Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nettopp det sistnevnte som gjøres. Jeg tror det at Landis ble tatt var et vendepunkt. Siden den gang har det blitt jobbet mye hardere mot doping, og jeg er nesten sikker på at det i dag er under 20 ryttere som doper seg. For at sporten skal bli dopingfri må det være mulig å vinne uten bruk av doping. Det var det ikke for 10 år siden. Det er ikke sikkert at det er det nå heller, jeg tør i hvert fall ikke å si noe såpass bastant, men de rene rytterne er i hvert fall mye nærmere pallplasseringer enn tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skuffende at han ikke vil inn på mer detaljer i intervjuet. Han har sjansen når til å rydde i sporten, men syns ikke han har gjort det enda.

 

Ellers er jeg enig i det Lance sier i at han ikke følte at han hadde fordeler andre ikke hadde. Du skal rimelig langt ned på listene før du finner ryttere som ikke har vært involvert i noen dopingsaker. Det er på ingen måte en unnskyldning for det Lance gjorde, men jeg syns det blir litt lettvint når man bare går etter Lance.

 

Man har vel vært etter Lance fordi du skal rimelig langt ned på listen før du finner en som ikke har vært involvert i dopingsaker. Som du selv sier. Når han på toppen liksom er rein mens resten av topp 10-15-20 har blitt tatt for doping, sier det seg selv at man går etter den store fisken. Man får aldri en ren sport om man hyller den beste doperen.

Lenke til kommentar

Det er nettopp det sistnevnte som gjøres. Jeg tror det at Landis ble tatt var et vendepunkt. Siden den gang har det blitt jobbet mye hardere mot doping, og jeg er nesten sikker på at det i dag er under 20 ryttere som doper seg. For at sporten skal bli dopingfri må det være mulig å vinne uten bruk av doping. Det var det ikke for 10 år siden. Det er ikke sikkert at det er det nå heller, jeg tør i hvert fall ikke å si noe såpass bastant, men de rene rytterne er i hvert fall mye nærmere pallplasseringer enn tidligere.

 

Det holder massevis å se på tida, hvor fort det tar for dem å sykle fra starten til målet. Det er faktisk snakk om noen minutter tregere nå kontra til 10år siden. Når utviklingen skulle ha vært det motsatte.

 

 

Har ikke sett mer enn et par klipp, men det virker ikke som at han angrer på at han dopet seg. Han angret mer på at han gjorde comeback som førte til den enorme etterforskningen. Arrogante jævel.

 

Enig

Lenke til kommentar

Det holder massevis å se på tida, hvor fort det tar for dem å sykle fra starten til målet. Det er faktisk snakk om noen minutter tregere nå kontra til 10år siden. Når utviklingen skulle ha vært det motsatte.

 

Jeg har fortsatt tru på at snittfarten kan gå enda litt mer ned. Ikke så mye som til nå, men litt

Lenke til kommentar

Det holder massevis å se på tida, hvor fort det tar for dem å sykle fra starten til målet. Det er faktisk snakk om noen minutter tregere nå kontra til 10år siden. Når utviklingen skulle ha vært det motsatte.

 

En betryggende om enn kjedelig episode (sett med norske øyne) var da Edvald stakk fra feltet i tour of Bejing i fjor og gikk helt tom på oppløpet. Det hadde ikke skjedd med en doper, jfr. linken jeg la inn av Armstrong og Pantani opp Mont Ventoux. Ganske uberørte over mål, eller om en så Muhlegg etter målgang i OL i Salt Lake. Og som du sier tidene i dagens felt er mange minutter treigere opp fjellene i touren.

Lenke til kommentar

Er helt komisk å se gamle sykkelklipp med Arstrong, Pantani, Virenque og co angripe hverandre opp historiske TdF fjell. Spruter jo EPO overalt. Dessverre for min egen del er jeg trist over å få vite at Armstrong har drevet med doping, men jeg har egentlig skjønt det siste 10 åra. Han var grunnen til at jeg ble interessert i sykling i 2000, nå var det på full tide å stå fram. Nå bør han ihvertfall legge alle kortene på bordet og nevne alle samarbeidspartnere, leger, støtteapparat, og ledere helt i toppen, trenger ikke å gjøres hos Oprah akkurat.

 

Regner med jeg finner intervjuet som torrent i morgen, så da skal jeg se det.

Lenke til kommentar

Har ikke sett mer enn et par klipp, men det virker ikke som at han angrer på at han dopet seg. Han angret mer på at han gjorde comeback som førte til den enorme etterforskningen. Arrogante jævel.

 

Er ikke helt enig i det. Men uansett, er det rart? Tenk på alle andre dopere som har fått "frikort", eller som man ikke får vite noe om. Fordi "alle" skal gå etter Lance og ødelegge mest mulig for han.

 

Mener selvfølgelig at man skal ta alle som jukser, men da skal man ta alle også. Ikke finne en man skal ta værre enn alle andre. Det er jo en sjanse for at Lance hadde vært blant de beste av de rene (sånn topp 30-ish) om han ikke hadde dopet seg. Han gjorde bare det man faktisk måtte gjøre på den tiden for å vinne. Og uten comebacket, er det ikke sikkert dette ville blitt en så stor sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke helt enig i det. Men uansett, er det rart? Tenk på alle andre dopere som har fått "frikort", eller som man ikke får vite noe om. Fordi "alle" skal gå etter Lance og ødelegge mest mulig for han.

 

Akkurat derfor syns jeg det er utrolig kleint når TV-kanaler betaler i dyre dommer for å høre "the truth" fra "troverdige" dopere som Floyd Landis og mastercunten Tyler Hamilton. De var ikke noe bedre de heller. Når jeg leser folk som skriver "Jeg lærte det jeg trenger fra boken til Hamilton" osv., så blir jeg bare oppgitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg litt over de som sier at Lance blir "korsfestet" og skal man ta en bør man ta alle. Ja, det bør man, men de fortjener ikke lik behandling i teorien. Armstrong blir slått stort opp i media fordi han har en stilling innen sykling som ingen andre kan matche, både med tanke på resultater og publisitet utenom.

 

Du korsfester Al Capone offentlig, men det er ikke nødvendig å gjøre det samme med han som engang leverte en koffert med penger selv om begge er skyldige.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg litt over de som sier at Lance blir "korsfestet" og skal man ta en bør man ta alle. Ja, det bør man, men de fortjener ikke lik behandling i teorien. Armstrong blir slått stort opp i media fordi han har en stilling innen sykling som ingen andre kan matche, både med tanke på resultater og publisitet utenom.

 

Du korsfester Al Capone offentlig, men det er ikke nødvendig å gjøre det samme med han som engang leverte en koffert med penger selv om begge er skyldige.

Så det du egentlig sier her, er at de dopede som vant ritt, bør tas hardere, enn de dopede som ikke vant så mye? Lance ble stor innen sykkel fordi han vant, først VM, så OL bronsje og etterhvert TdF 7 ganger. Han ble først virkelig stor da han engasjerte seg i kreftsaken. Implisitt, fordi han ga kreftrammede et ansikt, startet Livestrong, ja så skal han tas hardere enn en Hamilton og Landis som tystet seg til lavere straffer. Hamilton tjener også nå penger på boksalg om sin usportslige fortid.

 

Jeg kunne forstått at rene konkurrenter som fikk sine karrierer nedgradert fordi de ikke konkurrerte på lik linje med jukserne er lynende forbanna og harme. Jfr. Arvesen i pressen i dag (om han nå faktisk var ren da, det skal ikke jeg spekulere i ihvertfall), men jeg kan overhodet ikke forstå at "hvermansen" i sofaen foran TV, med Øl og potetgull, skal føle slik harme og moralsk indignasjon mot Lance Armstrong. Mannen har gjort utrolig mye for de kreftrammede og det er pokker så mye mer verdt enn å være sirkusartist for TV seere.

 

Ja det er mye en kan irritere seg over og moralister som roper korsfest fra sofaen irriterer meg. Vi får bare være uenige om akkurat det. At doping er noe dritt er vi antageligvis helt enige i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...