt på Eurosport, mens TV2 Zebra sende en halvtimes oppsummering på kveldstid, fordi faste såpeserier hadde høyere prioritet. Da er en ikke en sykkelkanal og at Stoltenberg forsvant dit fra Eurosport synes jeg var virkelig kjedelig. Hvilket misbruk av ressurser. Ikke får han kommentere touren heller, nei for det har Paasche og Kaggestad monopol på.

 

Da Edvald vant WT rittet Plouay, så jeg det på Eurosport, da Lars Petter vant WT rittet Montreal, så jeg det på Eurosport. Den selvutnevnte sykkelkanalen TV2 glimret som vanlig med sitt fravær. Nå har de fjernet 2 monumenter fra sitt sendeskjema, både Lombardiet og Milano-Sanremo, er borte, samt rittene Tirreno Adriatico, Sveits rundt, Tour de Romandie, Tour of Qatar, Tour of Oman, Giro de Italia, og Strade Bianche.

 

Heldigvis sender de, de norske rittene Glava-Tour og nyvinningen Arctic-race. Men stole på den kanalen..., nei aldri etter fjorårets slette innsats under den mest spennende Vuelta på mangfoldige år. De risikerer å prioritere 2 div fotball, eller repriser på såpe-serier fra -90 tallet, fremfor å sende rittene direkte. TV2 har en lang vei å gå for å vinne min tillit som sykkelkanal igjen.

Lenke til kommentar

Det er tydelig at du som sykkelinteressert lar deg "engasjere" deg litt for mye hva TV2 sender. Det har også med hvor mange som faktisk ser på dette. Husk at Giroen og Vueltaen ikke er i nærheten av TdF i hva angår seere. Å ha mange timers sending uten å vite hvor mange seere du får er farlig business.

 

Og du nevner de to rittene der EBH og LPN vant. Hvordan i helvete kan du klare å skylde på TV2 for at de ikke viser disse? Det er jo ikke akkurat som om TV2 vet at de skal vinne nettopp disse rittene. Det er utrolig mange ritt i løpet av et år, og da må man faktisk se på hva man skal prioritere og ikke. Og husk at rittet i Montreal hadde gått midt i beste sendetid på TV om du ville hatt det på TV2 eller Zebra. Sier seg selv at de ikke kan ha det da.

 

Som jeg sa tidligere. Eurosport er en REN sportskanal, det er IKKE TV2. Det er en vesentlig forskjell på nettopp dette. For min del synes jeg det er kjempeflott at de sender de rittene de gjør. Viser topp innsats ved at de har med så mange ritt. Hadde du bare for et par år siden sett det sendeskjemaet til TV2 hadde du nok ikke whinet på samme måte som i dag. Mye vil ha mer. Du kan ikke få alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"for oss som følger sykkel hele året"

 

Jeg er en av "dere" og jeg mener nå det motsatte. Trur ikke alle kan skilte med at de har vært oppriktig interessert i sykkelsporten siden de var 9 år gamle... Jeg er en av de som kan irritere seg over folk som plutselig er superinteressert i sykkel som f.eks hun i EDH og TH fanclub. Men, det er bra folk får interessen.

 

TV2 lager mye av interessen hos Ola Nordmann. Get over it.

 

 

Forresten. Ikke kall deg en av oss en gang til. Det er usmakelig. Jeg tar fri fra jobb for å være våken om natten for å følge med på sykkel når det sendes på andre siden av jorden. Skjerp deg. Jeg liker ikke idioter. Ikke bli en av dem

 

 

EDIT: Faste såpeserier på tv2 er en annen sak. De fikk jo en klagestorm når de utsatte cæsar fordi det kom en ekstra nyhetssending. Så å prøve å sende noe annet på den tiden går dårlig. Bare husk på at TV2 ikke er en sportskanal.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Det er tydelig at du som sykkelinteressert lar deg "engasjere" deg litt for mye hva TV2 sender. Husk at Giroen og Vueltaen ikke er i nærheten av TdF i hva angår seere.

 

Og du nevner de to rittene der EBH og LPN vant. Hvordan i helvete kan du klare å skylde på TV2 for at de ikke viser disse? Det er jo ikke akkurat som om TV2 vet at de skal vinne nettopp disse rittene.

 

 

Det var da litt av et forsvar, skulle nesten tro du jobbet i kanalen? :tease:

 

Nei, jeg som sykkelinteressert lar meg engasjere i hva TV2 IKKE sender....

 

Plouay og Montreal er WT ritt, de burde dermed være en selvfølge for en selvutnevnt sykkelkanal å sende uansett norsk suksess.

 

Joda både Giroen og Vueltaen står ikke langt tilbake for Touren, men takket være TV2 så tror mange nordmenn at Touren er noe helt utenom det vanlige. Det er det ikke..., riktignok er det verdens største sykkelritt, men i sykkelandene Spania og Italia er de andre GT vel så store og ikke minst betydningsfulle. TV2 kan takke seg selv for at kun touren får mange seere. Det er fordi de har innbilt det norske folk at touren er noe helt utenom det vanlige, slik er det ikke i sykkelverden og grønn trøye i touren, vel det heves det knapt noen øyebryn over, det gis 80 CQ poeng for den, like mange poeng som Lars Petter fikk da han vant Trofeo Deia. Det er noe med perspektiver og feil fokus fra TV2, som irriterer meg endel.

 

Hva jeg irriterer meg over med TV 2 er at de er frekke nok til å utnevne seg til sykkelkanal, det er de ikke. De er i beste fall en Tour de France kanal, men sykkel er så mye mer og mange av verdens beste ryttere sykler ofte ikke engang touren. Det er kun et ritt på linje med de to andre GT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...