Gå til innhold

Den store Pro Tour sykkel tråden!


NilsiT

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er det forskjell på å proppe seg full av EPO og andre preparater, bruke blodoverføringer osv og det å teste positivt på f.eks. kokain, som Tom Boonen gjorde. Det å ryke på en smell med en litt uggen brownie på en fest bør ikke straffes med at karrieren legges i ruiner, for eksempel. En positiv dopingprøve betyr ikke alltid at rytteren er proppfull av alskens fiksfakserier. Man må bruke skjønn også.

Helt enig i dette. Stikkordet er om det er "prestasjonsfremmende" i den idretten de driver. Idrettsutøvere er som folk flest og de tar seg selvfølgelig noen fester de også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min korte mening: Alle vinnere fra 90-06-ish har vært tatt for doping. Hvorfor blir bare Lance ribbet? Feil.

Nå tror jeg nok du kan gå lengre tilbake enn det. Dopingen har vært hyppig brukt i mye lengre tid. Leste du artikkelen jeg lenket til litt lenger opp her fra Dagbladet om Silseth?

Lenke til kommentar

Den gangen var det jo lov, så sant man kjøpte det selv og det var på eget ansvar. :p

 

Min korte mening: Alle vinnere fra 90-06-ish har vært tatt for doping. Hvorfor blir bare Lance ribbet? Feil.

Nå tror jeg nok du kan gå lengre tilbake enn det. Dopingen har vært hyppig brukt i mye lengre tid. Leste du artikkelen jeg lenket til litt lenger opp her fra Dagbladet om Silseth?

Nope, leste ikke den. Ja, kan sikkert gå lengre tilbake og. Likevel tar det ikke ifra det det faktum at det er rart og feil at kun Lance mister sine.

Lenke til kommentar

Syns Team Sky mister veldig mange flinke folk i støtteapparatet for tiden, først var det Julich som måtte gå. Nå er tydligvis de Jongh og Yates borte fra Sky og.

Håper ikke det går ut over klassikersatsingen til Sky, at de Jongh forsvinner, for den er jo allerede litt svak.

Lenke til kommentar

Ja, jeg frykter at Sky bare blir mer og mer ensporet mot GT. Likevel blir vel Edvald en slags klassikerkaptein nå som Cav forsvant. Men om alt Sky har å tilby ham er noe slik som det vi så i Bejing, blir dette vanskelig for Edvald. Hadde Edvald hatt med seg et godt og fullstendig lag dit ned, hadde han hatt gode sjanser til å vunnet den touren.

 

Lars Petter gjorde antagelig et meget klokt valg med tanke på sin egen karriere:

 

- De ønsker at jeg skal vinne en av klassikerne. Det viser jo litt av grunnen til at skiftet fra Team Sky, forteller Nordhaug.

 

http://www.procycling.no/article3503194.ece

 

Det spørs om ikke også Edvald burde ha gjort som han. Håper jeg tar grundig feil og at Sky virkelig satser på å gi han muligheten til å vinne i klassikerne på våren og at han ikke er tiltenkt å bli med som hjelperytter til giroen. Men i touren må vi nok lide oss gjennom å se at han bruker kreftene sine på å dra feltet inn i fjellene for Froome.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...